Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Depro-vera (p-sprøyten) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12956)

mofe 11-05-07 14:57

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

lokkebiff; gi p-ringen en sjanse da? :)

jeef-micro 11-05-07 14:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 274703)
Jeg får kløe av kondomer....:eek: og jeg er lei av piller, sprøyter og plaster som gir alskens bivirkninger....:mad:

WHAT TO DOOOO?!?!?!:confused:

du får kjøpt latexfrie kondomer da ;)

viss ikke er det vel bare å la vær å ha sex ;)

mofe 11-05-07 15:05

Her er en diskusjon om p-ringen;
http://www.kvinnelegen.no/wip4/disku...=687&offset=20

Carisma 11-05-07 23:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 274691)
økt libido er faktisk en av bivirkningene :p

Kan man gi den til menn? :D :D

Carisma 11-05-07 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 274703)
Jeg får kløe av kondomer....:eek: og jeg er lei av piller, sprøyter og plaster som gir alskens bivirkninger....:mad:

WHAT TO DOOOO?!?!?!:confused:

man kan jo alltids bare la være? :lol:

mofe 11-05-07 23:11

Hvis du vil ha en mann med pupper, så... :p

Kanutten 11-05-07 23:23

Kom til å tenke på en sak, er p ring det samme som gode gammeldagse femidomet????

Korrigerer meg selv ;O)

Femidomet var jo en sånn planleggingssak ;O) rett inn og rett ut etterpå, bortimot, denne ringen skal jo sitte inne i tre uker ;O)

Georgine 11-05-07 23:56

Ser at ingen har nevnt p-stav? De jeg kjenner som bruker den er storfornøyd og det er forøvrig jeg og.

Georgine 12-05-07 00:41

P-stav

Det finnes to produkter på markedet. En type har en hormonstav, den andre har to. Felles for dem begge er at de settes inn under huden på innsiden av overarmen henholdsvis for en periode på 3 eller 5 år. Stavene er i størrelse omtrent som en fyrstikk. De inneholder forskjellige typer av hormonet gestagen. Implantat virker ved at de hindrer eggløsning og påvirker slimet i livmorhalsen slik at sædcellene har vanskeligere for å nå opp til livmoren og egglederne. Metoden kan brukes av alle som trenger sikker langtidsprevensjon, og som ønsker et østrogenfritt alternativ.

Fordeler

Sikker prevensjon over lang tid. Rask tilbakevending av eggløsning etter bruk.
Ulemper

Noen kan få uregelmessige menstruasjonssykler, andre kan oppleve at menstruasjonen blir helt borte.
Sikkerhet

Nesten like sikkert som sterilisering.

Helene 12-05-07 11:00

Jeg gikk på p-piller i 3år uten å tenke på at det gjorde at jeg fikk nedsatt sexlyst.. merket ikke det før jeg faktisk slutta. men da gikk det bare en måned før jeg var gravid :p

Jeg tror rett og slett at noen av oss ikke tåler hormoner uansett hvor mye eller lite av de som brukes i hvilken som helst del av kroppen.. så lenge det er nok til å stoppe en graviditet så er det nok til å ødelegge..

men like vel kommer jeg til å prøve hormonspiral. Kobberspiral kommer ikke på tale siden jeg sliter sånn med kraftig menstruasjon. Så jeg får bare krysse fingrene for at det fungerer på meg.

p-stav blir vel mye samme mengden hormoner som p-sprøyte. bare at den kan fjernes i motsetning til sprøyten.

lokkebiff 12-05-07 11:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Helene (Innlegg 275155)
Jeg gikk på p-piller i 3år uten å tenke på at det gjorde at jeg fikk nedsatt sexlyst.. merket ikke det før jeg faktisk slutta. men da gikk det bare en måned før jeg var gravid :p

Jeg tror rett og slett at noen av oss ikke tåler hormoner uansett hvor mye eller lite av de som brukes i hvilken som helst del av kroppen.. så lenge det er nok til å stoppe en graviditet så er det nok til å ødelegge..

men like vel kommer jeg til å prøve hormonspiral. Kobberspiral kommer ikke på tale siden jeg sliter sånn med kraftig menstruasjon. Så jeg får bare krysse fingrene for at det fungerer på meg.

p-stav blir vel mye samme mengden hormoner som p-sprøyte. bare at den kan fjernes i motsetning til sprøyten.

Of topic (eller kanskje ikke....:stortsmil )

Men jeg måtte bare si: Åhhhh, så FLOTT du er som gravid!!!!:blomster:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.