Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hvem er med i smoothiegjengen? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1830)

Summer 07-09-04 20:55

Jeg tror vi godtar den Guro..;)
Men ble det søtt nok med tre ts fruktose?

Steviapulver kjøpes på helsekosten, og kan også bestilles på nettet.
Splenda er fra Atkins og er bare han som selger.

Huldr 07-09-04 21:24

Supergodt med egg i smoothien, Lise. Takk for tipset! Jepp, nå er jeg hekta!!!

:D:):D:)

Fedonisten 07-09-04 21:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise
Splenda er fra Atkins og er bare han som selger.

I følge Fedon (har spurt) er Splenda godkjent i Norge og på vei hit. Akkurat når det kommer fikk jeg ikke noe klart svar på.

Summer 07-09-04 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
I følge Fedon (har spurt) er Splenda godkjent i Norge og på vei hit. Akkurat når det kommer fikk jeg ikke noe klart svar på.

Så flott da! :) Da blir jo alt mye enklere! :)

guro 07-09-04 22:01

Sitat:

Jeg tror vi godtar den Guro..;)
Men ble det søtt nok med tre ts fruktose?

Takk! Jeg tror det, jeg brukte bare 2 i kveld og det var greit, men jeg skal bruke 3 neste gang, da blir det kjempegodt!!

MHM 07-09-04 22:04

Litt usikker på hva vi skal gjøre i denne klubben jeg... Eller er det ingen klubb? Bare en GJENG? Hva er en gjeng? Sprade rundt i t-shirts? På julebordet må jeg i såfall ha på meg både Fedon-, MUP- og Smoothiegjeng-genser. Kan ikke noen lage hatter isteden da?

guro 07-09-04 22:09

Eller bikinier?:D

Summer 07-09-04 22:11

heeyy Du har to lysegrønne du! :)

Men atte; MHM: Gjenger søker felleskap og støtte og forståelse hos hverandre... :snill:

hatter????

...jeg tror jeg skal starte internett butikk med egen kleskolleksjon kallt karbojunkie... :D

Summer 07-09-04 22:13

men nå begynner vi jo virkelig å komme inn på et tema som engasjerer meg:

Julebord :D

Hotell på Geilo?

Huldr 07-09-04 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av guro
Eller bikinier?:D

Jaaa... julebord i bikini...:) men det går vel ikke på Geilo? Hva med Jamaica eller noe sånt? :cool:

Summer 07-09-04 22:41

Jeg vet at Wing har slike weekend (torsdag til søndag) opphold til sydligere strøk.... *løper inn og sjekker*
:D :D :D :D :D :D

Nille 07-09-04 22:46

..............jeg vil og være med :hylgrine: Men hurtigmikseren min har tatt kvelden også har jeg ingen NYE oppskrifter også....også..... :hylgrine:

*hikst*

Fedonisten 07-09-04 22:54

Sitat:

men nå begynner vi jo virkelig å komme inn på et tema som engasjerer meg:

Julebord :D

Hotell på Geilo?

Foreslår at vi finner et SPA-hotell jeg! Hvor det kanskje også er muligheter for å trene yoga eller qi-gong og få behandling og få god lav-karbo-mat og....

*drømme-drømme*

:ja:

Summer 07-09-04 23:09

Absolutt med på et spaopphold! :stortsmil

*drømmer med fedonisten*

Nille; du må bare få fikset maskinen din altså! :cool:

Nille 07-09-04 23:36

Sitat:

Nille; du må bare få fikset maskinen din altså! :cool:

.....men,.....men ...... hva med oppskrifter da ?? Har ingen NYE jo !! ..eller....hm...kanskje......men jeg skal jo ikke spise yoghurt og sånn jo....
OK jeg vinner vel ut av det...:o

Huldr 07-09-04 23:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
.....men,.....men ...... hva med oppskrifter da ?? Har ingen NYE jo !! ..eller....hm...kanskje......men jeg skal jo ikke spise yoghurt og sånn jo....

Ta i creme fraiche da... det ble veldig godt altså! Se det jeg skrev lenger oppe - eller er det en smak du er lei av?

SPA... jaaaa... julebord...jaaaa... Geilo...jaaaa (DET er kanskje realistisk?) :)

HP 07-09-04 23:43

Sitat:

Der er da opp til flere oppskrifter bare i denne tråden... ;) Og søkefunksjonen vet du om... :p

Men gjentakelse skader aldri: Man tager 3 egg, 1dl frossne bær, en god dæsj olje, litt søtstoff - og vroooooooooom --> Nyt! :cool:

Det kan du spise... :snill:

guro 08-09-04 10:24

Sitat:

Foreslår at vi finner et SPA-hotell jeg! Hvor det kanskje også er muligheter for å trene yoga eller qi-gong og få behandling og få god lav-karbo-mat og....

*drømme-drømme*

:ja:

En deilig drøm! Jeg vil og! Noen som vet om noe sånt sted da? Med larvkarbomat?

Nille 15-09-04 14:59

Mannen min kom hjem med en Braun Multiquick Advantage MR5550 BC HC - blender. Stavmixer med masse tilbehør, bl.a. isknuser. Så nå har jeg laget min første smoothie.

2 egg
1 dl naturell yoghurt
1,5 dl frosne bringebær
2 ts Splenda

...og det smakte frossen bringebær yoghurt :)

Er jeg med i klubben nå ??? :snill:

Fedonisten 15-09-04 15:02

VELKOMMEN KJÆRE NILLE!!

Du er med! Men du? Jeg har sett at du har svart på denne tråden i over en time nå..... oppskrifta var jo ikke SÅ lang og vanskelig da...... *ert-ert* :p

Summer 15-09-04 15:09

Sitat:

VELKOMMEN KJÆRE NILLE!!

Du er med! Men du? Jeg har sett at du har svart på denne tråden i over en time nå..... oppskrifta var jo ikke SÅ lang og vanskelig da...... *ert-ert* :p

Kansje det har med sneilen hun har innstallert i signaturen sin å gjøre...:snill:

men vi ønsker velkommen langsomme smoothiemedlemmer også vi..:p

Velkommen med i gjengen Nille! :stortsmil

Nille 12-10-04 19:08

Har laget en MHM sin smoothie nesten hver dag nå:

2 egg
100 gram frosne bær
1 ss kesam vanilje (foreløpig bruker jeg yoghurt vanilje)
1 ts Natreen

:p

Iset 12-10-04 19:38

Sitat:

Har laget en MHM sin smoothie nesten hver dag nå:

2 egg
100 gram frosne bær
1 ss kesam vanilje (foreløpig bruker jeg yoghurt vanilje)
1 ts Natreen

:p

Den høres snadder ut, men bør du ikke ha litt fett i? Og er det ikke endel sukker i kesamen?

Kesam vanilje er bare utrolig digg. Jeg har av og til laget is med den, har kjørt kesam vanilje (eller vanlig kesam + natreen/splenda) og frosne bringebær i hurtigmikseren. Verdens nydeligste is. Men så er det sukkeret i vaniljekesamen da....

Nille 12-10-04 20:07

Skal egentlig ikke spise yogurt før i fase 4 - lifetime maintenance. Jeg er 1.2 kg fra pre-maintenance (har bestemt å gå over dit når jeg når 65 kg). Men jeg fikk ikke tak i kesam vanilje - og 1 ss pr dag er jo ikke akkuat noen mengde å snakke om... :rodme: Det står heller ingenting noe sted om at vi IKKE kan ha det....og på Atkins.com er det oppskrifter med yogurt i tilpasset alle faser ??!! :p (http://atkins.com/food/recipes/all/...ka_Chicken.html )

Det er 11 netto karber i en smoothie som den jeg har lagd med yoghurten, og 211 kalorier - 50% fett ! 6 netto karber uten yoghurt men med olje. Hvis jeg bruker olje, så stiger kaloriinnholdet fra 211 til 429... 80% fett. Skal prøve med Cocosa i tror jeg.... Det spørs hvordan forholdet karber/kalorier ligger an den dagen jeg skal lage... Dessverre må jeg jo også holde litt øye med kaloriene !

Det finnes mange forskjellige versjoner av smoothies. Med kremfløte, med forskjellige oljer, med melk, yoghurt etc etc. Jeg må ha noe som smaker godt !! Tvinger ikke i meg en smoothie fordi den er sund om den smaker pyton :o

Også hadde jeg olje i første gangen jeg lagde, men det ødela hele smaken (olja var harsk) Har kjøpt ny olje nå, men har ikke turt å ha det i enda. Noen mener det setter smak, andre mener det ikke setter smak. Uansett står det ikke noe sted at det absolutt MÅ være olje i en Smoothie ... eller :snill: Fett er det jo uansett (fett fra eggene)

Gleder meg til mange nye oppskrifter :D

MHM 12-10-04 21:59

Sitat:

Uansett står det ikke noe sted at det absolutt MÅ være olje i en Smoothie ... eller :snill:

I min oppskrift er det absolutt olje altså, for det mener jeg det må være for å kalle det et fullverdig måltid. Altså ikke for at det skal være en fullverdig smoothie, men et fullverdig måltid. Noen som ikke fikk det med seg nå? Fullverdig måltid....:p

Det smaker IKKE olje av smoothien. (For da hadde jeg backet ut....:o )

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.