![]() |
Sv: Får jeg nok fett eller skal jeg bruke mct olje i tillegg...
Sitat:
|
Sitat:
Ørret er jeg også veldig glad i( hel ørret, stekt i folie med smør og grønnsaker...nam nam...)... Torsk en og annen gang... |
Sitat:
|
Sitat:
Aubergin har vel ikke så mye smak, men trekker til seg andre smaker syns jeg. Vet at noen bruker den som båndspaghetti.(høvler de med ostehøvel og skjærer de i "bånd") Det har jeg ikke prøvd, men skal nok gjøre det en gang unga vil ha spaghetti til middag.:) |
Sitat:
Fytti katta så sulten jeg begynner og bli, og nå er maten ferdig :D |
Skal si denne tråden fikk en helt annen retning :D men hvorfor lage en ny tråd "hvordan fisk liker du?"???? hehe.....
Vet at findus har mange gode fisker, men de er så sabla dyre, nesten 50 (eller var det 60) for en pakke med gourmet torsk (man kan sikkert nøye seg med noe som er billigere da :o ). Coop har jeg ikke her, men skal sannelig spare opp noen tusenlapper (ja seriøst, det blir nesten så dyrt) og dra på matvareshopping i Arendal.Der har de både coop og meny hvor man får nesten alt av godsakene til ketolyse. Og det er lizm ikke noe jeg gidder å gjøre hver uke, så må bli en skikkeli handlekurv når jeg er der :D |
Sitat:
Ha et fint fiskemåltid, Gerd, misunnelig, for er sååå sulten jeg oxo :) |
Sitat:
|
Sitat:
Fiskemåltidet er godt ja...:D (Men jeg ble litt revet med her så den ble stekt litt lenge.....:o ) |
Sitat:
|
Wohoo.... ferdig på jobb og frem med lommeboka, nå skal det handles før jeg sulter ihjel og det skal jo ikke skje på ketolyse :) Snakkes når jeg er kommet hjem
|
Sitat:
|
Idag ble det en 100 % ketolysevennelig handlevogn. ingen ekstra karbohydrater, og MASSE fisk :D
Men lurte på noe Gerd, skal lage formen din, men kan jeg forsteke laksen litt først så det går litt fortere?? Haster litt med middagen i dag |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå står forma i ovnen og der ser kjempe godt ut :) gløeder meg til den er ferdig. var helt tom for alufolie da, så håper det går bra uten, den var en stor lasagneform, så jeg tok bare to grytelokk over, håper det er bra nok :o Men sulten som en tiger asså, får knaske på litt grønt så lenge... men tro meg, skal kooose meg med maten jeg også
|
Sitat:
|
Sitat:
|
auberginer blir nok oppfatta som salt om mam har fått det på restaurant fordi det ofte saltes en stund for å trekke ut vannet. det må man vel gjøre om man skal bruke den til "pasta" og.
Jeg er fra Arendal og har en far som har fiska i hele mitt liv. jeg er ekstrem kresen på fisk da, jeg spiser ikke fisk som har vært oppe av vannet mer enn 2 dager :eek: så det, jeg vet jeg er sær. (iallefall ifølge min mann) |
Sitat:
|
for å få en fastere konsistens, det skal så vidt jeg vet iallefal gjøres i mousakka. (men jeg er ingen ekspert, det er det min mann som er)
|
Sitat:
|
saksa dette fra et matsted på internett, tror det het apertif
"Skjær auberginene i skiver på langs eller på tvers, alt etter hva du synes er mest praktisk. Dryss litt salt over skivene og ha dem i et dørslag, Legg en suppetallerken eller lignende som press over. La stå minst en halvtime. Dette gjøres for å få ut mest mulig av eventuelle bitterstoffer samt væske ut av auberginekjøttet. " |
Sitat:
Dette blir en fast rett i uka, og det går jo sikkert an å variere litt med fisken også. Hadde ikke sopp i da, men vårløk i stede, men digg digg digg. takk for oppskrift |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55. |