Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hva drikker dere av alkohol? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10354)

tess81 28-09-06 15:39

Sv: hva drikker dere?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje (Innlegg 203339)
åssen type rom er best da?

jeg liker best hvit rom jeg. blanda med cola light on the rocks.

innbiller mæ at e har lest at hvit e best;)

Fridolina 28-09-06 18:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tess81 (Innlegg 203445)
innbiller mæ at e har lest at hvit e best;)

:ja: det trur jag jag også har lest faktiskt...

og "hvit sprit" gir mildere bakfylla:D

Nille 28-09-06 22:11

Om man blir mer eller mindre bakfull av lyst eller brunt brennvin er veldig forskjellig fra perosn til person. Det finnes ikke noe fasitsvar !

Carisma 28-09-06 22:55

Men er det ikke mer karber i brun sprit? Hvertfall brun rom...

Siljevanilje 28-09-06 23:03

nå tenkte jeg mer på hvilket merke, jeg så at jeg hadde mulighet til å lære litt mer om noe jeg ikke kan så godt.. :snill:

men jeg liker best hvit rom, mojito og rom & cl
mhm

Nille 28-09-06 23:03

Sitat:

Men er det ikke mer karber i brun sprit? Hvertfall brun rom...

Nei, som jeg svarte tidliere i tråden her:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 200762)
Nope, det er ikke sukker i rom ! Det er riktignok laget av sukkerroer, men i prosessen som gjør sukkerroesaften tilrom forsvinner "sukkeret". Kan trygt drikkes, både brun og hvit ! :D

PS. Har for sikkerhets skyld sjekket alle romtyper som finnes på polet og samtlige har 0,00 sukker !! Du må gjerne sjekke sjøl her

Quippini 29-09-06 01:34

Hadde tenkt å skjære klar av mulige beskyldninger for å drive reklame her, men når jeg ser (til min store glede) at Mount Gay har dukket opp i bestillingsutvalget - gjør jeg dette i folkeopplysningens navn :)
Gjett om de skal få ta inn litt av Extra Old varianten til meg i det lokale utsalget - den drikker jeg gjerne "on the rocks" til og med :cool:

Ellers er det Bacardi Premium Black Rum med Cola L og frisk lime det går i, tåler ellers å drikkes bar den også... :)

Hva man synes er best er vel en smakssak, men det er etter min mening mye mer smak i de brune variantene (krydder, vanilje, sjokolade, karamell, sitrus osv) enn i de lyse. Og jeg har smakt maaange - 8 år som barkeeper og noe år bosatt på en øy "mellom der de lager Cruzan og der de lager Bacardi" gir erfaring i så henseende :)

Det fremgår også av beskrivelsene av de enkelte merkene under linken Nille så strålende la inn over her. Takk!

MEN - det er også sant at man tåler mindre når man er på lavkarbo - husk, husk!!

Kanutten 06-11-07 18:51

Sv: Hva drikker dere?

En lavkarbist sør i landet har fortalt meg om en GINdrink lavkarbo som selges i Meny (?) butikker sørpå. Er det noen her som vet om lavkarbo GIN??

Nille 06-11-07 18:55

Ren GIN har ikke karber. Men tonicen har normalt ganske mye. Her "sørpå" finnes Schweppes Light Tonic. Uten sukker. Blandinga går under navnet "Slim Gin" !

Kanutten 06-11-07 19:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 361056)
Ren GIN har ikke karber. Men tonicen har normalt ganske mye. Her "sørpå" finnes Schweppes Light Tonic. Uten sukker. Blandinga går under navnet "Slim Gin" !

Vet du hvem som fører Schweppesen?? Er det Ringnes?? Må da vel gå an å få tak i den nordpå også :o

Nille 06-11-07 19:11

Ringnes har valgt å IKKE ha dette i sortimentet sitt.
Men Ultra og Meny (og noen andre velassorterte dagligvarer) kjøper det gjennom Lorentzen Import eller Middelthons Import. I Stavanger kommer flaskene fra Middelthon.

Kanutten 06-11-07 19:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 361075)
Men Ultra og Meny (og noen andre velassorterte dagligvarer) kjøper det gjennom Lorentzen Import eller Middelthons Import. I Stavanger kommer flaskene fra Middelthon.

Du er en engel Nille, men det tror jeg du vet :klem:

Lilly 06-11-07 21:31

Hva ser man på av innhold når det gjelder vin? Kun sukker? Jeg ser på Marquésen jeg har stående at det kun er 2,0 g/lt. Det er vel greit? Mens en Domaine Tariquet jeg har fått anbefalt er det 3,8 g/lt.

Er det slik at rødvin stort sett har mindre sukker enn tørr hvitvin? Det er jo ikke alltid man sitter med varedeklarasjon foran seg når man er på restaurant liksom. :D

Joika 06-11-07 21:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 200722)

En annen ting som er greitt å vite er at kroppen alltid vil velge å forbrenne det som er lettest. Så lenge det er alkohol i kroppen vil kroppen forbrenne den - og IKKE fett. Etter et glass eller to er alkoholen fort ute, men etter en skikkeig bytur må man regne med at det ga noen dager for kroppen er i fettforbrenningsmodus igjen. Kan godt hende at vekttapet uteblir uke etter.

:eek:
Jeg kan herved LOVE at jeg ikke skal drikke noe før tidligst 30årsdagen min om seks uker.

Kanutten 07-11-07 18:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 361075)

Nå har innkjøpssjefen for drikkeavdelingen i en nærbutikk bestilt inn denne sukkerfrie Tonicen. Kommer på mandag, sa han, og takket så masse for at kunder kommer med innspill til varebeholdningen :D

Bulldog 07-11-07 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Enid (Innlegg 200746)
Dere snakker om rom. Men det er da masse sukker i vel??? Er det jo laget av sukkerroer?

Mesken er riktignok laget av melasse og sukkerrør, men det ferdige, destillerte produktet inneholder veldig lite, hvis noe, sukker.

Jeg stemmer for akevitt, men Appleton VX er en fullt ut nytbar drikk :)

-Edit: Tenkte bare jeg skulle nevne en ting til; det er ikke gjær i øl. Dvs, det er ikke gjær i filtrert, pasteurisert øl. Så om man unngår flaskemodnet, upasteurisert øl, så er man trygg om man ikke tåler gjær :)

janmesi 07-11-07 21:52

Jeg er kjempefan av ringnes lite ... :-)
Gir ingen blodsukkerstigning (helt minimalt), og smaker mye bedre enn vanlig ringnes

Ellers så er jo tørre hvitviner fra Østerrike årets sommerdrikk (hvor ble du av) der får du mye kjempebra. På Polets hjemmesider kan du finne eksakt mengde sukker per liter per vin. mvh Jan

Bulldog 07-11-07 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av janmesi (Innlegg 361705)
Jeg er kjempefan av ringnes lite ... :-)
Gir ingen blodsukkerstigning (helt minimalt), og smaker mye bedre enn vanlig ringnes

At det smaker bedre enn vanlig Ringnes tviler jeg ikke på, men... Godt? Smak og behag antar jeg... :)

Kanutten 07-11-07 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 361707)
At det smaker bedre enn vanlig Ringnes tviler jeg ikke på, men... Godt? Smak og behag antar jeg... :)

Da burde du vært i Dublin :D Var der ei uke, og drakk masse Guiness (les 7 pr dag), gikk ikke opp ett gram... Guinness er snadder..

Bulldog 07-11-07 22:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 361713)
Da burde du vært i Dublin :D Var der ei uke, og drakk masse Guiness (les 7 pr dag), gikk ikke opp ett gram... Guinness er snadder..

Joda, Guinness er helt ok... Men det fins mye bedre stout :)

Kanutten 07-11-07 22:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 361721)
Joda, Guinness er helt ok... Men det fins mye bedre stout :)

hva da?

Bulldog 07-11-07 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 361722)
hva da?

Av de som er lett tilgjengelig her i landet: Beamish. Ellers har man St Peter's Cream Stout (riktignok en annen variant av stout - Engelsk, sweet, eller Cream Stout), etc. Dessverre er det ikke det helt store utvalget i Dublin. Messrs. Mcguire er et sted å besøke, men ellers er det stort sett turistfeller....

Mmmmm... Øl... :lol:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.