![]() |
Sv: Vafler med JBKM
Disse ble prøvd i dag, de var dødsgode!!!:D
Jeg var skeptisk, som vanlig, men resultatet ble utrolig mye bedre enn forventet! Mine ble veldig tynne og lette, og smeltet omtrent i munnen.. Mamma var helt fra seg, for fettet rant omtrent:) De ble ganske fettete å ta i, men det var verdt det!:) Noen som har prøvd å fryse ned denne røra?? Jeg bare lurte på om det var mulig, for da hadde det vært lett å ha dem i fine porsjonspakker:) |
Sitat:
|
så lurt Distrea..:) Det tenkte jeg ikke på..:p
Mamma syns de var alt for feite, det var en del fett på vaffelhjernet hennes etter at jeg hadde holdt på, så jeg har blitt nekta å bruke det til sånt.. Så får prøve å steke dem som lapper på panna heller, for de var alt for gode for å la vær:) |
jeg har stekt denne oppskriften som lapper/pannekaker og det fungerte veldig fint!
|
Nå fikk jeg fryktelig lyst på vafler/lapper/pannekaker. Da blir det kveldens meny. Kan nesten ikke vente. :spent:
|
Disse var kjempegode. Stekte dem som lapper. Synes det var mindre fett som rant med disse enn den "gamle" oppskriften. De falt også i smak hos høykarberne i huset. :)
|
Tusen tusen takk for oppskrift på himmelsk gode vafler :)
|
Elsker smørete vafler, så disse skal testes! Det får bli dagens "etter trening"-måltid. :D
|
Nam nam! De smaker jo nøyaktig som "ordentlige" vafler jo. :) Tusen takk for en genial oppskrift!
Mine ble forresten ganske myke. Hvordan får man dem sprø i kantene? Mer smør? |
Er flere av venninnene mine som har fått smakt på disse vaflene nå og de syntes at disse smakte mye bedre enn "vanlige" vafler ;)
Jeg må si meg helt enig :) |
Lagde disse nå:
1 beger Creme Fraiche 8,7 karber 4 egg 2 karber 50g smør 0,5 karber 1 ts bakepulver 1,7 karber 3 gode ts JBK 1 ss splenda Sum: ca 13 karber på 10 vaffelplater = 1,3 pr plate! :jippi: Gode var de også. Jeg hadde på litt sukrin (føles litt kaldt i munnen) og litt kanel. Mektige greier, men jeg klarte 3 hele plater allikvel. |
Noen som har prøvd å lage vaflene uten smøret? Blir jo fryktelig fete:eek: det rant ut av vaffeljernet... Er jo en del fett både i rømmen og fløten. Kanskje det holder? Ellers var smaken god - hittil er det de jeg har laget som ligner mest på vanlige vafler;)
|
Jeg også tenkte at jeg skal hvertfall redusere på smøret neste gang. Si ifra om noen andre prøver først da. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Hadde også i en skvett vann , da ble de mye mer sprøe. Tok i litt salt. Samboern sto til og med å stekte opp resten av røra kl 06. idag tidlig for å ta med på jobb, og han er ikke noen lavkarbofantast til vanlig:D Disse skal lages mange ganger! |
Åhh.. i morgen skal jeg kjøpe vaffeljern, haha :)
Kan jeg bruke soyaprotein istedenfor JBKM? Evt. bruke litt fiberhusk? Eller går det bra med bare soyaprotein.. eller går ikke det i det hele tatt? Liker ikke smaken av JBKM.. :O Gleder meg til å prøve disse, skal prøve med jbkm om det ikke går an å erstatte.. men da må jeg kjøpe det i morgen.. noen som gidder å gi meg et hastesvar før jeg må ut og handle :D |
Sitat:
Skulle gjerne fått vaflene tykkere (luftige og tykkere).. hmm er uheldig med matlagingen :D |
Åh, himmel og hav disse var gode!
Akkurat perfekt lørdagskos for ei som i dag kjente suget etter å putte noe deilig jafts i munnen!:hungry: Jeg brukte oppskrifta til Photo, men med fiberhusk og noen dråper Hermesetas i stedet for splenda. Spiste vaflene (2 stk) med krem! *yummi* Kommer til å servere disse neste gang jeg har "jenteklubb" med venninnene mine. |
Sitat:
|
Sitat:
Er så godt å finne oppskrift som funker når det er noe man savner. Det gjør alt så mye lettere. Helt herlig!:heia: |
Guri,dette skal jeg lage nå, så blir det kveldsmat i kveld :)
|
Eg har prøvd å lage desse i dag, men er ikkje særleg nøgd med resultatet. Dei smakar bra, men dei er lauvtynne, og har omtrent null "vaflemønster" oppå... Forstår eg må få tak i fiberhusk. :( Litt skuffande, for dette hadde eg gleda meg til!
Skal tru om eg har bomma med noko i oppskrifta?? |
Sitat:
Jeg simpelthen eeelsker disse vaflene, med en dæsj pisket krem og blåbær er det bare helt himmelsk! :) Lager oppskriften ofte. |
Okey, hva gjorde jeg galt? For mye fiberhusk? Mine klistret seg til vaffeljernet, slik at jeg ikke fikk de av! Ikke klarte jeg steke de i panna heller.
|
Slik lager jeg dem:
4 egg 1 dl seterrømme 1 dl fløte ca 2 ss fiberhusk 1 ts bakepulver 1 ts kardemomme (kan evt sløyfes) 2 ss sukrin 15 dr vaniljeessens Svelles 20 min i kjøleskap. Smurte jernet med litt olje mellom hver stekning, men ikke sikkert at man trenger det. Har ingen problemer med disse - er bare helt nydelig! :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00. |