![]() |
Sv: Fløtegratinert kjøttdeig
Dette blir middagen min imorgen:) Gleder meg.
|
Nå er middagen vel fordøyd. Godt var det, men må nok ha i litt mere smak neste gang.
|
Sitat:
|
Nam nam.. den var god :)
Takk! //Helidude |
Hadde ikke bacon i dag, og heller ikke noe S&S, men brukte kjøttdeig, løk, blomkål, fløte, krydderblandig og ost. Ble kjempegodt!
Er det mye bedre med bacon, tro? |
Denne skal testes ut ikveld,høres kjempegod ut:):)setter igang nu:D
|
Jepp jepp denne var kjempegod:stortsmil
Den var jo super enkel og kjapp å lage og så er den grei å ha som porsjoner i fryseren.Så den skal jeg lage flere ganger ja:) |
Dette var skikkelig digg! Har nettop laget, og jeg ble skikkelig glad, fordi det var så godt. Og fett!! Brukte kremfløte og lot være å ha i noe salt.
Sambo syntes det var godt også, men han syntes det bli litt for fett da, han følte seg godt smurt... :p Jeg skal ha restene til lunsj i morgen! :D |
Hva gikk galt?
Jeg lagde denne i kveld, men fløten skilte seg og ble vått fløte"pulver" og vann istedet. Det ble jo fremdeles spiselig, men ikke helt som planlagt. Noen som kan tenke seg hvor det gikk galt?:confused:
Jeg stekte en pakke karbonadedeig og hadde i en form, så stekte jeg ferdigkuttet bacon og strødde på toppen, helte over matfløte (som fremdeles har et par måneder igjen av holdbarhetstiden) og strødde revet norvegia over. Stekte på ca 200 i ca 25 minutter til osten var passe..:confused: |
Jeg synes matfløte skiller seg fort når noe skal i ovnen - har du prøvd med kremfløte? Har aldri laget denne retten selv, men lagde gratinert blomkål her om dagen, med matfløte. Etter ca 1/2 time i ovnen hadde fløten skilt seg i "fløte-gryn" og "fløte-vann" - ikke særlig apetittlig, men det smakte jo godt.
|
Det er første gang jeg har fløtegratinert noe, så jeg er temmelig blank på det området.
Men da skal jeg prøve igjen en annen gang, med kremfløte :) |
Denne tror jeg at jeg skal prøve med hvitløk og chili i også og grønnsaker.
Nom nom. |
Jeg brukte kremfløte, den skilte seg ikke noe den altså. :)
|
Denne var nydelig, og kommer til og bli laget flere ganger. Jeg brukte kremfløte,gikk helt fint :)
Elsker enkle oppskrifter :D |
Denne skal prøves ut i helga, men kommer til å ta i litt mer grønnsaker.
|
Nå prøver jeg meg på denne, byttet ut matfløten med kremfløte og halverte baconet og løken og tilsatte mere grønnsaker. Det lukter veldig godt så er spent nå:)
|
Vi hadde denne for noen dager siden. Veldig godt. Hadde brokkoli og blomkål i formen. Nam nam :sikle:
|
Matretten står i ovnen, så nå gleder jeg meg ^^
|
Har prøvd med både krem og matfløte, begge skilte seg. Men smakte jo godt. Hadde med biff og grønt i også..Men er jo rimelig "smakløs" med bare salt og pepper men med litt testing med urter og krydder blir den enda mer snadder.
|
Lavkarbo pasta?
Hvor får en kjøpt det? |
Prøvde denne i dag, men tror jeg tok i for mye fløte, da resultatet ble for mye suppe.
Hva er riktig konsistens for denne ? http://tickers.TickerFactory.com/ezt...sc7/weight.png |
Hmmmm - denne tenker jeg at jeg vil prøve i kveld.....Kanskje lage en stor porsjon og fryse ned resten ?
|
Blir denne til middag idag :D
Mannen er kjempeglad i denne retten. Takk for oppskrift, har laget den av og til i 2 år nå :) |
Her er vi også veldig fornøyde med denne retten! Takk for oppskriften! :blomster:
|
Denne skal jeg prøve ! Takk :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18. |