Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Ullabullas lappeboller (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13431)

Photobscura 20-06-07 09:37

Sv: Ullabullas lappeboller

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 295511)
Nei bakepulver er baking powder. Baking soda er natron. :)

Hepp! Så lærte jeg meg noe nytt i dag også! Herlig:D

Bee 20-06-07 10:49

Må bare si at disse bollene var helt fantastisk gode!

mam 20-06-07 11:36

Åh, nyydelig!!!

Jeg var tom for linfrø, og brukte 30 g valnøtter isteden. En toppet ts kardemomme, og 2 ss Splenda. Philadelphiaost isteden for First price.

Dette kjenner jeg ikke mye egge/omelettsmak i !!! :D UMMMM!

Karbohydratinnholdet blir nok høyere. 30 g valnøtter blir ikke så ille da, litt over 2 kh? Splenda kjenner jeg ikke til, men kan 2 ss bli mye da?

Jeg lagde 6 stk i amerikanske muffinsformer.

mam 20-06-07 12:04

Herregud de er gode... delt i to og med litt meierismør på. I dag går jeg over 15 g kh, helt klart! Dette TØR jeg ikke bake annet enn til fest! Har spist to store, og de andre roper fra kjøkkenet: Kom og spis oss...med litt hvitost eller Heistads syltetøy... Nå må jeg rømme huset!

plysjhai 21-06-07 21:35

Disse var gode! Men. De er liksom så.. Deigete inni ? Jeg stekte de litt ekstra også, uten at det hjalp. Er de slik til dere andre også, eller har jeg gjort noe galt ? Brukte kruskakli istedet for soyaflokker da helsekosten jeg var innom ikke hadde. Kan jeg ha brukt for lite av det ? Brukte ca en desiliter.

Iset 21-06-07 21:49

De smaker altså som hveteboller omtrent, om man har kardemomme og søtning i? Så her i tråden at ei hadde gjort det. Naaaam, jeg elsker søte boller!

Alyssa 24-06-07 11:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av plysjhai (Innlegg 296582)
Disse var gode! Men. De er liksom så.. Deigete inni ? Jeg stekte de litt ekstra også, uten at det hjalp. Er de slik til dere andre også, eller har jeg gjort noe galt ? Brukte kruskakli istedet for soyaflokker da helsekosten jeg var innom ikke hadde. Kan jeg ha brukt for lite av det ? Brukte ca en desiliter.

Mine ble også deigete inni.. Faktisk har alt jeg har bakt/lagd med johannesbrødkjernemel blitt det.. Hm..

Smula 25-06-07 14:04

Disse har jeg hørt så mye hyggelig om, så nå slenger jeg med med:

Hva kan man bytte ut soyaflakene med? Kruskakli....?

LilleRosin 25-06-07 15:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ullabulla (Innlegg 292158)
150 gr. cc

Hva er cc?? :confused:

lokkebiff 25-06-07 15:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin (Innlegg 298324)
Hva er cc?? :confused:

Cottage cheese

LilleRosin 25-06-07 15:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 298326)
Cottage cheese

Åja! At jeg ikke tenkte på det. He he.

Takk skal du ha!

LilleRosin 25-06-07 16:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smula (Innlegg 298278)
Disse har jeg hørt så mye hyggelig om, så nå slenger jeg med med:

Hva kan man bytte ut soyaflakene med? Kruskakli....?

Det lurte jeg også på, leste dette litt over her:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av plysjhai (Innlegg 296582)
Brukte kruskakli istedet for soyaflokker da helsekosten jeg var innom ikke hadde. Kan jeg ha brukt for lite av det ? Brukte ca en desiliter.

Hennes filosofi er lavkarbo, men jeg regner med at det er ok for oss som går på Ketolyse også?? :confused:

LilleRosin 26-06-07 07:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 293847)
Jøss! Sprøtt at de har så forskjellig innhold, da! Kanksje det er sukker i de jeg har sett...

Hvor får du kjøpt spielberger?

Jeg kjøpte Helios sin soyaflakker på Helsekost i går. Jeg spurte om dette med karbohydrat innhold, og hun sa at det var samme karbohydrat innhold i alle typer.. :confused: Spielberger sin hadde de ikke inne da.

Jeg bakte i hvertfall disse i går kveld. Jeg la de i muffinsformer av "bakepapir". Det hang litt igjen i bunnen, så jeg mistet litt av hver bolle, så de ble litt flate på en måte. Har ikke smakt de ennå, men skal spise til frokost i dag. Kjøpte Finsbråten sin gullpostei, bare 1 karbo pr. 100 gram! :D Skal ha det på, og litt agurk og kanskje majones.

Photobscura 26-06-07 08:59

Men folkens, noen tips om hvor man kan få kjøpt sånne alu muffinsformer til en billig penge. Sjekka på Ikea i går, men jeg blir så stressa der borte at selv om jeg lette nøye, fant jeg ikke noen. Var liksom så sikker på at de hadde.

Isalien 26-06-07 09:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 298606)
Men folkens, noen tips om hvor man kan få kjøpt sånne alu muffinsformer til en billig penge. Sjekka på Ikea i går, men jeg blir så stressa der borte at selv om jeg lette nøye, fant jeg ikke noen. Var liksom så sikker på at de hadde.

Jeg har kjøpt et sånt brett på ikea. Aluminium og plass til 12 muffins, slik du mente?

Photobscura 26-06-07 09:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Isalien (Innlegg 298607)
Jeg har kjøpt et sånt brett på ikea. Aluminium og plass til 12 muffins, slik du mente?

Ja! Det var også sånne jeg mente å ha sett før. Jeg får aliere meg med noen som skal dit senere, hjertet mitt tåler ikke flere Ikea-besøk før det er absolutt helt kembo-über-nødvendig.

mam 26-06-07 09:39

Jeg har kjøpt på Clas Ohlsson. Det er 6 store amerikanske muffins. De hadde også en variant med små muffins. Jeg er veldig fornøyd med kvaliteten! :) Grått slipp-belegg, ingenting setter seg fast.

Photobscura 26-06-07 09:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mam (Innlegg 298630)
Jeg har kjøpt på Clas Ohlsson. Det er 6 store amerikanske muffins. De hadde også en variant med små muffins. Jeg er veldig fornøyd med kvaliteten! :) Grått slipp-belegg, ingenting setter seg fast.

Kult! Jeg har ingen sterke angstreferanser til Clas Ohlsson:D

LilleRosin 26-06-07 10:59

Løper til Clas Ohlson!

Bollene var forresten kjempegode med litt leverpostei/majones og agurk på. :D

Tuttan 26-06-07 11:18

I oppskriften din står det:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ullabulla (Innlegg 292158)

Det hele piskes godt og lenge til det blir en tykk masse.

Bruker du visp sånn at soyaflokkene holder seg hele,
eller kniv sånn at de knuses?

Photobscura 26-06-07 11:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tuttan (Innlegg 298674)
Bruker du visp sånn at soyaflokkene holder seg hele,
eller kniv sånn at de knuses?

Stavmikser?:)
Har nettopp kjøpt en monstertype, så jeg vil bruke den til aaalttt!!:D

Ullabulla 26-06-07 13:02

I denne oppskriften brukte jeg vispen i røremaskinen for å få skikkelig volum på eggene og smøreosten, så det er ikke mye tilbake av "flakene".
Kanskje man like gjerne kunne ha brukt soyamel?. Kjenner ikke så mye til soyamel, men ser at Spielbergers soyamel har samme carb. innhold som soyaflaker.

LilleRosin 26-06-07 20:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 298606)

Jeg fant på Skeidar i dag. Plass til 12 muffins. Kostet 49 kroner. :)

Smula 27-06-07 09:49

Jeg kjøpte mitt muffinsbrett på Meny, jeg. Der har de sånne i gummi.

Bee 27-06-07 13:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smula (Innlegg 299139)
Jeg kjøpte mitt muffinsbrett på Meny, jeg. Der har de sånne i gummi.

Silikon mener du? ;)
De er geniale spør du meg.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.