![]() |
Sv: Hva er dagens middag?
Her var det mye godt!
I dag var det enkel og digg middag. Lagde blomkålmos ala Iset (hadde i basilikumblader før jeg kjørte stavmikseren) av et blomkålhode med masse hvitløk, litt fløte, smør og fetaost. Blandet i revet skinke og gratinerte med ost på toppen. |
Sitat:
|
Stekte kyllingfileter med broccolli og smørstekt sopp, paprika, vårløk og stangselleri. Tok av grønnsaker til meg selv som ikke spisermeieriprodukter om dagen og kokte ut grønnsakspanna med fløte til ungene. Ungene fikk ris til og jeg en smørklatt på som erstatning for fløtesausen.
|
Pinnekjøtt!!! mmmm mmmm mmmm *gleder meg som en unge*
|
Sitat:
|
Sitat:
Et lite spørsmål fra en som er usikker: Spiset du hele pakken med kjøttdeig i ett og samme måltid? |
Burgere av kyllingkjøttdeig (med ost og paprika i) stekt på grillen :).
1 stk. Mama Lupes tortillalefse til meg Salat og rømme |
I dag ble kyllingfilèt med stekt sopp, squash og litt minimais. "Saus" ac CF, litt hakket, stekt sopp og ost (man tager hva man haver ;) ).
|
I går var det taco :sikle:!
|
I går spiste vi sen middag... bare jeg og mannen, så da kunne vi spise noe som var litt sterkere enn det vi spiser når datteren vår også spiser samme som oss.
Vi spiste stekt kyllingfilet i biter med masse kylling og tandorikrydder. Når det var stekt hadde vi over fløte som fikk surre seg tykk i panna. Ved siden av spiste vi blandet grønn salat med osteterninger.... namnam.... ;o) |
Idag skal vi ha ytrefileet av okse som vi strimler steker og har i løk, paprika og sopp, krydrer godt og tar i litt fløte.
Ostegratinert blomkål ved siden av :nam: |
Sitat:
|
I dag ville ungene ha grøt,og siden jeg er en smuule lei av smørgrøt ble det løvbiff! Stekte 2 stk med smeltet ost på. La paprika,tomat,agurk og squash omellom og NØØT det!! Deilig løvbiffburger :D
|
Idag ble det pizza :D
Soyaproteinbunn og kjøttdeig på meg og ferdig bunn med pølsebiter på mann og barn. |
Kyllingfilet skåret i biter med stekt løk, paprika og sopp med fløte over tilslutt. Masse krydder...
|
Sitat:
Spiste en i går og, med grillet scampi, asparges, fetaost og rømme. |
I dag hadde vi gjester.
Vi grillet (har grill under tak på verandaen) marinert kyllingfilet og scampi. Vi hadde salat med hjemmelaget pesto og pasta (til de andre), søt chillisaus (også til de andre :D) og fetaost til. Kjempegodt! |
Sitat:
Kan man fryse de? |
Sitat:
|
Parmesankylling med stekt sopp og blomkålstappe.
|
Nakkekoteletter, fløtestekte etter oppskrift herfra, skal vi ha i dag har jeg tenkt. Vært i Sverige i helga og virkelig fått fylt opp fryseren:)
|
Tyrkiske kjøttboller og moset blomkål kokt leeeeenge med fløte :D
|
Hiver meg på.. Blåkveite med smør/fløtesaus og kokt brokkoli... Hadde så lyst på fisk!
|
I går:
Nydelige oste- og baconkarbonader fra HP: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8554 Tilbehør: Bernaisesaus, kokt brokkoli og blomkål. |
Idag blir det
Stekte kyllingfileetbiter med masse sterkt krydder, stekes med sopp og løk. Har i litt fløte, rømme og philadelfia og koker litt. Legger smørdampede blomkålbuketter i en ildfast form og heller kyllingen og sausen over og gratinerer med ost. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13. |