![]() |
Sv: Hjemmelagd fiberrik
"MAM: I forhold til kjøpte Fiberrik med solsikke. De har 3,7 kh pr stk."
Er det jeg som har misforstått utregning av karber !?!? På min pakke står det : 37g karbohydrater og 26g kostfiber pr 100g. For å beregne nettokarber trodde jeg man skulle trekke fra fibrene?? det blir da netto 11g i 100g. Pakken er 125g og deler man det på ca 15 plater så blir det litt under 1kh pr plate ?? |
Sitat:
|
Sitat:
Alle matvarer produsert innen EU skal følge EU standard, og det er med netto karbohydrater, dvs. fiber er allerede trukket fra. Slik er også matvaretabellen bygget opp. Karbohydrattallene er eks. fiber. MEN Kjøper du varer som er produsert andre steder hvor de ikke følger EU - standard, f.eks. USA, vil IKKE fiberet være trukket fra. Det gjelder å lese næringsinnholdet nøye og lære seg å tolke ! Mye å passe på ! Hvis du er usikker, spør her ! |
Nei ikke si det !?!?
Hvordan skal man vite når man skal trekke ifra eller ikke?? Da har jeg regnet masse feil !! |
Sitat:
|
Takk ! huff og huff....men jeg har jo gått ned da..heldigvis |
|
Hva med Atkins sjokolade som det står 1 og 2g nettokarber på? da er det 1 eller2 g ikke sant?
|
takk for tråden! Nå blir det ikke så mye fiberrik på meg mer.
|
Sitat:
|
maskinen min henger seg opp...sorry...like meldinger
|
Hjelp! Nå som jeg trodde at jeg var begynt å få taket på denne dietten !
Skal man legge til laktosen og fruktosen eller er det inkludert i karbohydrat tallet? |
Sitat:
Sukkeralkoholer kan TREKKES fra sukkerarter trekkes IKKE fra (dvs. det det står er det du teller) |
Ok - takk:) lese på alle pakker enda litt til:rolleyes:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01. |