Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Informasjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Velkommen til det oppdaterte forumet (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20140)

noli 26-06-08 23:37

Sv: Velkommen til det oppdaterte forumet

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 495158)
å ja,,, det er EN hake... det hørtes for meg og fler ut som vi må ha alle på vennelista... og da hadde vi jo mått huke av en for hver bruker.

*lete etter haka*

Ja, det var det jeg også trodde.

Takk for tålmodigheten! :) Jeg har ingen på vennelisten eller kontaktlisten eller noe som helst, jeg skjønner ikke hva det er for. Men jeg er rar.

Stupedama 26-06-08 23:38

Dette ser fint ut! Og rart. Som nye støvletter man må se ned på mens man går i.

skalaren 26-06-08 23:44

Sitat:

PÅ kontrollpanelet deres finner dere denne til venstre:
http://hanspetter.no/dmsbilder/bilde...626-230827.jpg

Hei, mye av min kontrollpanel med mere er på engelsk, som for eksemel Min blogg eller følgende eksempel. Øverst til høyre Welcome, skalaren eller som øverst til venstre Hei skalaren. Skal det være slik?

HP 26-06-08 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av skalaren (Innlegg 495176)
Hei, mye av min kontrollpanel med mere er på engelsk, som for eksemel Min blogg eller følgende eksempel. Øverst til høyre Welcome, skalaren eller som øverst til venstre Hei skalaren. Skal det være slik?

Du kan bytte språk nederst til venstre, velg Norsk v3. Eller under "Endre valg" i kontrollpanelet, nederst, velg "Bruk forumstandard".

Photobscura 26-06-08 23:49

Åh, endelig grønt! Nydelig! (Har *kremt* aldri vært en stor fan av blå...)
:suss:

Elanessë 26-06-08 23:57

Grønt er fargen til agurken og squashen :D

Marita 27-06-08 00:29

Endelig oppdatert til den forumversjonen jeg er blitt vant til fra andre forum! Kjempebra jobba, dere! :heia: Fargen var litt ekkel i øya, håper jeg venner meg til den etterhvert... :o

Alyssa 27-06-08 05:44

Det første som slo meg når jeg kom inn her nå, var selvfølgelig fargen. Elsker den! :D

Nå skal jeg prøve å sette meg inn i litt av det nye, må bare våkne litt først :trøtt:

Gratulerer med oppgradering :blomster:

Summer 27-06-08 07:49

Ang. fargen, så er den faktisk ulik på den stasjonære og de bærbare her i i huset. Jeg liker best den som er på de bærbare, og jeg regner med at fargene vil variere litt fra maskin til maskin.

Salt 27-06-08 08:11

Oj, jeg skvatt da jeg kom inn her! But I love it! :D

Elanessë 27-06-08 08:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Summer (Innlegg 495111)
Kom med skryt og eventuelle feilmeldinger i denne tråden, og så blir vi glad om dere bare rapporter en feil/mangel en gang.

Det er røde kryss på endel medlemmer, og regner med det er stjernen til støttemedlemmene som ikke vises som bilde?

Nike 27-06-08 08:53

Stor sans for ny farge! Grønt er skjønt:ja:

Photobscura 27-06-08 09:16

Jeg godkjenner vennskap under en lav sko her, men når jeg har godkjent, så står venneønsket der fortsatt...

Jeg har ikke helt skjønt forskjellen på venner og kontakter enda, det går seg vel til. Men bloggen min er fortsatt bare åpen for de på vennelista, eller? Hmmm...

HP 27-06-08 09:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 495326)
Jeg godkjenner vennskap under en lav sko her, men når jeg har godkjent, så står venneønsket der fortsatt...

Jeg har ikke helt skjønt forskjellen på venner og kontakter enda, det går seg vel til. Men bloggen min er fortsatt bare åpen for de på vennelista, eller? Hmmm...

Den gamle vennelisten har nå byttet navn til til kontaktlisten. For å godkjenne venner må du krysse av i boksen, nederst på vennelistesiden, om du har gjort det riktig så skal ønsket forsvinne. Forskjellen på venner og kontakter er forklart i FAQen, og lengre opp i denne tråden.

Charmtassen 27-06-08 09:21

Liker både fargen og lay-out'en her nå, jeg! Og dette med venner og kontakter får jeg sikkert dreis på etter hvert også. Positiv forandring så langt synes jeg! :heia:

Photobscura 27-06-08 09:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe (Innlegg 495117)
Ooog... :o "Kalendere" skrives vel kalendre? Eller kanskje ikke? Anyways så er det en engelsk setning der. Nå skal jeg slutte :p

Kalendere er riktig ;)

Jeg synes boksen rundt sitatene er litt vel utydelige... Det ser for meg nesten ut som om det er hovedteksten. Bare den grønne linja på sida som er tydelig for at det er et sitat.

Jeg blir ikke helt klok på vennel/kontaktliste, eller kanskje jeg ikke helt skjønner vitsen? Føles foreløbig som litt smør på flesk. Men kanskje noen kan opplyse meg litt, om hva som er fordelen?
Spennende er det i alle fall :)
Morsomt med album!

Pearl 27-06-08 09:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nike (Innlegg 495279)
Stor sans for ny farge! Grønt er skjønt:ja:

Håpet er lysegrønt.

Summer 27-06-08 09:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 495351)

Jeg synes boksen rundt sitatene er litt vel utydelige... Det ser for meg nesten ut som om det er hovedteksten. Bare den grønne linja på sida som er tydelig for at det er et sitat.

Det kommer et siteringsmerke ved siden av boksen, og teksten der det står sitat skal bli tydeligere. :)

Sitat:

Jeg blir ikke helt klok på vennel/kontaktliste, eller kanskje jeg ikke helt skjønner vitsen? Føles foreløbig som litt smør på flesk. Men kanskje noen kan opplyse meg litt, om hva som er fordelen?
Vennelisten er synlig for alle, kontaktlisten er kun synlig for deg. De trengs bare å brukes dersom en har lukket blogg eller album, eller ønsker å ha lenker til vennene dine liggende lett tilgjengelig på profilsiden din.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 495265)
Det er røde kryss på endel medlemmer, og regner med det er stjernen til støttemedlemmene som ikke vises som bilde?

Ja, det stemmer nok. :)

Photobscura 27-06-08 10:00

Ok :)
Men det hadde vært fint om teksten i sitatene er i kursiv, som de var før også :ja:

Begynner så vidt å demre dette med vennelisten. Men, og det kan hende at noen har spurt om det før, jeg forsker litt rundt her nå, er man automatisk kontakt når man er venn, og så kan man huke vekk dersom man ikke ønsker at en venn skal ha tilgang på bloggen? Ikke at det er en aktuell problemstilling, da, men.

Jeg lurer også på hvorfor lenker ikke har egen farge lenger (de kan gjerne være grønne :D), det kan forveksles med at man bare understreker en tekst, om dere skjønner :)

HP 27-06-08 10:02

En venn er automatisk kontakt. Kontakter har tilgang til bloggen. "Vennskap" er et gjensidig, offentlig kontaktforhold. En venn er en "utvidet" kontakt, så en kan ikke være "venn" uten å også være kontakt.

Manina 27-06-08 10:20

Den lysegrønne fargen er pen, men den mørke er veldig skarp og skjærende. (Har ikke lyst til å kjøpe bærbar for at fargen skal bli penere! :cool:)
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP (Innlegg 495398)
En venn er automatisk kontakt. Kontakter har tilgang til bloggen. "Vennskap" er et gjensidig, offentlig kontaktforhold. En venn er en "utvidet" kontakt, så en kan ikke være "venn" uten å også være kontakt.

Dette er en prøve på hvordan sitater blir bare.
Nå er ellers forumet sirupstregt, men det er kanskje bare fordi det er ekstra mange som er innom og prøver seg fram?

Photobscura 27-06-08 10:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP (Innlegg 495398)

Cheers!

Nå fikk jeg lyst til å gå på sambos pc for å se hvordan fargene ser ut på stasjonær. Herfra min lappert er de i hvert fall nydelige :) (Selv om det fortsatt er en del ting som det er blåskjær i da, som i den boksen jeg skriver i nå, f.eks ;))

Ellers; Bra jobba, HP!!!

Fedonisten 27-06-08 10:29

:love:

Så fint det har blitt, Lise & HP!!

*hoster og harker - og koser meg med forumet i sofakroken*

Photobscura 27-06-08 10:35

Koser meg jeg også, album har jeg laga, og sørfer rundt her! Spennende, virkelig!
Spørs om jeg får gjort noe særlig fornuftig i dag... :rolleyes:

Manina 27-06-08 10:46

Ja, nå fikk jeg i hvert fall det sparket jeg trengte for å ta en sommerferie fra forumet. Og det kan nok være nyttig på flere måter, så vi får se det positive i det. :) Men på min stasjonære pc er de nye fargene så påtrengende, at det er slitsomt å skulle se etter skriften i alt det mørkegrønne rundt. Grønt er fint, men det er ikke alle nyanser som er det, og ikke overalt.
Den gamle fargen var sval og lot det som ble skrevet bli framhevet, her er det nå omvendt.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.