![]() |
Min far husker du kanskje, han satt på kontoret i 1. etg og var nesten like stor som meg. Satt du i 2.etg innerst i gangen?
|
Jaaaaaaaaada, jeg satt innerst i gangen i 2 etg - det er riktig det vettu ! Vil ikke skrive fullt navn på folk her inne, men det ser ut til at du skjønner hvem/hva jeg mener allikevel !
Det er rart å kunne si det, men jeg husker best ansikter, iså navn, men ikke kropper !! Hvis noen spør meg om noen var store eller små kan jeg ikke svare. Hva størrelse folk har betyr liksom ikke noe..... hm... jaja, jeg regner med at jeg våkner i natt og får en A-HA opplevelse.... :snill: |
Bør vel komme oss tilbake på sporet å skrive om slankesenter igjen. Har fått mange mail og telefonhenvendelser vedrørende Alm-Senteret, av andre som kan tenke seg å dra dit, tillater meg derfor å legge inn en link til siden deres. Ikke fordi jeg ikke vil svare på spørsmål, men da får de som spør iallefall grunnleggende opplysninger.
www.almsenteret.no Ønsker dere alle en riktig god dag, og håper alle sammen når sine mål etterhvert. |
Tilbake fra alm-senteret
Hei, nå er jeg tilbake fra alm-senteret etter 4 uker med kost- og vitamin/minerallære + masse trening. 4 uker er nok for liten tid men vi var tre stykke som skulle være en slik periode, og vi alle hadde kjempeutbytte av det. For min egen del drar jeg tilbake i desember for å få korrigert det jeg gjør her hjemme nå.
I begynnelsen var alt drittungt, beina, armene ja hele kroppen protesterte mot all den bevegelsen jeg skulle gjennom, men etter to uker slapp blyloddene taket i beina og det ble litt lettere å bevege seg. Ja det er vondt å innrømme, men trening begynte å bli "litt" kjekt. Det å hele tiden presse seg selv litt ekstra, å oppdage at du klarer det. Teamet der var kjempebra, alt fra vaktmester til daglig leder gjorde hva de kunne for at vi skulle klare å gjennomføre opplegget. Måltidene var små og mange, vi fikk ca. 1800/2200 kalorier i oss pr dag (kvinner/menn), og jeg led ingen nød, var faktisk sjelden eller aldri direkte sulten, og søtsjuka forsvant ganske fort. Nå er jeg hjemme igjen, og målet er å trene minimum to timer pr dag, noe jeg har klart hittil. |
VELKOMMEN TILBAKE!! Nå har jeg venta fælt altså!! Fint å høre at det har vært et bra opphold da!! Du kommer kanskje til å fortelle litt mer eller??? *si ja si ja*
:blomster: fra Fedonisten |
Imponerende resultat Stor-Ola. Flott at du er fornøyd.:blomster:
Veldig fint om du kommer innom og forteller litt mer om opplegget der...noe vi kan ha nytte av? Og det kommer ikke av seg selv, så du må ha lagt ned en formidabel innsats. Vil gjerne høre om hvordan det går remover også...fortell fortell...:) |
Velkommen tilbake Stor-Ola ! :D
Har vært innom på SG og sniklest i journalen din. Det hørtes ut som om dere koste dere oppi all læring og trening !! :klem: |
Sitat:
Vi var bare 9 deltagere og i alderen fra 17 til noenogseksti, og vi alle fant tonen og støttet hverandre og koste oss. Det å være der var en "egotripp" selv om det til tider var ganske tøft, det å komme tilbake til det virkelige liv er både godt, men også en forferdelig overgang. Har heldigvis mye mer energi nå, så tingene går litt lettere, samt at tastaturet og skjermen er kommet så mye nærmere meg. :) Kommer nok tilbake med en del om kostholdet og treningsopplegget litt senere, men må først konsentrere meg om alt som har lagt å ventet på meg i en måned. |
Det går nedover
Har holdt på i seks måneder nå og har mistet 51 kg, noe jeg er meget fornøyd med det. At jeg har klart dette skal alm-senteret og Anne-Lise deroppe ha masse av æren for, så tusen takk.
Det kommer en stor reportasje fra da vi var der i Mat & Helse nr. 2 som kommer ut nå i februar. Legger også en link til en liten skrytereportasje i lokalavisa her i Odda. http://www.hardanger-folkeblad.no/ny...cle1436934.ece |
Dette er beundringsverdig StorOla.
Gratulerer med kjempeflotte resultater, og det må jo være ekstra motiverende når du merker det så godt på helsa forøvrig. Det er godt du har familie som virkelig støtter deg, for dette kommer selvfølgelig dere alle tilgode på mange måter. Flott å høre at dere også "lærer" om kosthold. det er viktig for tiden som kommer etter oppholdet. Det er jo kjempefint at det har kommet et godt alternativ til operasjon. Vær stolt av deg selv. Du klarte å ta det første store vanskelige skrittet mot en bedre hverdag, og det er ofte vanskelig for kraftig overvektige. Og selvfølgelig fordi du også klarer å fortsette kampen din. Jeg kan bare ønske deg lykke til videre. Det er flott at du klarer å stå frem å fortelle om historien din:klem: ...det kan gi håp til andre i samme situasjon. |
Utroooolig bra, StorOla!! FLINK er du! :)
Skal bli spennende å lese i Mat&Helse! :) |
Ja nå er det nesten så jeg begynner å trives med å gå tur også - har fremdeles litt vondt i viljen, men kommer oss ut mellom 60 og 90 minutter hver morgen før frokost, så hvis vi klarer det fremover skal nok de neste 49kg også forsvinne i løpet av et års tid (håper jeg) skal iallefall ikke tilbake til mitt gamle liv - livet er for kort til å spise seg ihjel.
|
Rett og slett kjempeimponerende og lese om hvordan du har tatt tak i livet ditt og endret både matvaner, fysisk aktivitet osv. At du har fått hjelp fra Alm-senteret er selvfølgelig et pluss, men det er tross alt DU som må gjøre "jobben" likevel!
Håper du fortsette og stikke innom av og til, gler meg til og lese artikkelen i Mat&Helse! :) |
Sitat:
Livsstilen er snudd på hodet, før var det jobbe, mat, sove, nattmat, sove - Nå er det først å fremst å få livet tilbake - selv om vi jobber og eter en masse fremdeles - men denne gang noenlunde riktig. Takk for mange gode ord fra dere alle sammen. |
Satser 140 000 på å bli lettere
Det er flere som får kiloene til å rase. her er min gode venn Thomas i VG i dag. Har lyst til at dere skal få se hvor bra det går med almene.
Satser 140 000 på å bli lettere http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=266462 Slanket 220 kg http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=266464 |
Leste begge disse artiklene. Fint at det går bra med senteret på Rauma da!
Håper det går bra med den gutten der også, er vertfall godt i gang! Så mye overvektig som 17åring er ikke bare,bare... Om han kommer seg ned mot 100kg vil han jo kunne begynne og spille litt fotball igjen, og det hadde jo sikkert vært en kjempeinspirasjon til og fortsette og trene og spise riktig!:) |
Sitat:
|
StorOla! :)
Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette innlegget, men legger det nå her.. :) Jeg leste om deg i Mat&Helse i forrige helg.. og sa til mamma "han her kjenner jeg!" :D men det gjør jeg ikke da, men jeg synes bare det var så morsomt å lese om dere to, og hva de har fått til der oppe på alm-senteret :) Egentlig så ville jeg bare si - keep up the good work! :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47. |