![]() |
Sv: hva drikker dere?
Sitat:
innbiller mæ at e har lest at hvit e best;) |
Sitat:
:ja: det trur jag jag også har lest faktiskt... og "hvit sprit" gir mildere bakfylla:D |
Om man blir mer eller mindre bakfull av lyst eller brunt brennvin er veldig forskjellig fra perosn til person. Det finnes ikke noe fasitsvar !
|
Men er det ikke mer karber i brun sprit? Hvertfall brun rom...
|
nå tenkte jeg mer på hvilket merke, jeg så at jeg hadde mulighet til å lære litt mer om noe jeg ikke kan så godt.. :snill:
men jeg liker best hvit rom, mojito og rom & cl mhm |
Sitat:
Nei, som jeg svarte tidliere i tråden her: Sitat:
|
Hadde tenkt å skjære klar av mulige beskyldninger for å drive reklame her, men når jeg ser (til min store glede) at Mount Gay har dukket opp i bestillingsutvalget - gjør jeg dette i folkeopplysningens navn :)
Gjett om de skal få ta inn litt av Extra Old varianten til meg i det lokale utsalget - den drikker jeg gjerne "on the rocks" til og med :cool: Ellers er det Bacardi Premium Black Rum med Cola L og frisk lime det går i, tåler ellers å drikkes bar den også... :) Hva man synes er best er vel en smakssak, men det er etter min mening mye mer smak i de brune variantene (krydder, vanilje, sjokolade, karamell, sitrus osv) enn i de lyse. Og jeg har smakt maaange - 8 år som barkeeper og noe år bosatt på en øy "mellom der de lager Cruzan og der de lager Bacardi" gir erfaring i så henseende :) Det fremgår også av beskrivelsene av de enkelte merkene under linken Nille så strålende la inn over her. Takk! MEN - det er også sant at man tåler mindre når man er på lavkarbo - husk, husk!! |
Sv: Hva drikker dere?
En lavkarbist sør i landet har fortalt meg om en GINdrink lavkarbo som selges i Meny (?) butikker sørpå. Er det noen her som vet om lavkarbo GIN??
|
Ren GIN har ikke karber. Men tonicen har normalt ganske mye. Her "sørpå" finnes Schweppes Light Tonic. Uten sukker. Blandinga går under navnet "Slim Gin" !
|
Sitat:
|
Ringnes har valgt å IKKE ha dette i sortimentet sitt.
Men Ultra og Meny (og noen andre velassorterte dagligvarer) kjøper det gjennom Lorentzen Import eller Middelthons Import. I Stavanger kommer flaskene fra Middelthon. |
Sitat:
Du er en engel Nille, men det tror jeg du vet :klem: |
Hva ser man på av innhold når det gjelder vin? Kun sukker? Jeg ser på Marquésen jeg har stående at det kun er 2,0 g/lt. Det er vel greit? Mens en Domaine Tariquet jeg har fått anbefalt er det 3,8 g/lt.
Er det slik at rødvin stort sett har mindre sukker enn tørr hvitvin? Det er jo ikke alltid man sitter med varedeklarasjon foran seg når man er på restaurant liksom. :D |
Sitat:
Jeg kan herved LOVE at jeg ikke skal drikke noe før tidligst 30årsdagen min om seks uker. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg stemmer for akevitt, men Appleton VX er en fullt ut nytbar drikk :) -Edit: Tenkte bare jeg skulle nevne en ting til; det er ikke gjær i øl. Dvs, det er ikke gjær i filtrert, pasteurisert øl. Så om man unngår flaskemodnet, upasteurisert øl, så er man trygg om man ikke tåler gjær :) |
Jeg er kjempefan av ringnes lite ... :-)
Gir ingen blodsukkerstigning (helt minimalt), og smaker mye bedre enn vanlig ringnes Ellers så er jo tørre hvitviner fra Østerrike årets sommerdrikk (hvor ble du av) der får du mye kjempebra. På Polets hjemmesider kan du finne eksakt mengde sukker per liter per vin. mvh Jan |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|