![]() |
Sv: Splenda el natreen?
Sitat:
For pulveret inneholder 85 g karber pr 100g... |
Sitat:
|
|
Sitat:
På pulverboksen står det 0,4 g pr ts...:) |
Sitat:
Nille har alltids svaret! |
Sitat:
|
Tusen takk jenter! :) Da forstår jeg det dithenn at sukettene skal ikke telles,man pulveret skal.... phu... puster lettet ut:p
|
Sitat:
Jeg legger alltid til mellom 0,5 og1 karbe i løpet av dagen. Dette fordi jeg bruker, salt, pepper, krydder, urter, søtstoff osv... Da har jeg liksom mitt på det "tørre! :rolleyes: |
jeg bruker natreen,er splenda bedre?
|
Vissnok er bjørkesøt det beste, som man får kjøpt på helsekost, men det er på grunnlag av at det er NATURLIG! Noe mer vet jeg ikke, men jeg vedder på at om du søker inne på forumet så finner du noe om det.
Jeg fortrekker splenda fordi det har en mer naturlig smak. Jeg drikker forøvrig usøta te, men jeg har brukt både splenda og natreen i bakverk, og selv om splende smaker fy om du tar litt på fingeren og putter i munnen, så smaker det mye bedre når du bruker det i noe. Ikke syntetisk, lissom. |
Sitat:
Jeg har bjørkesøt og jeg er kjempe fornøyd, ingen bismak eller noe:p |
Bjørkesøt er bra, men forferdelig dyrt i bruk, er det ikke det? :rolleyes:
Stevia smaker ikke vondt, men om man ikke liker lakris liker man nok ikke stevia heller, for det har litt bismak av lakris. Noen blir ikke fortrolige med den smaken, som Nena sier. Det er noen steviaprodukter som smaker sterkere enn andre - det første jeg kjøpet var noen dråper som ikke falt helt i smak. Men pulveret var bedre. Absolutt ingen bismak når man putter det i smoothie o l, men det kan nok smake litt i andre ting. Hvis noen vil bli kvitt steviaen sin er det bare å sende den til meg :p |
Sitat:
en liten boks bjørkesøt koster 79kr ;) |
Den smaker lakris sånn som lakris smaker i naturlig form ... ;) Det er nok en del bitterstoffer og sånt som er fjernet i lakrisgodteri.
Jeg har forresten smakt saft av bjørkeblader ... kan love at det ikke smaker godt :p |
Sitat:
Sukrin har 0,2 kcal per gram, GI på 0, og koster 65 kr for 500 gram. |
Sitat:
|
Nå selger de Sukrin i Bergen også. Kinsarvik Naturkost har 4 butikker i Bergensområdet.
Sitat:
|
Sitat:
ååååå, STILIG....løp å kjøp.. takk for opplysninga:D |
Jeg tenkte å prøve meg på Kokos-sjokolade a la bounty som det står oppskrift på nederst på denne sia: http://www.dagbladet.no/2011/03/19/t...likk/15875235/
Har noen prøvd å lage noe lignende, men med natreen eller splenda i stedet for sukrin? Var det vellykket? Evt., skal man bruke like mye av natreen/splenda som sukrin i oppskriften? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05. |