Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Vafler med JBKM (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18358)

Sesti 02-11-08 13:00

Sv: Vafler med JBKM

Disse ble prøvd i dag, de var dødsgode!!!:D

Jeg var skeptisk, som vanlig, men resultatet ble utrolig mye bedre enn forventet! Mine ble veldig tynne og lette, og smeltet omtrent i munnen.. Mamma var helt fra seg, for fettet rant omtrent:)
De ble ganske fettete å ta i, men det var verdt det!:)

Noen som har prøvd å fryse ned denne røra??
Jeg bare lurte på om det var mulig, for da hadde det vært lett å ha dem i fine porsjonspakker:)

Distrea 02-11-08 13:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sesti (Innlegg 568212)
Disse ble prøvd i dag, de var dødsgode!!!:D

Jeg var skeptisk, som vanlig, men resultatet ble utrolig mye bedre enn forventet! Mine ble veldig tynne og lette, og smeltet omtrent i munnen.. Mamma var helt fra seg, for fettet rant omtrent:)
De ble ganske fettete å ta i, men det var verdt det!:)

Noen som har prøvd å fryse ned denne røra??
Jeg bare lurte på om det var mulig, for da hadde det vært lett å ha dem i fine porsjonspakker:)

ville fryst ferdig vafler jeg, tine dem på svar varme i stekovnen :)

Sesti 06-11-08 20:05

så lurt Distrea..:) Det tenkte jeg ikke på..:p

Mamma syns de var alt for feite, det var en del fett på vaffelhjernet hennes etter at jeg hadde holdt på, så jeg har blitt nekta å bruke det til sånt.. Så får prøve å steke dem som lapper på panna heller, for de var alt for gode for å la vær:)

valleygirl 06-11-08 23:41

jeg har stekt denne oppskriften som lapper/pannekaker og det fungerte veldig fint!

Pearl 07-11-08 13:37

Nå fikk jeg fryktelig lyst på vafler/lapper/pannekaker. Da blir det kveldens meny. Kan nesten ikke vente. :spent:

Pearl 08-11-08 16:48

Disse var kjempegode. Stekte dem som lapper. Synes det var mindre fett som rant med disse enn den "gamle" oppskriften. De falt også i smak hos høykarberne i huset. :)

Linsy 01-06-09 11:59

Tusen tusen takk for oppskrift på himmelsk gode vafler :)

Iselilja 03-06-09 15:33

Elsker smørete vafler, så disse skal testes! Det får bli dagens "etter trening"-måltid. :D

Iselilja 03-06-09 18:47

Nam nam! De smaker jo nøyaktig som "ordentlige" vafler jo. :) Tusen takk for en genial oppskrift!

Mine ble forresten ganske myke. Hvordan får man dem sprø i kantene? Mer smør?

Linsy 04-06-09 19:54

Er flere av venninnene mine som har fått smakt på disse vaflene nå og de syntes at disse smakte mye bedre enn "vanlige" vafler ;)
Jeg må si meg helt enig :)

Maimor 13-06-09 17:37

Lagde disse nå:
1 beger Creme Fraiche 8,7 karber
4 egg 2 karber
50g smør 0,5 karber
1 ts bakepulver 1,7 karber
3 gode ts JBK
1 ss splenda

Sum: ca 13 karber på 10 vaffelplater = 1,3 pr plate! :jippi:

Gode var de også. Jeg hadde på litt sukrin (føles litt kaldt i munnen) og litt kanel. Mektige greier, men jeg klarte 3 hele plater allikvel.

Ivory 14-06-09 00:44

Noen som har prøvd å lage vaflene uten smøret? Blir jo fryktelig fete:eek: det rant ut av vaffeljernet... Er jo en del fett både i rømmen og fløten. Kanskje det holder? Ellers var smaken god - hittil er det de jeg har laget som ligner mest på vanlige vafler;)

Maimor 14-06-09 11:51

Jeg også tenkte at jeg skal hvertfall redusere på smøret neste gang. Si ifra om noen andre prøver først da. :)

Ivory 14-07-09 23:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Belseblubb (Innlegg 456239)
Å herre guuuud!! Lagde en variant av disse vafflene i dag, etter oppskriften til Photobscura:

4 egg
1 dl seterrømme
1 dl fløte
2 ss jkbm
1 ts bakepulver
1 ts kardemomme
2 ss splenda (jeg brukte natreen)
50 gr smør

I tillegg hadde jeg i 15 dr vaniljeessens. :sikle:

Svelles 20 min i kjøleskap.

Jeg prøvde disse på nytt i kveld, men jeg kutta ut smøret (for det rant forrige gang...), også brukte jeg sukrin i stedet for splenda. De ble jo helt perfekt!:) Akkurat passe fete som vanlige vafler - og gode;)

Cornelia 21-07-09 10:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ivory (Innlegg 743001)
Jeg prøvde disse på nytt i kveld, men jeg kutta ut smøret (for det rant forrige gang...), også brukte jeg sukrin i stedet for splenda. De ble jo helt perfekt!:) Akkurat passe fete som vanlige vafler - og gode;)

Lagde de samme igår - uten smør - KJEMPEGODE!!
Hadde også i en skvett vann , da ble de mye mer sprøe. Tok i litt salt.
Samboern sto til og med å stekte opp resten av røra kl 06. idag tidlig for å ta med på jobb, og han er ikke noen lavkarbofantast til vanlig:D
Disse skal lages mange ganger!

Amagetha 08-08-09 02:58

Åhh.. i morgen skal jeg kjøpe vaffeljern, haha :)

Kan jeg bruke soyaprotein istedenfor JBKM? Evt. bruke litt fiberhusk? Eller går det bra med bare soyaprotein.. eller går ikke det i det hele tatt? Liker ikke smaken av JBKM.. :O Gleder meg til å prøve disse, skal prøve med jbkm om det ikke går an å erstatte.. men da må jeg kjøpe det i morgen.. noen som gidder å gi meg et hastesvar før jeg må ut og handle :D

Amagetha 08-08-09 18:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Amagetha (Innlegg 750681)
Åhh.. i morgen skal jeg kjøpe vaffeljern, haha :)

Kan jeg bruke soyaprotein istedenfor JBKM? Evt. bruke litt fiberhusk? Eller går det bra med bare soyaprotein.. eller går ikke det i det hele tatt? Liker ikke smaken av JBKM.. :O Gleder meg til å prøve disse, skal prøve med jbkm om det ikke går an å erstatte.. men da må jeg kjøpe det i morgen.. noen som gidder å gi meg et hastesvar før jeg må ut og handle :D

Har nå prøvd med soyaprotein og det ble greit, det :)) Deilig med vafler igjen! Lagde hjemmelaget jordbærsyltetøy (jordbær, sukrin, fiberhusk). Namnam :)

Skulle gjerne fått vaflene tykkere (luftige og tykkere).. hmm er uheldig med matlagingen :D

Zuma 08-08-09 21:21

Åh, himmel og hav disse var gode!
Akkurat perfekt lørdagskos for ei som i dag kjente suget etter å putte noe deilig jafts i munnen!:hungry:

Jeg brukte oppskrifta til Photo, men med fiberhusk og noen dråper Hermesetas i stedet for splenda. Spiste vaflene (2 stk) med krem! *yummi*
Kommer til å servere disse neste gang jeg har "jenteklubb" med venninnene mine.

Zuma 08-08-09 21:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Amagetha (Innlegg 750903)
Skulle gjerne fått vaflene tykkere (luftige og tykkere).. hmm er uheldig med matlagingen :D

Jeg brukte noen ss fiberhusk i stedet for JBKM. Ble tykke og luftige - og hang fint sammen akkurat som høykarbovafler. :D

Ivory 25-08-09 20:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zuma (Innlegg 750997)
Jeg brukte noen ss fiberhusk i stedet for JBKM. Ble tykke og luftige - og hang fint sammen akkurat som høykarbovafler. :D

Jeg har også prøvd med fiberhusk i stedet for JBKM, og uten smør, og de ble som vanlige vafler:D

Er så godt å finne oppskrift som funker når det er noe man savner. Det gjør alt så mye lettere. Helt herlig!:heia:

Anitra 25-08-09 20:21

Guri,dette skal jeg lage nå, så blir det kveldsmat i kveld :)

Furine 30-08-09 13:34

Eg har prøvd å lage desse i dag, men er ikkje særleg nøgd med resultatet. Dei smakar bra, men dei er lauvtynne, og har omtrent null "vaflemønster" oppå... Forstår eg må få tak i fiberhusk. :( Litt skuffande, for dette hadde eg gleda meg til!
Skal tru om eg har bomma med noko i oppskrifta??

Zuma 30-08-09 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 761961)
Eg har prøvd å lage desse i dag, men er ikkje særleg nøgd med resultatet. Dei smakar bra, men dei er lauvtynne, og har omtrent null "vaflemønster" oppå... Forstår eg må få tak i fiberhusk. :( Litt skuffande, for dette hadde eg gleda meg til!
Skal tru om eg har bomma med noko i oppskrifta??

Dersom du ikke har hatt fiberhusk kan jeg tenke meg det blir et dårlig resultat. Fiberhusken er nemlig med på å holde vaflene sammen.

Jeg simpelthen eeelsker disse vaflene, med en dæsj pisket krem og blåbær er det bare helt himmelsk! :) Lager oppskriften ofte.

Anitra 30-08-09 23:07

Okey, hva gjorde jeg galt? For mye fiberhusk? Mine klistret seg til vaffeljernet, slik at jeg ikke fikk de av! Ikke klarte jeg steke de i panna heller.

Ivory 30-08-09 23:57

Slik lager jeg dem:

4 egg
1 dl seterrømme
1 dl fløte
ca 2 ss fiberhusk
1 ts bakepulver
1 ts kardemomme (kan evt sløyfes)
2 ss sukrin
15 dr vaniljeessens

Svelles 20 min i kjøleskap. Smurte jernet med litt olje mellom hver stekning, men ikke sikkert at man trenger det.

Har ingen problemer med disse - er bare helt nydelig! :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.