![]() |
Sv: Netrition.com+andre netthandler. Produkter og erfaringer Tråden
Må si meg enig med siste taler. Helt utrolig at de ikke kan forskjellen på pund og dollar! Godt du fikk oppklart det da!
|
Sitat:
Jeg tror egentlig at det bare var nok et forsøk på "unnskylde" at de hadde dritt på draget uten at noen egentlig visste hva som hadde skjedd. |
Må bare få si at de marsmellowsene som kom i den pakken var supergode! :D
0,01 karb pr stk - jeg spiste nettopp en hel pakke :eek: YUMMI! |
Sitat:
|
men skal man regne under 200 kroner INKLUDERT frakt??..eller er det under 200 for selve varene også kommer frakten i tillegg?
|
Sitat:
Har nettopp handlet selv, og det jeg bestilte kom på litt over 100 norske, og 200,- i frakt....men som HI sier så er det vel verdt det ;) |
Hvilket frakt-alternativ har dere valgt når dere har bestilt?
|
billigste.. uten kjøling..
|
Sitat:
Men når du overskrider den grensen, så må du betale moms/toll (?) på alt, inklusive portoen. Det er slik jeg har forstått det... |
Sitat:
|
Jeg skal iallefall bestille lefser og litt herfra når jeg får lønn...myye billigere enn å kjøpe hjemme.....og det selv om det koster litt i frakt..
Men HVORFOR har de slutta med kokossjokoladene til Atkins???De var jo BEST!! |
Kopiert fra toll.no:
Varer under 200 kroner er toll- og avgiftsfrie Sendinger fra utlandet med vareverdi inntil 200 kroner er toll- og avgiftsfrie med visse unntak. Frakt for varen kan komme i tillegg. Kjøper du for eksempel en DVD til 199 kroner og det koster 40 kroner i porto trenger du ikke betale toll og avgifter for DVDen. 200-kronersgrensen regnes på fortollingstidspunket etter Tollvesenets omregningskurser. Bøker, uansett verdi, kan importeres toll- og avgiftsfritt av privatpersoner så lenge de er til eget bruk. Varer fra 200 kroner må fortolles Innførsel av varer med vareverdi fra og med 200 kroner må fortolles. Da må du betale merverdiavgift (25 prosent) og eventuell toll og særavgifter for varen. Toll og avgifter regnes ut fra varens verdi inkludert frakt- og eventuelle forsikrings-kostnader. Kjøper du for eksempel en CD til 210 kroner og det koster 40 kroner i porto må du betale 63 kroner i merverdiavgift. Det er ikke toll på CDer. |
Jeg fikk pakken min fra Netrition.com i dag - bestilte to pakker med La Nouba dark chocolate, og de er helt nyyyyydelige! De smaker som ordentlig mørk sjokolade, med kun 1.1 g kh per bar! :D Glad for at jeg bestilte to pakker med 18 i hver, for disse kommer til å bli populære hvis jeg har lyst på noe søtt. ;)
Handlet forsåvidt for cirka 340 kroner, men når jeg hentet pakken var det ikke noe snakk om tollavgifter - bare signerte og fikk pakken, jeg. :) Kan vel kanskje hende at det kommer brev med oppkrav en av de nærmeste dagene...? Får se, inntil da skal jeg kose meg med sjokkis. :D |
Noen som har noen nye butikker å komme med?
|
Sitat:
|
Ja jeg så på den, men de sender kun til Danmark så det ut som.
|
Sv: Netrition.com+andre netthandler. Produkt- og erfaringstråden
Noen som har bestilt i det siste? Tror jeg skal legge inn en bestilling når jeg får feriepenger. Kjøpe Davinci sirup, diverse mel, atkins barer de ikke har på iherb osv. Del gjerne hva dere har kjøpt eller skal kjøpe!
|
Bestilte sirup med karamel og chokkis om tirsdagen.:p
Gleder meg veldig, elsker nemlig iskaffe, og den kan jeg lage med isbiter, fløte og karamelsirup. Kjøpte også 2 pumper. |
Har jo bestilt derfra før også.
Carbquik, muffinsmix og mash. Carbquik var veldig enkel å bruke som tilleggsmel, hever og er lyst som hvetemel. Muffinsene, spes de med blåbær var helt amazing. Mashen har jeg ikke prøvd enda:o |
Ja carbquik har jeg vurdert sterkt! Samt noen andre mel. Selve varene blir på 35 dollar, men frakta blir 60 dollar. Litt irriterende men.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33. |