![]() |
Sv: Ullabullas lappeboller
Sitat:
|
Må bare si at disse bollene var helt fantastisk gode!
|
Åh, nyydelig!!!
Jeg var tom for linfrø, og brukte 30 g valnøtter isteden. En toppet ts kardemomme, og 2 ss Splenda. Philadelphiaost isteden for First price. Dette kjenner jeg ikke mye egge/omelettsmak i !!! :D UMMMM! Karbohydratinnholdet blir nok høyere. 30 g valnøtter blir ikke så ille da, litt over 2 kh? Splenda kjenner jeg ikke til, men kan 2 ss bli mye da? Jeg lagde 6 stk i amerikanske muffinsformer. |
Herregud de er gode... delt i to og med litt meierismør på. I dag går jeg over 15 g kh, helt klart! Dette TØR jeg ikke bake annet enn til fest! Har spist to store, og de andre roper fra kjøkkenet: Kom og spis oss...med litt hvitost eller Heistads syltetøy... Nå må jeg rømme huset!
|
Disse var gode! Men. De er liksom så.. Deigete inni ? Jeg stekte de litt ekstra også, uten at det hjalp. Er de slik til dere andre også, eller har jeg gjort noe galt ? Brukte kruskakli istedet for soyaflokker da helsekosten jeg var innom ikke hadde. Kan jeg ha brukt for lite av det ? Brukte ca en desiliter.
|
De smaker altså som hveteboller omtrent, om man har kardemomme og søtning i? Så her i tråden at ei hadde gjort det. Naaaam, jeg elsker søte boller!
|
Sitat:
|
Disse har jeg hørt så mye hyggelig om, så nå slenger jeg med med:
Hva kan man bytte ut soyaflakene med? Kruskakli....? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Takk skal du ha! |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg bakte i hvertfall disse i går kveld. Jeg la de i muffinsformer av "bakepapir". Det hang litt igjen i bunnen, så jeg mistet litt av hver bolle, så de ble litt flate på en måte. Har ikke smakt de ennå, men skal spise til frokost i dag. Kjøpte Finsbråten sin gullpostei, bare 1 karbo pr. 100 gram! :D Skal ha det på, og litt agurk og kanskje majones. |
Men folkens, noen tips om hvor man kan få kjøpt sånne alu muffinsformer til en billig penge. Sjekka på Ikea i går, men jeg blir så stressa der borte at selv om jeg lette nøye, fant jeg ikke noen. Var liksom så sikker på at de hadde.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har kjøpt på Clas Ohlsson. Det er 6 store amerikanske muffins. De hadde også en variant med små muffins. Jeg er veldig fornøyd med kvaliteten! :) Grått slipp-belegg, ingenting setter seg fast.
|
Sitat:
|
Løper til Clas Ohlson!
Bollene var forresten kjempegode med litt leverpostei/majones og agurk på. :D |
I oppskriften din står det:
Sitat:
Bruker du visp sånn at soyaflokkene holder seg hele, eller kniv sånn at de knuses? |
Sitat:
Har nettopp kjøpt en monstertype, så jeg vil bruke den til aaalttt!!:D |
I denne oppskriften brukte jeg vispen i røremaskinen for å få skikkelig volum på eggene og smøreosten, så det er ikke mye tilbake av "flakene".
Kanskje man like gjerne kunne ha brukt soyamel?. Kjenner ikke så mye til soyamel, men ser at Spielbergers soyamel har samme carb. innhold som soyaflaker. |
Sitat:
|
Jeg kjøpte mitt muffinsbrett på Meny, jeg. Der har de sånne i gummi.
|
Sitat:
Silikon mener du? ;) De er geniale spør du meg. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39. |