![]() |
Sv: Drikker dere melk?
Jeg har aldri drukket melk - jeg likte det aldri som barn og etter at jeg kunne bestemme selv har jeg holdt meg unna.
Kumelk ER ikke laget for mennesker men for kalver. Når det gjelder kalsium strides de lærde, men vi trenger uansett ikke melk for å få i oss det vi trenger. Mine kalsiumverdier er flotte, uten tilskudd og melk. Faktisk så flotte at legen anbefalt meg kosttilskudd UTEN kalsium ! Jeg får med andre ord det jeg trenger gjennom kostholdet. UTEN melk. Det er også hele folkeslag som ikke drikker melk i det hele tatt...... :D |
Nei, drikker ikke melk. Vann eller cola light går det her i huset! :)
|
Sitat:
Men jeg har spist hva de peker til som sunt, OG drukket en eller to liter melk om dagen, og aldri vært slank. Så det funker tydeligvis ikke for alle. |
Hei alle sammen!
Jeg er kjempeny her. ;oD Dette er det første jeg skriver faktisk. Jeg er ikke veldig overvektig - aner ikke hva jeg veier, har nemlig ikke vekt. Jeg måler etter klærne mine. Til saken; Jeg fikk en stygglang liste av matvareintoleranser for ca 3 år siden( i tillegg til lavt stoffskifte), demed måtte jeg bytte ut mange av mine faste matvarer. Deriblandt gikk jeg over til Rismelk og Havremelk. Ris er jo fy,fy, har jeg forstått, men hva med havremelk? |
Til vanlig drikker jeg vann. Dersom jeg skal ha brus drikker jeg cola light (men det er fordi det er den eneste lightbrusen som er å oppdrive på denne fordømte øde øya i Karibien).
Staaaaakkars!! ;) |
Før drakk jeg kun melk når jeg spiste sjokolade, boller pannekaker og annet søtt.
LIker ikke melk ellers, så blir nok ikke no melk på meg heller. Har de siste årene kun drikki vann til hverdags. og det fortsetter jeg med. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59. |