![]() |
Sv: Panikkangst & tankefelt-terapi
Dette var en flott tråd. Har ikke lest alt ennå, men noe. Sliter til tider med angst selv, vet ikke hvor alvorlig, eller om jeg kan dioganiseres. Hadde et anfall i februar hvor jeg skulle ut og reise, plutselig begynte jeg å stresse over alt mulige saker jeg kunne ha glemt, eller burde gjort på jobb. Jeg satt i telefonen med mor en time kvelden før vi skulle dra, bare får å roe tankene. Ennå kan jeg kjenne angsten krype inn over meg, og jeg syns det er kjipt at det å gå på jobb nå er blitt tøft. Noen ganger er det greit, andre ganger vil jeg sette meg ned å gråte.
|
Drar opp denne tråden igjen, for å høre om det er flere som har erfaring med TFT?
Jeg skal begynne med det nå, altså gå i behandling, og er veldig spent og nysgjerrig :ja: Sitter forøvrig og leser på http://www.tftnorge.no/ |
Jeg har veldig god erfaring med TFT.
Jeg slet med mye angst før. Og fikk etterhvert også angst for angsten. Jeg hadde en del TFT timer, slik at jeg kunne fortsette hjemme etter behov. For meg hjalp det veldig.:) Nå føler jeg meg fri fra angsten.Fantastisk deilig å kunne gå på butikken med ungene igjen-eller alene-uten å bare se etter fluktveier.:confused: Jeg har vært veldig åpen om min angst. For meg har det iseg selv hjulpet:) |
Så bra å høre, filifjonka! :ja:
Jeg hadde første "time" på tirsdag, og etter litt banking var eksamensstress gått fra 7 til 1 (på skala fra 0-10). En annen fin ting som skjedde under timen var at plutselig begynte jeg å puste ordentlig, ikke bare med skuldra - og det varer fremdeles. Føles som om lungene er dobbelt så store! :ja: I tillegg banket han vekk min redsel for å ikke få sovne om kvelden - og jeg har sovnet som en stein hver kveld siden :ja: Senere skal vi jobbe med røyking, godtesug, treningsvegring, "sinne-hos-andre-angst", snakke foran forsamling.. gleder meg! :ja: |
Så kjempeflott Mofe:)
Jeg har prøvd selv å bli kvitt godtesug med TFT. Det har jeg desverre ikke klart enda. Men det hjelper så jeg jobber videre med saken;) |
*dytter*
Flere med erfaringer? Noen som kan anbefale en som kan behandle meeeeeg???? :snill: |
Sitat:
|
Jeg bor i Valdres i Oppland :smile:
Jeg har sosial angst og mye mer panikkangst nå i det siste enn før :rolleyes: |
Sitat:
|
Jo, men jeg drar gjerne til Oslo også jeg! Eller Gjøvik, Hamar, Lillehammer.
Poenget var at det sikker er forskjell på TFT-behandlere også. Slik som at noen akupunktører har stor suksess, mens andre ikke har det. Derfor jeg spør om noen vet om noen som er flinke :ja: |
Noen som vet hva prisene på en sånn time er? :)
|
Jeg så på noen i går, det lå på rundt en tusenlapp... :eek:
|
Sitat:
Hun tok 800 kr for første time, og 600 kr for de neste, og jeg trengte på den tiden bare 5-6 timer for å merke en ganske markant forskjell, og fortsatt i dag, selv om angsten kom tilbake etter å ha vært nærmest fraværende i et år, så håndterer jeg den MYE bedre nå enn før. :) Om du sender meg en pm, så kan du få nummeret hennes! |
:love:
|
Sitat:
Så godt å se deg igjen, Lokkebiff! Du er savnet her! Klem fra Zen/Ethereal/hva jeg nå het når du var aktiv her. :D |
Sitat:
|
Sitat:
Har du ikke funnet ut hvem jeg er før nå? Treiga!:p (Nå må det tilføyes at veldig få andre har funnet det ut til nå, så du er vel strengt tatt mindre treig enn flertallet;) |
Sitat:
|
Flott tråd som tar opp dette :)
Jeg har hatt noen panikkangst anfall de siste året. Jeg nektet på at det var det da jeg fikk det men min samboer som har litt peiiling på det ,hadde nok rett. Ikke mange som vet så mye om det ,jeg viste ingenting om angst egentlig for jeg trodde bare at jeg var litt stressa osv.Men jeg har vist funnet ut at jeg har sosial angst og den er blitt verre det siste året. Jeg svetter og unngår feks.kjøpesenter hvis det er mange folk,kroppen reagerer noe sykt på det uten at jeg har kontroll på det.. Rare greier egentlig... Legen har anbefalt medisiner men jeg prøver å finne ut av det uten... Men uansett viktig at slike ting blir snakket om :ja: |
Prøv gjerne tankefeltterapi!! :heia:
Jeg har vært på fire av seks timer nå, og er MYE bedre!! :heia: |
Sitat:
Så bra:heia: Vet ikke om det e her i byn ,men det skal jeg sjekke ut:) Er henvist til samtaler da med sykepleier men er vel sikkert en del venting der... Men må vel gjøre noe med det for jeg kjenner det er blitt verre nå etter en veldig stresset tid. |
Tenk om du kan banke bort en brøkdel av smerten du ha? Og den sosiale angsten? Det er mange som fått hjelp!! :heia: Heia deg!!
|
Sitat:
:love: Yes skal ta tak i det ,så greit å høre om noe som virker:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39. |