Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Benedictes lavkarborundstykker (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19451)

xeena82 11-08-10 10:39

Sv: Benedictes lavkarborundstykker

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Augustina (Innlegg 913807)
Jeg kjøpte soyaprotein fra ketolyseserien, og må si jeg ikke er heeeelt fan av den smaken. Ser du har brukt multipower sitt, vet du om dette er bedre på smak? :)

Kan ikke si at jeg husker hvordan ketolyse sitt soyaproteinpulver smaker. Men jeg synes i alle fall at de som jeg lager med multipower sitt er kjempegode... :)

xeena82 11-08-10 10:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tassa69 (Innlegg 913793)
Disse har jeg laget i dag, supergode......hvor mange kan man spise for dagen da??:rolleyes:

Totalt ant karbohydrater per 100 g= 1,4

Så du får bare veie rundstykkene før du spiser dem og telle karbohydrater. Det er jo ulikt hvor mye karbohydrater man skal ha ut i fra hvilken type lavkarbo man er på, samt at folk er litt forskjellig. Har lest her inne at noen opplever stagnasjon hvis de spiser noe bakevarer, mens andre ikke merker noe... Så du må bare telle, og se hvordan det går. Bare husk å få i deg nok grønnsaker også, for det kan hemme vektnedgang å få for lite av det...

xeena82 11-08-10 10:44

Jeg har forresten laget en annen oppskrift også som er kjempegod (ca 1,86 g karbo pr 100 g):

http://skinnyshepherd.blogspot.com/2...ndstykker.html

http://1.bp.blogspot.com/_4YIxPwy1zl...0/SAM_0037.JPG

Augustina 11-08-10 11:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av xeena82 (Innlegg 914120)
Kan ikke si at jeg husker hvordan ketolyse sitt soyaproteinpulver smaker. Men jeg synes i alle fall at de som jeg lager med multipower sitt er kjempegode... :)

Lurer på å kaste den ketolys sitt soyaprotein, usj, for en smak. Evt selge her på formuet. Så kan jeg prøve multipower sitt :D. Er villig til å ta en sjans i jakten på gode rundstykker.

xeena82 11-08-10 12:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Augustina (Innlegg 914167)
Lurer på å kaste den ketolys sitt soyaprotein, usj, for en smak. Evt selge her på formuet. Så kan jeg prøve multipower sitt :D. Er villig til å ta en sjans i jakten på gode rundstykker.

Den siste linken som jeg la ut inneholder bare 25 g proteinpulver i hele røra.. du kan jo forsøke å kutte ut proteinpulveret i den oppskrifta og heller ha litt mer nøtter eller fro i hvis den blir løs...

Augustina 11-08-10 12:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av xeena82 (Innlegg 914186)
Den siste linken som jeg la ut inneholder bare 25 g proteinpulver i hele røra.. du kan jo forsøke å kutte ut proteinpulveret i den oppskrifta og heller ha litt mer nøtter eller fro i hvis den blir løs...

Ja, det gjorde jeg faktisk med en annen oppskrift, malte opp solsikkefrø i stedet for å bruke soyaprotein. Smaken ble ok den. Lurer på om jeg kan tillate meg selv å bruke litt havregryn, og kanskje kokosmel, for en enda bedre smak. Jeg går jo ikke på ketolyse eller atkins, så jeg tåler nok litt karbo:D

xeena82 12-08-10 11:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Augustina (Innlegg 914193)
Ja, det gjorde jeg faktisk med en annen oppskrift, malte opp solsikkefrø i stedet for å bruke soyaprotein. Smaken ble ok den. Lurer på om jeg kan tillate meg selv å bruke litt havregryn, og kanskje kokosmel, for en enda bedre smak. Jeg går jo ikke på ketolyse eller atkins, så jeg tåler nok litt karbo:D

Ja, man kan også male linfrø, eller sukkerroefiber (fiber kjøpes på helsekost), eller mandler/andre nøtter. :)

bærrgen 30-08-10 09:01

Disse skal jeg lage idag :D

Hvis jeg ikke får tak i soyaproteinpulver på helsekosten, er det noe annet jeg kan bruke da? Bakemiks?

bærrgen 30-08-10 10:57

Glem det, hadde jo soyaproteinpulver i skuffen min..... *fnis*

xeena82 30-08-10 16:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bærrgen (Innlegg 924990)
Glem det, hadde jo soyaproteinpulver i skuffen min..... *fnis*

:) Hehe...litt rask på avtrekkern... ;) Men d går an å prøve sæ frem, å da erstatte d ene med d andre.. D bruke æ å gjøre.

xeena82 30-08-10 16:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Augustina (Innlegg 914193)

Sesamfrø er også lite karbo i. Går an å male dem og bruke som en erstatning.

bærrgen 31-08-10 18:33

Åh, disse var kjempegode! Blir nok bakt mer av disse i nær fremtid!

xeena82 31-08-10 20:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bærrgen (Innlegg 925786)
Åh, disse var kjempegode! Blir nok bakt mer av disse i nær fremtid!

Flott at du likte dem :) Godt å høre at oppskriftan man legg ut kommer til nytte for andre. :)

Victory 01-09-10 22:17

Knallgode!!!! Takk for oppskrift! :D
Jeg hadde ikke mandler eller creme fraiche, men blanding av paranøtter og valnøtter og 5 skjeer kesam gjorde jammen sin nytte. Utrolig kjekt og ha i fryseren!!!!

Minnepinna 02-02-11 18:26

Da har jeg satt mine 'første-gang-siden-skolekjøkkenet-rundstykker' i ovnen. Det blir mildest talt spennende! :o

Minnepinna 02-02-11 18:59

Hah! Jeg klarte det! *glorie* Ikke verst til å være første gang. Jeg har savnet brødmat, så detta var digg...!

.

Tralala 15-04-12 21:21

kan man bruke noe annet enn proteinpulver? Har lyst til å bake de nå,men har ikke proteinpulver i hus.

Yrla 15-04-12 22:44

du kan bruke mandelmel, kokosmel, proteinpulver.
Jeg lurer på, siden det nevnes her at soyaprotein ikke smaker bra, om ikke smaken skjules sammen med egg og det andre? jeg tenkte bestille denne:http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas...2-oz-908-g/339

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.