![]() |
Sv: Groviser (grove lapper)
det var rart...skal sjekke...
|
Har lagt deg til vennelisten min...kanskje det hjelper? Har så lite peiling på sånt...
|
Jeg prøvde disse uten Johannesbrødkjernemel jeg, og det gikk helt fin faktisk... Lappene er gode, de henger sammen og er ett flott altertnativ til brød for min del!
Hadde røra i en vanlig langpanne, og delte opp i passende stykker når de var kalde. GUbben likte faktisk disse også! |
Så fint!
Skal jammen prøve uten jbkm neste gang. Greit å spare det dyre stoffet til når det virkelig gjelder!!! Ps: Har stekt røra i panna med smør, da blir det faktisk pannekakesmak...nydelig med stekte baconbiter! Eller med blåbærsyltetøy laget av blåbær, søtning, jbkm og noen sitrondråper...veldig lett å lage, og holdbart. 400g frosne blåbær. La det småkoke mens du rører om, Bland med 2dl kaldt vann ristet med ca 2 ts jbkm. Kan være lurt å riste inn en halv ts av gangen...dvs 1/2ts jbkm ristes i 1/2dl kaldt vann...til du får den konsistens du liker Ta av kokeplata og smak til med flytende suketter og noen sitrondråper. |
ser at det er regnet ut karbs pr. 50 gram. Men vet du karbsene pr.skive???
|
Sitat:
|
Nå ser jeg på oppskriften at jeg har skrevet 18-20 lapper pr langpanne...da blir det nok ikke 50g pr lapp...men det burde være enkelt å regne seg fram til en nogenlunde verdi med 1,5gk pr 50g som utgangspunkt...18-20 lapper gir ca 0,75gk pr lapp...
|
Apropos flere oppskrifter som jeg har lagt inn: Det finnes oppskrifter på oppskriftsforumet...bl.a. en deilig saus/dip...Tror jeg kaller den kyllingsaus eller Norzoladip.
...Og: Skogsbærkrem!!!! Den er god, den! Finnes under desserter... |
herligt med så mange fine oppskrifter, takker og bukker jeg og :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57. |