![]() |
Sv: Se Redaksjon En på NRK i kveld 13.11.
Sitat:
|
Jo, Themonk, jeg syns at til å være en fra "matpyramidesiden" virka det som han hadde skjønnt et eller annet... uten å helt se det store bildet kanskje...
Men en ting jeg ikke forstår, er at disse kostholdsekspertene ikke kan se det med fettforbrenning, at de som kutter drastisk ned på karber da går over til å forbrenne fett ... De vet det kanskje, bare at de vil ikke si det høyt...:p |
Enig, Chili! Synes det var flott at han sa nei til både brød (!) og loff.
|
Han heter Birger Svihus og er Ernæringsprofessor ved universitetet for miljø og biovitenskap.
Her kan dere se hva han blant annet har jobbet med. http://www.forskning.no/Artikler/200.../1135241218.46 http://www.umb.no/?viewID=11873 |
Leste artikkelen i forskning.no, og... de er hvertfall inne i riktig retning.
Men hvorfor anbefaler de mager fisk? ? Kan jo skjønne anbefalinga om magert kjøtt, p.g.a redselen for animalsk fett, men FISK... har omega3 blitt ut?:confused: |
Forresten så ble det tatt opp at trening ikke har særlig innvirkning på vektnedgang.
Var Fedon som tok det opp. Og det er en viktig ting, syns jeg. For normalvektige har det sikkert en effekt med trening for å holde vekta, men verdien av trening er jo at man kommer i form, og det er bra for psyken. (for å gå ned i vekt med trening må man kanskje trene som på "biggest looser"?) |
Jeg er hvertfall et levende bevis på at bare trening ikke hjelper ;)
|
Sitat:
|
Hællandussen, går det an??
|
Sitat:
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08. |