![]() |
Sv: Slutt på johannesbrødkjernemel?
Håper no ikke de har tenkt og slutte med det :(
|
Har ofte hørt før også at leverandøren har vært utsolgt, men da bare for en periode, og så har de fått inn igjen (på Life, Sunkost og Helios).
Har nå bestilt 4 glass fra Kinsarvik siden de er utsolgt mange steder i Oslo for tida, begynner å bli rimelig avhengig. Kan jo bestilles fra tyskland på nettet også, men det blir vel veldig dyrt med frakten. Takk for tipset med Nestargel! |
Fikk akkurat samboeren min til å spørre etter johannesbrødkjernemel på helsekosten på Tveita, men det hadde hun jenta aaaaaaldri hørt om... :confused:
Sitat:
|
Sitat:
Hun jeg handlet med hadde i alle fall peiling. Men det er åpenbart ikke samme menneske, for "hun jenta" tror jeg neppe noen har kalt henne på ca 40 år. |
Sitat:
Ja, jeg regna nesten med at hun var for ung eller hva man skal si. Når man ansetter folk, sørg for at de vet hva de selger!! Sånt er så irriterende asså! Jeg får ta en tur i morra etter jobb jeg da... :) Er det på glass? Lite? Stort? Husker du hvor i butikken det står, hehe!? |
Ja, det er som et bittelite syltetøyglass, ca 5 cm høyt. :)
|
Sitat:
Hørtes ut som et søtt, lite glass, hehe! |
Sitat:
http://www.rapunzel.de/img/produkte/1441025.jpg |
Sitat:
*lokalkjent* |
Jeg kjøpte et glass på Kinsarvik på Åsane senter i dag....
Siste som stod i hylla, men jeg håper jo at de får inn igjen...Var innom Life først, og der hadde de ikke..De har hatt før, men tok ikke inn lenger sa dama..:Tydelig at dette ikke selger så godt da?... Føler det er jeg som kjøper hver gang jeg...hehehe... Digger forresten Kinsarvik!..Synes de har bra utvalg!! Spesielt den i sentrum! |
Går det ann å lage rømmegraut med johannesbrødkjernemel?
|
Hei
Jeg har lurt på å selge dette på www.ketolyse.no men er usikker på om jeg kan få det til en pris som er konkurransedyktig. Hvor mye betaler dere for JBK-mel? Vennlig Hilsen Torkil :) |
Er vel 55kr for 75g på helsekosten. 90kr for 125kr på apoteket (nestragel)
|
Sitat:
|
Nestargel koster 84 kr for 125 g på Apotek 1-kjeden.
Kjøpte Johannesbrødkjernemel 50 g på Helsekost for 53 kr før jeg skjønte at Nestargel var omtrent det samme.:rodme: Jobber på apotek nemlig... |
Mine fire bokser har kommet og Life her har ikke hørt noe om at det skal bli slutt pån JBM...
|
Sitat:
|
Hva gjør egentlig johannesbrødkjernemel med bakverket? Jeg laget noen boller det skulle være dette i, men hadde ikke. SÅ jeg kuttet det ut og bollene ble grusomme...... :-/
|
Det er stivelse. Gir mer hold i bakverket :ja: Og fin til å jevne supper, sauser og grøt.
|
Sitat:
Ahh :pTakk! Men stivelse?? En lovlig art da? |
Jepp, helt uten karbohydrater :)
|
Sitat:
Så bra!!!! :D Vi skal på hytta i vinterferien. å skal det vireklig bli ziggy's rømmegraut med spekemat til :p:p:p:p |
Nestargel koster 84 kroner i Alliancekjeden. :) Kjøpt idag :) Gleder meg til å komme hjem å sjekke kokeboka, nå skal det bli mye godt :)
|
Sitat:
|
Jeg kjøpte på helsekost i Larvik.
søker etter oppskriften på Rømmegrøt her, men kan ikke finne den...noen som kan hjelpe? :blomster: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08. |