![]() |
Sitat:
ITTE skranglete ælltså!!! :D |
Sitat:
|
Sikkert ikke eneste alternativ. Fikk "Nytt og Nyttig" i posten her om dagen - der hadde de også en versjon av denne dingsen. Kosten 199,- kroner. Men dette "ekstremt viktige, nyttige og lærerike naturvitenskaplige magasinet Nytt og Nyttig" er altså et reklameblad - som alle får i posten tror jeg?
Noe sier meg at dere sikkert har "Uadressert reklame - Nei takk" på postkassa.... :p |
Sitat:
Men vi har registrert oss i brønnøysundregistert om at vi ikke vil ha rekalme og telefoner...;) |
Skal få ut fingeren og få tak i en slik magerulle jeg også. Ellers så lærte jeg en mageøvelse av Jill Jahrmann i vår, som jeg synes er genial å supplere med rette og vridde sit-ups. For denne øvelsen tar på både rygg, mage og hofter, og når det gjelder magemusklene, så tar den på de nedre magemusklene som går på tvers. Akkurat der magen henger...
Ligg på ryggen på en matte, med armene ned langs siden. La bena stå i vinkel med hælene nesten inntil rumpa. Dette er utgansposisjonen. Så løfter du bena bare 2 mm over gulvet (lar bena såvidt berøre gulvet), mens du strekker dem helt ut. Men OBS: Man skal IKKE strekke ut bena lenger enn man klarer å holde korsryggen nedi underlaget. Men jo mykere underlag, desto lettere er det å holde korsryggen riktig. Så drar du bena rolig tilbake til utgangsposisjon, fortsatt mens du såvidt er borti gulvet med fotsålen. Gjenta så mange ganger du orker. Husk å spenne bekkenmuskulaturen, og pust rolig sammen med bevegelsen. Pust inn mens du retter ut bena, og pust ut mens du drar dem inntil deg. Jeg kjenner denne godt... ;) |
UÆÆÆH!!!...Den siste øvelsen høres ut som en rygg-killer? For du får da en veldig stor vektstang når bena er helt utstrekte som vil føre til, hvis du ikke er sterk nok i ryggen, at du svaier og skaper en kjempebelastning på ryggen med medfølgende skader.
Vet den er megabra for magen, :) men da skal man jaggu være helt sikker på at man har ryggmuskler som tåler den. Har forresten alltid lurt på om kjevla i kjøkkenskapet kan gjøre samme susen som den rulledingsen jeg..... |
Uuuupss...
Takk Carbokiller, for at du minnet meg på at jeg må gjøre en tilføyelse i beskrivelsen av øvelsen. Man skal IKKE strekke ut bena lenger enn man klarer å holde korsryggen nedi underlaget. Men jo mykere underlag, desto lettere er det å holde korsryggen riktig. Jeg har jo en skranglete rygg om dagen, men jeg føler denne øvelsen går fint.
Skal legge til i innlegget mitt NÅ jeg. |
ahaaaa...ja DA ble den en annen øvelse ja. Og kjempefin for det dauflesket som sitter mellom hode og stortær. :)
|
Jeg prøvde den i senga etter jeg hadde lagt meg i går. Passe underlag for meg. Det fungerte bra:D Jeg hadde tenkt å prøve i morges, men glemte det. Det kan være en glimmrende øvelse å gjøre mens en venter på at badet skal bli ledig :) ....og det er gjerne føøøør frokost....
Takk for fint tips, MHM |
Sitat:
...ikke det nei..... :rodme: ..... |
:ja:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57. |