Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Carisma 05-01-11 13:25

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 993547)
Drikker en del pulverkaffe,og fikk litt bakoversveis da jeg så at friele sin hadde 65g kh pr100g:eek:

Men det er vel i pulveret, ikke ferdig drikke? Hvor mange gram pulver er det i en kopp?

Photobscura 05-01-11 13:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 993551)
Men det er vel i pulveret, ikke ferdig drikke? Hvor mange gram pulver er det i en kopp?

Jeg mener å ha brukt to ts med pulver per kopp når jeg har drukket pulverkaffe, og det er jo frysetørka, og veier knapt noe som helst.

vaskeklut 05-01-11 14:25

Hvordan er det mulig at kontrastvæske smaker så grusomt ekkelt? Og ikke minst, hvordan skal jeg få ned 9 dl på to timer? :forvirret Isj.

Lillemy71 05-01-11 15:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 993576)
Jeg mener å ha brukt to ts med pulver per kopp når jeg har drukket pulverkaffe, og det er jo frysetørka, og veier knapt noe som helst.

Jeg bruker også 2-3 ts til en stor kopp og det veier så lite at vekta mi ikke klarer å registrere det. Får jo ganske mange kopper ut av et vanlig glass pulverkaffe på 100 g, kan ikke være mye kh i en kopp. :rolleyes:

Cherry 05-01-11 15:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 993547)
Drikker en del pulverkaffe,og fikk litt bakoversveis da jeg så at friele sin hadde 65g kh pr100g:eek:

Hvor mange hundre gram bruker du i en kaffekopp da? ;)

Lillemy71 05-01-11 15:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 993640)
Hvor mange hundre gram bruker du i en kaffekopp da? ;)

Hahahaha, dævver.......:lol:

Rin 05-01-11 16:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 993598)
Hvordan er det mulig at kontrastvæske smaker så grusomt ekkelt? Og ikke minst, hvordan skal jeg få ned 9 dl på to timer? :forvirret Isj.

Jeg vet ikke, men om det er noen trøst så slipper du i alle fall å få det via sånn kanyle i blodet - sist jeg måtte dét møtte jeg selveste nåledama fra helvete som måtte prøve både albuer og håndledd før hun gikk for en ankel hun herpa fullstendig - to måneder senere har jeg fortsatt vondt etter nålerotinga der. :p

langaard 05-01-11 16:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 993636)
Jeg bruker også 2-3 ts til en stor kopp og det veier så lite at vekta mi ikke klarer å registrere det. Får jo ganske mange kopper ut av et vanlig glass pulverkaffe på 100 g, kan ikke være mye kh i en kopp. :rolleyes:

Neida:) men kjenner bare jeg blir litt forb....!! når de sniker inn kh i kaffe også:nei:

Carisma 05-01-11 16:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 993721)
Neida:) men kjenner bare jeg blir litt forb....!! når de sniker inn kh i kaffe også:nei:

Det har vel ikke med å snike inn, men at kaffe opprinnelig er et bær tenker jeg?

Photobscura 05-01-11 16:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 993721)

Hva med trakter eller presskanne? Smaker jo en MILLION ganger bedre! (Tycker jag).

Aldri i verden at det er over 60% karbohydrater i kaffebønner, Carisma :p.

langaard 05-01-11 16:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 993722)
Det har vel ikke med å snike inn, men at kaffe opprinnelig er et bær tenker jeg?

Sjekka i matportalen sin tabell, der står det 0 kh i pulverkaffe! Så jeg vet sannelig ikke:forvirret

senorita 05-01-11 16:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 993719)
Jeg vet ikke, men om det er noen trøst så slipper du i alle fall å få det via sånn kanyle i blodet - sist jeg måtte dét møtte jeg selveste nåledama fra helvete som måtte prøve både albuer og håndledd før hun gikk for en ankel hun herpa fullstendig - to måneder senere har jeg fortsatt vondt etter nålerotinga der. :p

om det er noen trøst måtte jeg begge deler.. drikke 2 !! liter og få det intravenøst.. jævlige greier. Hadde jeg spydd det opp igjen måtte jeg drikke alt på nytt, sukk.. Pisslunka og smakte grusomt. :(

Og da det kom intravenøs ble hele kroppen varm og kjentes ut som jeg tissa på meg, haha, ekkel følelse. Men jeg foretrekker å få det i blodet enn å drikke det ja... Sist jeg lå på sykehus hadde dem ikke flere blodårer igjen å stikke kanylene på, for jeg klarte ikke sove med dem, og dem måtte sette nye hver morgen.. Et sant helvete :P

Skal du på MR eller CT da vaskeklut?

Carisma 05-01-11 16:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 993729)
Sjekka i matportalen sin tabell, der står det 0 kh i pulverkaffe! Så jeg vet sannelig ikke:forvirret

Matportalen er vel litt sånn bob-bob? Mener å huske folk her inne sier den er dårlig oppdatert. Matvareguiden.no er mye bedre: http://www.matvareguiden.no/sokemaskin.asp?search=kaffe&type=produkter

langaard 05-01-11 16:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 993733)
Matportalen er vel litt sånn bob-bob? Mener å huske folk her inne sier den er dårlig oppdatert. Matvareguiden.no er mye bedre: http://www.matvareguiden.no/sokemaskin.asp?search=kaffe&type=produkter

Ja ja:)det sto 0 kh der også:D Takk alikevel:)

Lillemy71 05-01-11 17:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 993722)

Stemmer det, er et bær og kaffebønner er steinen inni, og det er nok derfor det er litt kh i:

"En eller to ganger i året får kaffebusken små, hvite blomster. Duften fra blomstene kan minne om jasmin. Blomstene blir senere til grønne bær som gradvis modnes og blir røde. De røde kaffebærene kan minne om våre kirsebær. Inne i hvert bær ligger to kaffebønner. "

vaskeklut 05-01-11 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 993719)

neida, jeg fikk det og! klarte ikke drikke nok,så de satte like gjerne i arma også :p

vaskeklut 05-01-11 17:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 993731)
Og da det kom intravenøs ble hele kroppen varm og kjentes ut som jeg tissa på meg, haha, ekkel følelse. Men jeg foretrekker å få det i blodet enn å drikke det ja...
Skal du på MR eller CT da vaskeklut?

slik var det her og! Var på CT :)

Anne 05-01-11 20:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 993551)
? Hvor mange gram pulver er det i en kopp?

Den gang jeg brukte traktekaffe, så var det ca 60 gr kaffe til en l vann...6-7 kopper kaffe Dvs ca 10 gr kaffe pr kopp. Det betyr i tilfelle at jeg får i meg betydelig med karber fra kaffe:cool:

Anne 05-01-11 20:32

Vet ikke om det er så mange karber i vanlig kaffe jeg....
http://www.næringsinnhold.no/index.p...affe&x=57&y=19

Zillah 06-01-11 09:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 993910)
Den gang jeg brukte traktekaffe, så var det ca 60 gr kaffe til en l vann...6-7 kopper kaffe Dvs ca 10 gr kaffe pr kopp. Det betyr i tilfelle at jeg får i meg betydelig med karber fra kaffe:cool:

Alle karbohydratane frå kaffepulveret går nok ikkje over i drikken når du traktar (ser i alle fall ikkje slik ut iflg linken din). Tru korleis det da blir så mykje i pulverkaffe, er ikkje det ferdiglagd kaffe som er tørka? Eller er det superfinmalde kaffebønner...?

Lillemy71 06-01-11 10:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 994262)
Alle karbohydratane frå kaffepulveret går nok ikkje over i drikken når du traktar (ser i alle fall ikkje slik ut iflg linken din). Tru korleis det da blir så mykje i pulverkaffe, er ikkje det ferdiglagd kaffe som er tørka? Eller er det superfinmalde kaffebønner...?

Det er ferdig traktet kaffe som blir frysetørket:

http://en.wikipedia.org/wiki/Instant_coffee

På nettet finner jeg at en kopp (ca 2,5 dl) ferdig tilberedt pulverkaffe inneholder ca 0,7 - 1kh (avhenger vel litt av mengde). Aner ikke hvorfor det er sånn at pulverkaffe har så mye kh?? Noen som vet? Min greske Nescafe inneholder foresten ca 35 g kh, men en boks på 100 g holder jo lenge.

Furine 06-01-11 19:41

Er det skikkeleg teit å fare på Cesar Millan live show når ein ikkje har hund? Har jo ein ide om å ha hund ein dag, og mannen er jo berre dyktig... (etter tv-programma å dømme i alle fall!)

Kitt 06-01-11 20:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 994732)
Er det skikkeleg teit å fare på Cesar Millan live show når ein ikkje har hund? Har jo ein ide om å ha hund ein dag, og mannen er jo berre dyktig... (etter tv-programma å dømme i alle fall!)

Åååhhhhh, misunne!
Klart man kan se på mannen selv om mann ikke har hund! Han er jo fantastisk!:love:

Furine 06-01-11 20:31

Han skal jo til Oslo også, Kitt! Men han kjem også hit eg bur, så då blir det faktisk Millan show på meg! :D Har bestilt billettar!

Kitt 06-01-11 20:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 994763)
Han skal jo til Oslo også, Kitt! Men han kjem også hit eg bur, så då blir det faktisk Millan show på meg! :D Har bestilt billettar!

WHAT???????:eek::w00t::w00t::w00t::eek:

Dette må jeg finne ut av! Takk for tips!:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.