Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Ostekarbonader, kjempegode! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11863)

Iset 30-08-07 22:16

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Bare ett fedd? Jeg pleier å ha 5-6 fedd i. :fnis:

Gerd 30-08-07 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 329802)
Bare ett fedd? Jeg pleier å ha 5-6 fedd i. :fnis:

5-6 fedd til 500g kjøttdeig??? Blir ikke det mye hvitløkssmak da? Jeg syns 1 fedd hever smaken uten at det blir for mye hvitløkssmak... :)

Brimstone 31-08-07 05:56

Jeg lagde disse med muggost... å himlande du :hungry:

Brukte ikke bakemix da jeg ikke har det, men knuste sprøstekt baconsvor (med kjevle... gubben ga meg skråblikk og holdt seg i bakgrunnen, hvorfor det mon tru :p)

Baconsvoren blir nesten som brødsmuler og funka fint som bindemiddel. Eneste problemet med disse er at gubben, som ikke lever lavkarbo, gnafsa i seg de jeg hadde tenkt å ha til lunsj dagen etter. Han maser stadig at jeg må lage flere :p

Iset 31-08-07 07:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 329806)
5-6 fedd til 500g kjøttdeig??? Blir ikke det mye hvitløkssmak da? Jeg syns 1 fedd hever smaken uten at det blir for mye hvitløkssmak... :)

Jo mer jo bedre. :D 5 fedd er passe for min mann, 6 fedd er passe for meg. 1 fedd smaker absolutt ingenting, synes jeg. Jeg må minst ha 3, men det er også litt lite. Jeg hadde 10 fedd i en lasagne en gang, det ble for mye for min mann men jeg elsket det. Men så bruker jeg jo 5-6 fedd hvitløk hver eneste dag, omtrent. :hvitløkselsker:

lokkebiff 31-08-07 08:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brimstone (Innlegg 329881)
Brukte ikke bakemix da jeg ikke har det, men knuste sprøstekt baconsvor (med kjevle... gubben ga meg skråblikk og holdt seg i bakgrunnen, hvorfor det mon tru :p)

Eneste problemet med disse er at gubben, som ikke lever lavkarbo, gnafsa i seg de jeg hadde tenkt å ha til lunsj dagen etter.

:lol: :lol: :lol:

Kanutten 04-01-08 21:43

Vil JBK gjøre samme nytta som bakemixen??? Det blir jo ofte brukt som bindemiddel i andre ferdigkjøpte varer har jeg sett.

Gerd 04-01-08 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 381330)
Vil JBK gjøre samme nytta som bakemixen??? Det blir jo ofte brukt som bindemiddel i andre ferdigkjøpte varer har jeg sett.

Har ikke prøvd det, men det går sikkert det :ja:

Gi tilbakemelding viss du prøver da :D

Kanutten 05-01-08 16:20

Lagde burgerne med JBK, det gikk kjempefint! De hang godt sammen.

Jeg hadde oppi: 1 ss chilipasta, 1 ss hvirløkspasta, 1 ss ingefærpasta og 50 gr mozarella.

Nyyydlig!! :sikle:

Tuuusen takk for oppskrifta!

Selma 05-01-08 18:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 381624)
Lagde burgerne med JBK, det gikk kjempefint! De hang godt sammen.

Jeg hadde oppi: 1 ss chilipasta, 1 ss hvirløkspasta, 1 ss ingefærpasta og 50 gr mozarella.

Nyyydlig!! :sikle:

Tuuusen takk for oppskrifta!

Hvor mye JBK hadde du oppi da? Tenkte jeg skulle prøve disse, men har ikke bakemiks.

Kanutten 05-01-08 18:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Selma (Innlegg 381651)
Hvor mye JBK hadde du oppi da? Tenkte jeg skulle prøve disse, men har ikke bakemiks.

1 ss av det også :lol:

lillestine 05-01-08 18:55

Hei!
Spiller det noen rolle om du bruker bittelitt potetmel/ vanlig mel da? Det blir jo mange karbonader og lite karbohydrater pr karbonade?? Spør fordi jeg fikk en nydelig oppskrift for litt siden, og ikke har lyst å ofre den :-)

MorStine 22-01-08 15:40

Jeg tredobler oppskriften her. Men oppdaget at jeg bare har 45 gr bakemix igjen, det skal bare fungere som bindemiddel så det går vel bra? eller hva tror dere. Har både JBKM og Himaize, bør jeg bruke noe av det eller bare gå for det lille jeg har med bakemix?

Står og skal i gang med maten nå, håper noen kloke lavkarboer ser dette og svarer meg fort;)

Gerd 22-01-08 15:57

Jeg ville tatt i litt JBK. Har laga de en gang uten bakemix, og da ramla de fra hverandre :)

MorStine 22-01-08 17:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 391666)
Jeg ville tatt i litt JBK. Har laga de en gang uten bakemix, og da ramla de fra hverandre :)

Lagde med bare det lille av bakemix og det gikk kjempefint, de ble bare helt perfekte, også så gode:sikle:

Takk for oppskrift Gerd!

Madamim 18-04-08 20:39

Ypperlig oppskrift, jeg har hamstret kjøttdeig på tilbud og må klekke ut noe å bruke dem til :) Kanskje en kan ha både bacon og ost i? Eller jalapenos ost i kanskje...

Gerd 18-04-08 20:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Madamim (Innlegg 445047)
Ypperlig oppskrift, jeg har hamstret kjøttdeig på tilbud og må klekke ut noe å bruke dem til :) Kanskje en kan ha både bacon og ost i? Eller jalapenos ost i kanskje...

Sånne karbonader kan man bruke det meste i tror jeg :D
Da blir det forskjellig smak :)

timich 06-05-08 17:58

Åh, disse så gode ut - må prøves i morgen!! Hva har dere som tilbehør?

Smultsmurfen 21-01-09 19:02

Supergode!!!!:D
Jeg hadde ikke oppi ost, men hadde cheddarost på toppen :) Lagde hamburger med oopsie-lapper i topp og bunn! Nam-nam!!! :sikle:

Aphrodithe 21-01-09 19:13

Denne skal prøves!!! Høres veldig godt ut!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.