Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   One Hit Wonders (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14087)

jeef-micro 09-08-07 14:47

Sv: One Hit Wonders

Kinaskoa husker jeg, og jeg husker også jeef anno 92-93 med tights, type "jo mere møster jo bedre" og T-skjorter (selvfølgelig i et helt annet mønster) som var så store at hele familien kunne bruke det som telt. I tilegg hadde jeg sokker i ulike farger, som vi dro opp til over knærne (over tightsen) og "skrukket" ned til de lå rundt anklene :p Lekkert...

lokkebiff 09-08-07 16:40

Jah, åsså leggvarmere...!! Og hvit leppestift!!!..................:rolleyes:

"Kinasko", var det de ekle mokkasinene??

Også de svære arbåndsurene, hvor du kunne ta selve klokka ut av reima -som forøvrig var av strikk og gjerne med prikker på- for så å feste den på genseren etc...

Neonfarger generelt...: Hårstrikk, detaljer på dongeri, t-skjorter, og disse Ball-genserne som allerede er nevnt.... Djiiiiiiz....:rolleyes:

moinx 10-08-07 13:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 317660)
Også de svære arbåndsurene, hvor du kunne ta selve klokka ut av reima -som forøvrig var av strikk og gjerne med prikker på- for så å feste den på genseren etc...

OMG!!! De hadde jeg glemt!! Noe så jævli...:o

Hyper 10-08-07 23:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 317616)
Kinaskoa husker jeg, og jeg husker også jeef anno 92-93 med tights, type "jo mere møster jo bedre" og T-skjorter (selvfølgelig i et helt annet mønster) som var så store at hele familien kunne bruke det som telt. I tilegg hadde jeg sokker i ulike farger, som vi dro opp til over knærne (over tightsen) og "skrukket" ned til de lå rundt anklene :p Lekkert...

Oh jeeeez.....De sokkene ja..tubesokker!!..
Jeg hadde ørten..I alle farger...men flest hvite og sorte....
Gikk med sandaler i syden husker jeg, og de sokkene....Herregud altså..
Glad tidene forandrer seg...

Sitat:

Jah, åsså leggvarmere...!! Og hvit leppestift!!!..................:rolleyes:

Neonfarger generelt...: Hårstrikk, detaljer på dongeri, t-skjorter, og disse Ball-genserne som allerede er nevnt.... Djiiiiiiz....:rolleyes:

De klokkene husker jeg faktisk!!!!!.....
Jeg hadde en grusom stygg en!!!...Klokka og reima hadde helt forskjellig mønster og farger......Også kunne man bytte "bakdelen" liksom....Du kunne jo presse selve klokka ut...og jeg kunne se inn baki, hva som var i...Selve urverket liksom...
Fytti katta asså...

Lurer på hva jeg kommer til å synes om 20 år, når jeg ser tilbake på bilder fra 2000-tallet:)*fniiiis*

moinx 11-08-07 01:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hyper (Innlegg 318311)
De klokkene husker jeg faktisk!!!!!.....
Jeg hadde en grusom stygg en!!!...Klokka og reima hadde helt forskjellig mønster og farger......Også kunne man bytte "bakdelen" liksom....Du kunne jo presse selve klokka ut...og jeg kunne se inn baki, hva som var i...Selve urverket liksom...
Fytti katta asså...

POP-swatch het de......Aaaah, har gått å tenkt på det i hele dag...:lol::)

Tussa 11-08-07 02:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wander (Innlegg 316120)
Hva med Glen Medeiros da "Nothings gonna change my love for you"? Det var en one hit wonder.

Jeg elsket den sangen, da den kom. :flau:

Photobscura 11-08-07 10:24

Nesering med kjede mellom nese og øre:lol:, noe er forbeholdt hinduistiske bruder!!

donjuanwannabe 13-08-07 13:05

Ball genser kjenner jeg også til ja, senere kom Adidas gensere som alle skulle ha.

Og kreppa hår
rosa solbriller med sjalusi haha

stinasol 13-08-07 13:57

Husker super heftige boble jakker og snow joggers
i deilige pastell farger... :p

final countdown med europe...guuuri så kjekk
han Joey Tempest var da.. *sukk*

Den palmen i håret var jeg helt ekstrem på
,tror jeg hadde hele håret fanget i et svært
sjokk rosa strikk midt oppå pannen... :D

jeef-micro 13-08-07 14:08

Vi hadde ofte håret i en hestehale, så snurret vi hestehalen rundt hårstrikket i en slags knute. Det var om å gjøre å ha det største hårstrikket rundt den knuten da, gjerne buksestrikk som vi hadde sydd ei brei stoffremse rundt (om noen forstår -jeg er elendig på forklaring)

og så hadde vi strikkbukser... gjerne råååååsa

Tussa 13-08-07 14:53

Levis med smalt belte, buksen dratt laaangt opp. :rolleyes:

Nille 13-08-07 14:58

Sånn ein ? Tror jeg hadde ørten stykker i masse forskjellige farger

http://www.heritageofscotland.com/pi...829af07540.jpg

Huldr 13-08-07 15:02

Sitat:

Kinasko er ikke mokasiner nei ... det er helt flate sko med rem, i svart bomull eller fløyel, også i lilla, burgunder, rødt synes jeg å huske. De finnes fortsatt, synes de er fine jeg, men de har ødelagt føttene mine - da jeg var liten traska jeg bl a rundt hver 17. mai i disse totalt flate skoene ... Auu ...

Pop-Swatch ja ... :D Hadde en svart med prikker i forskjellige farger jeg, som matchet min selvstrikkede litt pusete genser i svart med diverse farger i små innslag - rosa, blått, grønt ...

Og selvsagt "palmen" ...

jeef-micro 13-08-07 15:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 319727)

jepp :D i tusen forskjellige småmønstret stoffer :p skikkelig stygge

moinx 13-08-07 15:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 319727)

Uff, grøssssss.....
Hadde alle regnbuens farger ja, og vel så det...

Photobscura 13-08-07 17:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 319731)
De finnes fortsatt, synes de er fine jeg

Enig!! Veldig fine!
Men jeg har til gode å finne noen som har gummisåler, og ikke plastsåler (kjøpte bl.a på panda, og de var j****ge!!)

Hyper 13-08-07 23:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 319786)
Enig!! Veldig fine!
Men jeg har til gode å finne noen som har gummisåler, og ikke plastsåler (kjøpte bl.a på panda, og de var j****ge!!)

Fiine ja!!
Jeg labber rundt på noen i sort skinn jeg..:)...Kjøpt på din sko...

Photobscura 14-08-07 08:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hyper (Innlegg 320015)
Fiine ja!!
Jeg labber rundt på noen i sort skinn jeg..:)...Kjøpt på din sko...

Har mest lyst på de som er i fløyel! Rop ut om dere ser noen!! (Med gummisåler;))

Noen som husker sånne "slå-ut-glass"? Det var som en rund eske med lokk, og når man åpna den, var det ringer inni, og man kunne liksom slå det ut til et glass. Plassbespring de luxe. Synd bare at de lakk som siler...:p

jeef-micro 14-08-07 10:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 320182)

Noen som husker sånne "slå-ut-glass"? Det var som en rund eske med lokk, og når man åpna den, var det ringer inni, og man kunne liksom slå det ut til et glass. Plassbespring de luxe. Synd bare at de lakk som siler...:p

jepp de husker jeg... Ofte hade de et bittelite rom i lokket med plass til en paracett eller noe :p

Photobscura 14-08-07 11:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 320230)
jepp de husker jeg... Ofte hade de et bittelite rom i lokket med plass til en paracett eller noe :p

Haha, lurt å ha i veska, når man våkner i sjøkanten med dundrende hodepine:lol:

jeef-micro 14-08-07 11:21

noen som husker de belteveskene da forresten?? de var jo bare sååååååååå kule :rolleyes:

Photobscura 14-08-07 11:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 320292)
noen som husker de belteveskene da forresten?? de var jo bare sååååååååå kule :rolleyes:

Rumpetaskene? Jeg hadde en fra donaldbladet, praktisk for alle som har antydning av hofter:D

jeef-micro 14-08-07 11:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 320297)
Rumpetaskene? Jeg hadde en fra donaldbladet, praktisk for alle som har antydning av hofter:D

Eller tyske turister :p de bruker dem fortsatt...

Photobscura 14-08-07 11:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 320306)
Eller tyske turister :p de bruker dem fortsatt...

Haha, jeg tenkte nettopp på det!

Mint 14-08-07 16:29

Jeg husker det skulle være lukt på alt av blyanter, viskelær, tusjer, penner... you name it. Også hadde vi linjaler som vi "slo" rundt håndleddene så de ble armbånd..! På starten av nittitallet var det veldig in med Henry Choice-tørklær som vi brettet så de ble ca 5 cm brede, og knyttet STRAMT rundt halsen. Sånne med paisley-mønster, og gjerne mørkeblå eller grønn.

Bukseskjørtene husker jeg også. Og strikkbukser. Gjerne med en oversized rysjebluse til, og enorme øredobber i plast i en helt annen farge. Toppe det hele med en digert hårstrikk (gjerne to oppå hverandre så hestehalen ble ENDA høyere), lysrosa leppestift i et eller annet billigmerke og Date-parfyme. :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.