![]() |
Sv: Bearnaisesaus Lavkarbo
Sitat:
Så da prøver vi med SMØR imorgen *ler* |
Sitat:
|
Margarin er modifisert plastikk! :ja:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Mannen min kjøpte Melange på bensinstasjonen da de ikke hadde smør en kveld jeg skulle bake en kake med smørkrem og plutselig var tom for smør. Jeg ble helt rådvill men måtte bruke den, og den smørkremen smakte plastikk! :eek: Nei, margarin bruker vi aldri.
|
Sitat:
Mulig noen gjør det, men i ordentlig bernaise er det smør. |
Sv: Bearnaisesaus lavkarbo
Er det noen som vet om det er mye karber i bearnaise-essens?
For meg er den essensen et must for at sausen skal smake skikkelig bearnaise. :) |
Å herregud... :sikle:
Denne var jo helt NYDELIG! Ekte bearnaise! Å, namnamnam! Har savnet det så innmari, spesielt når jeg spiser såpass mye svinekotelett og brokkoli, så denne blir fast tilbehør! :heia: Hadde bare estragon oppi av krydder, og brukte Bremykt istedenfor meierismør, men den ble helt perfekt etter min - og mamma sin - mening! :love: |
Jeg lager bernaisse sånn (1 porsjon):
- Smelt 50 gram smør (bruker meierismør) - Tilsett 1 eggeplomme, 1 ss estragon og 3 ss fløte - Rør godt Husk å bruke svak varme, ellers blir det klumper i sausen!! Dette er en enkel oppskrift og sausen smaker godt! |
Sitat:
denne hadde jeg med løvbiff og jukseris i dag og den var knaaaal god, blir mye saus på meg fremover hehe |
DETTE VAR FANTASTISK GODT! Hadde biff, fritert sellerirot og salat. Berneasausen gjorde susen!
Desserten var hjemmelaget sjokoladepudding med vaniljeaus. Litt spesielt, da øverste delen ble lysere mousse med "tuch av tiramisu" og nedeste delen ble skikkelig kraftig sjokoladepudding. Meningen var puddingen... stilig i glass-bolle med to farger. Takker for oppskriftene! Festmiddag De Lux! Sitat:
|
Jeg må bare si NAM!
Denne var kjempe god! Jeg tilsatte ikke noe ekstra salt, synes den ble bra nok uten. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03. |