Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Ny nilleuke fra mandag 10 ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18088)

michij 12-03-08 21:58

Sv: Ny nilleuke fra mandag 10 ...

Hvor er det blit av alle som skulle bli med da? Dere har ikke sviktet vel?
Dagens mat:
Frokost: 1 egg og en pakke bacon
Lunsj: Salat med hjertesalat50g, 30g squasj, 1/2 avokado, 2egg, litt olje og rømmedressing.
Middag: Brokkoli og blomkålgrateng 100g og 100g kebabkjøtt
Mellommåltid: 50g soppstuing og ett kyllinglår.
Ca 3l vann

Føler meg utolig sliten. Det er vel sikkert pga maten jeg spiser.

toto 12-03-08 22:07

Dagens meny...

F- stekt kjøttdeig, selleri og blomkål
M- salat, paprika, løk, reker, olivenolje, tomat
L- ikke helt nilleuke men 50 gr lollypop brød med fårepølse, tomat
M- salami og litt tomat
M- stekt kjøttdeig, kålrabi og selleri, most med en skje fløte og meierismør
K-salat, løk, olivenolje og et kokt egg

Minst 3 liter vann, tror det er nærmere 4, kom litt ut av telling..

Blir for lite fett når jeg ikke spise ost, selv om jeg øse på med udos..

Men føler at det allerede har hjulpet, veier like mye no ikveld som jeg gjorde i dag tidlig, måtte veie meg for det føltes så bra:D
Dvs forskjellen på i går kveld og ikveld er 0.6 kg:eek:

Angel83 12-03-08 22:34

Hvorfor har dere "nilleuke"?
Er ny her, og proppfull av spm!

toto 12-03-08 22:36

Vi har nilleuke for å få fart i vektnedgangen. For min del har jeg bare gått ned 0.7 på 5 uker så jeg prøver å finne ut hvorfor.

michij 13-03-08 00:07

Jeg føler at jeg går ned i vekt bare på den korte tiden jeg også:D Flinkere til å spise mindre i tillegg. Sikkert fordi jeg spiser mer fett nå enn vanelig. Men orker ikke tanken på å trene en gang da:D

Det er gøy da. Litt skummelt med lavkarbo, for man får det nesten som en hobby. Mye planlegging med mat osv. hehehe.

toto 13-03-08 07:52

Fra igår til idag ned 700 gram. Om det er det at jeg har kuttet ost eller fokusere på grønnsaker vet jeg ikke. Men håper det går ned litt til no da..
Det finner jeg vel ut i neste uke, hvis dette går bra skal jeg fortsette en uke til også legge til litt flere og flere matvarer:)
Jeg har ikke spist tomater på flere uker så de har jeg innført igjen for å få til spise nok grønnsaker og de er ingen partystopper for meg..

michij 13-03-08 08:44

Det høres jo utrolig bra ut da! Jeg går opp og ned i vekt hele tiden jeg:D Kanskje jeg gjør noe riktig og noe feil. Men denne dietten peker nedover akkurat nå altså:D
Men kan man bruke natreen i te? Har brukt det litt nå, men litt usikker...

toto 13-03-08 09:04

Jeg tror ikke det men er ikke sikker siden jeg ikke bruker søtstoff i teen.
Ja det kan jo være tilfeldig at det går nedover med en gang jeg kutter ost og øker grønnsaker, skal bli spennende og se til neste uke

michij 13-03-08 22:21

Ja, heheh. Jeg må nok spise ennå mere grønnsaker jeg. men er litt redd for å spise for mye... Men skal prøve å spise maltitolgodteri til uka. Siden det er påske. Se hvordan kroppen reagerer:D Vondt i magen tenker jeg:D

toto 14-03-08 07:07

Var ikke gått ned noe mer til idag men .. satser på nedgangen ikke var forbigående... SKAL gå ned litt til

michij 14-03-08 08:51

Jeg tror jeg har gått ned litt faktisk:D Det er jo topp! Spiser litt mindre på denne kuren også:D Skal begynne på hardt igjen etter ferien også:D Sikkert ennå flere som er med da!

Liiiz 14-03-08 11:37

Natreen skal ikke brukes da kunstig søtningstoffer ikke skal inntas, hvertfall det jeg har hørt. Men etter ha lest Atkins boka står det at man kan spise søtningsstoffer utenom aspartam, drikke koffeinfri kaffe og cola light fordi dette ikke påvirker blodsukkeret. Hva tenker dere om dette?

toto 14-03-08 13:20

Jeg bruker ikke noe slags kunstig søtning eller drikker noe som helst brus, så det har jeg ikke noen formening om egentlig... Men jeg tror jeg ville holdt meg helt unna uansett. Men det er vel sånn at vi må se hvordan det påvirker oss. Alle er jo forskjellige.
Koffeinfri kaffe drikker jeg litt av.. Og jeg tror ikke den virker negativt på meg.

totitten 14-03-08 20:46

Så flinke dere er :)
Jeg har vært i bursdagsselskap i dag, og spist to stykker lavkarbo-ostekake. :rolleyes: Og i morgen er det også bursdag, så da blir det vel et stykke da også :o Og på søndag skal jeg ha home-party, så da blir det også noe med søtningsmiddel i. :o Jeg får satse på en ny nilleuke når påsken ar vel overstått. :) Jeg var på vekta i mårges, og hadde gått ned noen hundre gram. :) Så det hjelper på meg ihvertfall å ikke spise så mye fløte og søtningsmiddel. :D
Men ellers så har jeg spist ren mat. Omelett med skinke og paprika til frokost og lunsj, en grillet kylling til middag (var på bytur), og til kvelds vet jeg ikke hva det blir, men må satse på noe skikkelig fett. Tror ikke jeg har fått i meg nok fett i dag :rolleyes: Ble litt lite vann i dag også, så jeg får pøse på utover kvelden.

toto 14-03-08 20:53

Idag var en bra dag helt til no...
Andre glasset med rødvin fyyyy og fyyyyyy
Starter uansett med ny frisk og ny nilling etter påske..
Klarer nok ikke holde det i påsken..
Prøver å drikke nok vann så jeg har nok drukket 3 liter idag

supha 17-03-08 15:00

Er det lov med fetaost under nilling? Går det under som ferskost?
Og hva med ruccola? Det sto nemlig ikke i lista over matvarer som var tillatt

Nillomien 17-03-08 15:16

jeg begynner på en Nileuke på mandag tenker jeg.. Akkurat nå passer det rett å slett ikke..

michij 18-03-08 23:13

Jeg skal begynne igjen til mandag jeg også. Ble litt utskeielse:D Skal på ferie:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.