![]() |
Sv: Godteri i Sverige..
Sitat:
Lillemor meg:D |
Ser du skriver lav GI, men du vet ikke hvor mye karbohydrater det er?
Er ikke så inn i dette med lav GI, jeg ;) |
Jeg spør vettu;)
Takk for svar!! Og namme oppskrifter!Disse må prøves til jul.. Jeg har fått i oppgave å "bake" i år, da jeg kommer hjem tidligere enn jeg pleier, og mamma jobber en del før jul... Heeelt i orden..Da blir alt lavkarbo, og jeg lager det jeg liker!! Pluss at mamma kjøper alle ingredienser!!.. VINN VINN VINN:) |
GI står för glykemiskt index och är ett mått på hur snabbt blodsockret stiger efter att du ätit ett livsmedel som innehåller kolhydrater. ved lav gi fins det mindre enn 35 karbohydrater les på innholds fortegneslen på produket.:)
Lillemor meg:D |
De sjokoladetrøflene hørtes gode ut, det må jeg prøve til jul tror jeg. Kan bruke sukkerfri mørk sjokolade, så blir det nesten ikke karbohydrater :)
Lillemor: Har du prøvd dem? Blir det ikke litt bitter/sterk smak når man ruller i kakaopulver? |
Vispgrädde...er det kremfløte?...;)MÅ spørre..
|
og hva er msk forkortelse for?
|
Det er fløte, ja :)
msk...Er det spiseskje? Har ikkes sett ordentlig på oppskriften, så kan hende jeg er helt på villspor nå ;) Takk for oppskriftene lillemor meg :) |
Sitat:
Det skal jeg gjøre! Da blir det jo nesten ingenting :) Hvis man kutter ut kakaopulveret blir det kanskje seigt? Men jeg syns det høres litt bittert ut med kakao, ja.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
eller kokos?... |
Sitat:
|
Tenkte jeg kunne dra liv i denne tråden igjen.
Jeg var i strömstad og svinesund i dag for å hamstre litt kjøtt (og litt snop til jul også da..) og da kom jeg over en pose fra ViktVäktarna - Smörkola med lakrits. Hvis jeg husker rett så var det gottebiten i Strömstad (Osloveien..) som er ved siden av systembolaget. Per 100g er det 86.5g kolhydrater hvorav 0.3g sukkerarter og 86.2g polyoler. Smaken er faktisk ikke så ille, og jeg tok en 4-5 stykker etter middag i dag for å kose meg foran Mythbusters. (som Nille sier: viktig å ikke overdrive). Dette kan jo være et alternativt kinogodteri (nå spiser jeg Baconsnacks og jeg har angst for at det bråker for mye) for de gangene man tar turen ut for å se en bra film og savner noe å tygge på. Den store posen med smågodt som jeg skal kose meg med i romjula snakker vi ikke så altfor høyt om.. |
I dag blir det en liten Sverige-tur. Huff, håper nesten på at det ikke er så mye lavkarbo-produkter tilgjengelig fordi det er så vanskelig å styre seg :D Men får i hvertfall handle massseeeee kjøtt!
|
Sitat:
I tillegg til karamellene har de fruktkarameller og fløtedrops. De er helt nyyydelige! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48. |