![]() |
Sv: Sliten og veldig gul urin
Du behøver iallefall ikke over 200mg per døgn i tillegg om du ikke er i ketose og ikke har kramper!
|
ok jeg kutta ut magnesium i dag. Eneste jeg tok var 1 tablett multivitamin og 1 tablett betacaroten. Jeg ble like svimmel og ekkel i dag. Jeg er ikke sulten jeg bare føler meg helt maktesløs i bena og i hode. Alt går tregt og uten krefter. Er det betakaroten tabletten som gjør dette? forstår ingenting. klarer ikke å yte noenting på fotball banen med dette her
|
Høres ut som du trenger litt mer karbo! Med så mye trening har du nok et veldig høyt karbo nivå før du er ute av ketosen, du høres ut som du er på kanten inn og ut av den...
|
hmm jeg ligger på rundt 40-50g om dagen. Men det som er så merkelig er at jeg ikke har vært sånn før. Har jo gått på dette i 4-5 uker nå, ialefall me tanke på så lite karbo. I starten spiste jeg ikke noe karbo i det hele tatt, men hadde aldri den følelsen jeg har nå. Virker ganske rart.
|
fant ut av det var mangel på karbo som gjorde det. Hadde det i hele dag så i kveld suste jeg nedpå noe sjokolade og noen lapper med syltetøy da var alt vekke etter en stund. Følte det kom litt tilbake etter hvert men det kan vel være pga var høy GI i det jeg bøtta nedpå. Så jeg må finne produkter med lav gi og lite fiber som kan dekke mitt behov av 50-60g karbo til dagen
|
satan d kom tilbake igjen, er like ekkel i hodet. Jeg tror kanskje det kan være mangel på C vitamin? det er vel noe lignende symtomer?
|
jeg har lest som pokker nå. Jeg er ganske sikker på hva jeg vet som er årsaken. Jeg tar for lite vitamin C som fører til jern mangel som fører til mine symtomer. Tipper ikke jeg trenger å ta jern tabletter, men må bare øke vitamin C inntaket mitt så er alt gjort :D dæven godt jeg fant ut av dette. Gleder meg til å våkne i morgen
|
Du tenker for mye, mann :lol:
Øk karboinntaket ditt til mellom 70 og 100g en uke, og se om det hjelper. Kjøp deg et karbotilskudd med lav GI og bland i proteinshaken din etter trening. C-vitamin skader ikke, men jeg tviler på at det er årsaken til slappheten din. Du følger et treningsprogram (forutsatt at du ikke har gitt opp ;) ) som kan få voksne menn til å både kaste opp og gråte, i tillegg til løpetrening og (antar jeg) fotball, og det er hardt for kroppen... |
hehehe, følger opplegget enda. Er ny økt i mårra :)
Ja vet jeg tenker mye, men må jo fixe dette galskapet så jeg ikke går rundt som en mumi :) |
C-vitaminmangel= spis rød paprika!
|
Høres definitivt ut som du beveger deg inn og ut av ketose hele tiden, for dette er helt typiske beskrivelser av plager ved overgang til ketose slik jeg har opplevd det. Tviler på at dette skyldes for mye eller mangel på kosttilskudd!
Hvor lite karbo som skal til for å gå i ketose er veldig individuelt, kan godt være du trenger en del mer karbo for å unngå det ... Jeg er tilnærmet 100 % sikker her altså ;) |
Sitat:
Hvis det ikke hjelper kan du begynne å lete etter andre årsaker... |
Hehe greit, skal se på dette her å teste det ut
|
Selv toppidrettsutøvere har vel en hviledag hver uke? Er ikke det rett Bulldog?
|
Sitat:
|
Om de sliter med ditt eller datt så gjør de vel det vel...
Peiser ikke bare på med 10 økter i uka om de føler seg helt skitt utenfor treningene... |
Sitat:
|
Har hviledag på tirsdag :) skulle virkelig fått tatt en telefon til Jan K. å hørt med han ka han mente om dette :p det står at jeg skal ha 40-64g karbo til dagen. Så jeg bør holde meg til 64 med andre ord? det sies jo at gjennomsnitte kan ligge på 30g t dagen uten ketose, Jan K. sier 50g
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvordan går det?
|
Heisann. Har søkt litt rundt osv. og kommet frem til at jeg må øke karbo inntaket ja. Skal ligge 80-120 nå :D så du hadde rett så rett. Har slitt litt i d siste pga sykdom men er omtrent frisk som en fisk og klar til nye oppgaver :D
|
Sitat:
|
Sitat:
DVS du kan umulig ha holdt på med lavkarbo 4 år?? Vi er jo i 2011.. og du begynte i februar 2008? :D Hvorfor skal vi tro på noe av det du sier? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39. |