Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Hva spiser dere som snacs? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11414)

Sondre 10-02-07 00:37

Sv: Hva spiser dere som snacs?

Nå har jeg nesten mistet all lyst på søtsaker. Kona kjøpte en Bocca mørk-sjokolade til meg idag, har ikke spist den opp enda. Jobber med saken...

Søtt og "snacks" for meg nå; er Stevia i teen og fruktose i frokostblandingen. Nam, nam!

(PS: Jeg har ikke mistet lysten på søtsaker fordi jeg har fått i meg så mye søt, men fordi jeg ikke føler behovet lengre.)

Nille 10-02-07 10:51

I mangel av noe annet har jeg noen (2-3) dager spiser 5 gram Michel Cluizel 99% sjokolade. I bittesmå biter, bruker sikkert 1/2 time på 5 gram.

Så kommer jeg hjem i går kveld og min kjære har kjøpt Lindt Excellence 85% til meg. Jeg brekker av en rute (10 gram) og tar mine sedvanlig bittesmå biter som smelter på tunga..... og oppdager til min forbauselse at denne smaker veeeeeeldig søtt ! Smaken forandrer seg jammen fort ! :)

rsy 03-03-07 22:30

Ellers så får du jo kjøpt lav-kalori (og 0-karbo) gele i butikken. Nydelig sammen
med pisket fløte :)

Brimstone 04-03-07 00:36

Røkt spekeflesk med holiday dipmixed sæterrømme. Nammmmm :D

slaskalainen 04-03-07 12:34

Veldig lite, men med høyt aktivitetsnivå tar jeg litt nå og da, men suget er borte, så det er mest av "respekt".

-Liten bit mørk sjokolade (70 + %) med kaffe :p
-En del peanøtter (flott treningskost....mugg-greier??? ikke rart noen synes jeg er en muggen fyr):D
-peanøttsmør på skje!
-litt salami

monki 24-03-07 14:31

hvor får jeg tak i sjokolade som er over 70 prosent?

Gerd 24-03-07 14:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av monki (Innlegg 248656)

På helsekost. Sjekk om de har sukkerfri.
Og på en del matvarebutikker.. :)

monki 24-03-07 14:39

da må jeg ned å handle igjen :D er det mye karbo i dem?

monki 24-03-07 14:43

og hva er prisen?

Gerd 24-03-07 14:45

På sukkerfri vet jeg ikke, for det har jeg ikke fått tak i her i oladalen:(
Men kjøpte en 86% på helsekost med sukker. Husker ikke navnet. Det var greit nok på smak, men ble for mye karber i, syns jeg, så jeg heiv nesten hele pakka... Spiste 2 ruter av den... Er litt redd for å få lyst på mer sukker når jeg spiser litt, jeg har vært sjokoman :o

Gerd 24-03-07 14:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av monki (Innlegg 248661)
og hva er prisen?

Litt varierede tror jeg. Jeg gav 25 kroner for den plata jeg kjøpte...

monki 24-03-07 14:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 248662)
På sukkerfri vet jeg ikke, for det har jeg ikke fått tak i her i oladalen:(

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 248662)
Men kjøpte en 86% på helsekost med sukker. Husker ikke navnet. Det var greit nok på smak, men ble for mye karber i, syns jeg, så jeg heiv nesten hele pakka... Spiste 2 ruter av den... Er litt redd for å få lyst på mer sukker når jeg spiser litt, jeg har vært sjokoman :o

jeg og er tidligere sjokoman ;) spiste sjokolade så å si hver dag i slutten før jeg tok tak i problemet

Gerd 24-03-07 14:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av monki (Innlegg 248664)
[left]

jeg og er tidligere sjokoman ;) spiste sjokolade så å si hver dag i slutten før jeg tok tak i problemet

Kjenner til det.

Så jeg koser meg heller med fleskesvor eller maarud sin baconsnacks.. Da tirrer jeg ikke søtbehovet, liksom... :rolleyes:

Photobscura 24-03-07 15:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av themonk (Innlegg 229071)
Peanøtter inneholder ofte en muggsopp som produserer et giftstoff som kalles aflatoksin. Det er ikke rart at mange er allergisk mot det. Bare som en fun fact liksom. :)

Dette har jeg aldri hørt om! Interresant!
Jeg tåler heller ikke hassel, walnøtter og mandler, er det samme stoffet i det? Reagerer mest på peanøtter og mandler da.

Photobscura 24-03-07 15:10

1 Vedlegg
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av monki (Innlegg 248656)

Freia her flere nå som er både 75 og 86%. De er i mørke pakker, den ene (og veldig dyre) av dem heter Bocca. En annen som er i en større papp-pakke er på 86%. Og så har du en på 75% som som regel ligger sammen med kokesjokoladene. Nydelig alt sammen:)

Av en eller annen grunn tok jeg bilde av den fra Freia, den er digg, og de har den til og med på lille bøgda hvor jeg kommer fra i følge min mor. (Derfor jeg tok bilde av den kom jeg på nå, så hun skulle finne den:))

Gerd 24-03-07 15:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 248676)
Freia her flere nå som er både 75 og 86%. De er i mørke pakker, den ene (og veldig dyre) av dem heter Bocca. En annen som er i en større papp-pakke er på 86%. Og så har du en på 75% som som regel ligger sammen med kokesjokoladene. Nydelig alt sammen:)

Av en eller annen grunn tok jeg bilde av den fra Freia, den er digg, og de har den til og med på lille bøgda hvor jeg kommer fra i følge min mor. (Derfor jeg tok bilde av den kom jeg på nå, så hun skulle finne den:))

Bocca står det ikke næringsinnhold på pakka.... :(

Photobscura 24-03-07 15:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 248681)
Bocca står det ikke næringsinnhold på pakka.... :(

Jammen gjør det ikke det da??
Hmm.. Lenge siden jeg konsumerte sjokkis. Avventer til sommeren og den flotte kroppen min:D
Men jeg mener bestemt at den er minst 75%. Kjekt uansett med størrelsen. Men det SKAL jo strengt tatt stå næringsinnhold på pakken, noe annet er vel ikke lov med norske produkter. Må sjekke neste gang jeg er i butikken...

themonk 24-03-07 15:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 248673)
Dette har jeg aldri hørt om! Interresant!
Jeg tåler heller ikke hassel, walnøtter og mandler, er det samme stoffet i det? Reagerer mest på peanøtter og mandler da.

Nei, jeg tror det i hovedsak gjelder peanøtter. Alle nøtter kan vel bli angrepet av muggsopp da. Samme som med kakaobønner. Derfor smaker ofte billig økologisk sjokolade ganske ekkelt.

Trolljenta 24-03-07 15:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 248676)

På Meny har de også en mørk økologisk sjokolade som er 86%.

Borealis 24-03-07 15:20

Jeg har hatt piska krem som snop...og det har blitt altfor mye i det siste! :(
Vært flink med kosten i det siste , bortsett fra det med for mye krem.
...huff..er ofte slik med meg, får dilla på noe, og så blir det for mye. Før var det nøtter, nå krem (begge deler er jo ikke bra i svære mengder!!)...

Hvorfor kan jeg ikke ha dilla på...vann?!;)

Trolljenta 24-03-07 15:23

Jeg spiser mørk sjokolade, atkins hazelnut crunch, nøtter, bacongull og bær eller frukt med vaniljekesam. Dessverre har det en tendens til å bli for mye av dette når jeg først begynner.. :(

bubavon 24-03-07 19:55

Iskrem er alltid snadder også sånne mørke sjoko cookies de har på deli de luca:D. Har ingen lavkarbo snacks jeg spiser. Spiser bare sånt på karbo-dagene mine. Tro meg, du får muskler av sånt, 4 dager lavkarbo og så etter middag den fjerde dagen spiser man det man vil og gjerne en høykarbo middag.

Det funker bedre for å bygge muskler enn lavkarbo hele tiden eller å spise noe mer karbo på vanlige dager for meg iallfall. Også er det ganske praktisk med tanke på at man kan gå ut og alt det der.

slaskalainen 24-03-07 20:43

En uke nå inkludert (hatt før også) "snacks a la Ned Flanders". Han i Simpsons.

Altså slangeagurkskiver med cottage cheese. Spises i andektighet. Godt og moro.

monki 24-03-07 20:46

jeg var på helsekosten,dem hadde noen sjokolader,men masse karbo i dem

Photobscura 24-03-07 22:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av monki (Innlegg 248792)
jeg var på helsekosten,dem hadde noen sjokolader,men masse karbo i dem

Troooor det er nitten gram i den fra Freia. DET er ikke mye, da de fleste ikke har mage til å spise en hel en på en gang.
Om du kjøper en sånn kan du sikkert bare gjøre som Nille, ta ca ti gram og la den smelte på tunga:)
Det vil si 1,9 gram karbo, og du vil sikkert (forhåpentligvis!:)) kjenne at den smaker enormt mye mer enn melkesjokolade, og smaken varer lenger!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.