![]() |
Jeg tror vi godtar den Guro..;)
Men ble det søtt nok med tre ts fruktose? Steviapulver kjøpes på helsekosten, og kan også bestilles på nettet. Splenda er fra Atkins og er bare han som selger. |
Supergodt med egg i smoothien, Lise. Takk for tipset! Jepp, nå er jeg hekta!!!
:D:):D:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Litt usikker på hva vi skal gjøre i denne klubben jeg... Eller er det ingen klubb? Bare en GJENG? Hva er en gjeng? Sprade rundt i t-shirts? På julebordet må jeg i såfall ha på meg både Fedon-, MUP- og Smoothiegjeng-genser. Kan ikke noen lage hatter isteden da?
|
Eller bikinier?:D
|
heeyy Du har to lysegrønne du! :)
Men atte; MHM: Gjenger søker felleskap og støtte og forståelse hos hverandre... :snill: hatter???? ...jeg tror jeg skal starte internett butikk med egen kleskolleksjon kallt karbojunkie... :D |
men nå begynner vi jo virkelig å komme inn på et tema som engasjerer meg:
Julebord :D Hotell på Geilo? |
Sitat:
|
Jeg vet at Wing har slike weekend (torsdag til søndag) opphold til sydligere strøk.... *løper inn og sjekker*
:D :D :D :D :D :D |
..............jeg vil og være med :hylgrine: Men hurtigmikseren min har tatt kvelden også har jeg ingen NYE oppskrifter også....også..... :hylgrine:
*hikst* |
Sitat:
*drømme-drømme* :ja: |
Absolutt med på et spaopphold! :stortsmil
*drømmer med fedonisten* Nille; du må bare få fikset maskinen din altså! :cool: |
Sitat:
OK jeg vinner vel ut av det...:o |
Sitat:
SPA... jaaaa... julebord...jaaaa... Geilo...jaaaa (DET er kanskje realistisk?) :) |
Sitat:
Men gjentakelse skader aldri: Man tager 3 egg, 1dl frossne bær, en god dæsj olje, litt søtstoff - og vroooooooooom --> Nyt! :cool: Det kan du spise... :snill: |
Sitat:
|
Mannen min kom hjem med en Braun Multiquick Advantage MR5550 BC HC - blender. Stavmixer med masse tilbehør, bl.a. isknuser. Så nå har jeg laget min første smoothie.
2 egg 1 dl naturell yoghurt 1,5 dl frosne bringebær 2 ts Splenda ...og det smakte frossen bringebær yoghurt :) Er jeg med i klubben nå ??? :snill: |
VELKOMMEN KJÆRE NILLE!!
Du er med! Men du? Jeg har sett at du har svart på denne tråden i over en time nå..... oppskrifta var jo ikke SÅ lang og vanskelig da...... *ert-ert* :p |
Sitat:
men vi ønsker velkommen langsomme smoothiemedlemmer også vi..:p Velkommen med i gjengen Nille! :stortsmil |
Har laget en MHM sin smoothie nesten hver dag nå:
2 egg 100 gram frosne bær 1 ss kesam vanilje (foreløpig bruker jeg yoghurt vanilje) 1 ts Natreen :p |
Sitat:
Kesam vanilje er bare utrolig digg. Jeg har av og til laget is med den, har kjørt kesam vanilje (eller vanlig kesam + natreen/splenda) og frosne bringebær i hurtigmikseren. Verdens nydeligste is. Men så er det sukkeret i vaniljekesamen da.... |
Skal egentlig ikke spise yogurt før i fase 4 - lifetime maintenance. Jeg er 1.2 kg fra pre-maintenance (har bestemt å gå over dit når jeg når 65 kg). Men jeg fikk ikke tak i kesam vanilje - og 1 ss pr dag er jo ikke akkuat noen mengde å snakke om... :rodme: Det står heller ingenting noe sted om at vi IKKE kan ha det....og på Atkins.com er det oppskrifter med yogurt i tilpasset alle faser ??!! :p (http://atkins.com/food/recipes/all/...ka_Chicken.html )
Det er 11 netto karber i en smoothie som den jeg har lagd med yoghurten, og 211 kalorier - 50% fett ! 6 netto karber uten yoghurt men med olje. Hvis jeg bruker olje, så stiger kaloriinnholdet fra 211 til 429... 80% fett. Skal prøve med Cocosa i tror jeg.... Det spørs hvordan forholdet karber/kalorier ligger an den dagen jeg skal lage... Dessverre må jeg jo også holde litt øye med kaloriene ! Det finnes mange forskjellige versjoner av smoothies. Med kremfløte, med forskjellige oljer, med melk, yoghurt etc etc. Jeg må ha noe som smaker godt !! Tvinger ikke i meg en smoothie fordi den er sund om den smaker pyton :o Også hadde jeg olje i første gangen jeg lagde, men det ødela hele smaken (olja var harsk) Har kjøpt ny olje nå, men har ikke turt å ha det i enda. Noen mener det setter smak, andre mener det ikke setter smak. Uansett står det ikke noe sted at det absolutt MÅ være olje i en Smoothie ... eller :snill: Fett er det jo uansett (fett fra eggene) Gleder meg til mange nye oppskrifter :D |
Sitat:
Det smaker IKKE olje av smoothien. (For da hadde jeg backet ut....:o ) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23. |