![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
:DGod fettkilde, utrolig god ost!:sikle: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk, skal ta flere runder av plenrensen.
Så lurer jeg på om det er sant at smeltet ost får karboinnholdet til å fyke i været. Det va en som fortalte meg i går. |
Sitat:
Hææhh?? What?? Jeg tror ikke osten helt sånn magisk utvikler karber for det om du varmebehandler den? Fettinholdet i måltidet ditt derimot vil gå opp. :D |
Det er NOE med varm mat, men nå er jeg for vimsete til å huske hva det var. Men varm mat har mer av noe enn om samme maten var kald. Jeg tviler STERKT på at det er karbo som stiger, men noe var det.... hmm noe som utløses pga varmen. haha huff så hjelpsom jeg er! :p
|
Og jeg som akkurat har gassa meg med stekt ost......:rolleyes:
Men blodsukkeret gikk ikke opp, så da har jeg nok heller fått i meg mer fett, men det tåler jeg:ja: |
Sitat:
|
Helsikken! Har svelget noe jeg ikke burde, og lurer på hvor lang tid det tar før det kommer ut igjen? :o
Ble lurt, og skremt, så objektet forsvant ned... |
Sitat:
om det kan sette seg fast på veien ned? |
Sitat:
|
hehe okai :) vil ambefale deg å folge med avføringen din fra nå å til den
kommer ut rett å slett, kan godt gå noen dager :) |
Sitat:
Hehehehe det har jeg også fått høre flere ganger :D Folk er rare.....:) |
Når forsvinner denne hærsens sporhund-luktesansen?? :confused:
|
Sitat:
:lol: Vet ikke... :p |
Sitat:
Den sitter igjen sammen med innebygget, evigvarende redsel og øyne i nakken!:w00t: |
Sitat:
|
Sitat:
Det er matvarer med stivelse som får høyere glykemisk index, altså større belastning på blodsukkeret ved oppvarming:) Gjelder ikke ost og andre ting uten stivelse:) |
Sitat:
(jeg ble musestille sånn at hun ikke skulle høre noe :p) |
Sitat:
Eg lurer på om de kan hjelp meg med å finne ei bra plante til å pynte opp med ved inngangsdøra vår. Eg fikk så lyst på sånn hengande korg m "Velkommen"-skilt ... Planta må vere veldig lettstelt, nøysom, klare av å bli glemt med tanke på vatn iblant, og ikkje trenge for mykje sol, for inngangsdøra ligg på skuggesida... Tips? |
Sitat:
Jeg pleier og spørre og gnåle på et lokalt privat hagesenter i nærheten, de har mye peiling :) |
Ja eg lyt vel gjere det. Vi har eit hagesenter rett nedi bakken her, sikkert veldig flinke damer som kan masse, men dei har liksom ikkje nådd fram til meg som er heilt grønn på planter. (Og ikkje i betydninga grønne fingrar!!)
|
Nå har jeg lest på toll og avgiftsregler så jeg er helt tørr i øynene :_oy:
men finner ikke helt utav dette her. Jeg har tenkt til å bestille meg en sy/sømbyste fra UK, noe a la denne: http://sewing-online.com/_images/thu...ze_130x346.jpg Vet jo selvfølgelig at jeg må betale 25% moms, men der det noen som vet om denne er toll/avgiftspliktig? Har sendt mail til Tollvesenet, men får jo aldri svar. |
klær er tollpliktige. mener det er rundt 15%
edit: glem det, er jo ikke et plagg det der, så bare sånn ut ved første øyeblikk :p |
Sitat:
Hehehe lese alt vøttø, tollsats på klær er forøvrig 10,7% eller mindre. Kommer litt ann på hva det er :D |
Lymfedrenasje
Noen her som har prøvd lymfedrenasje??
Omtrent hver gang jeg er hos manuellputten begynner jeg å "lekke". Ikke sånn glufselekking :o, men det pipler vann utav hodet, nakken og ryggen. Benken jeg ligger på blir klissvåt. Dette er litt småpinlig siden jeg normalt ikke lekker på dette viset og har fleipet det bort mange ganger. Men nå sist spurte jeg om den massasjen han gav meg kunne ligne på lymfedrenasjemassasje siden jeg skvettet sånn. Det bekreftet han. Det jeg lurer på er; er det han gjør NOK eller kan jeg piple enda mer? Jeg har alltid mye "vann i kroppen" selv om vannmengden i kroppen min er under normalen. :o Vil så gjerne ha bort denne stinnfølelsen UTEN å bruke vanndrivende. |
Sitat:
|
Sitat:
Så jeg lurer fortsatt på om det er toll/avgifter utenom momsen på en slik. |
Kan en alkoholiker leve på ketolyse eller generell lavkarbo slik det skal utføres? Da tenker jeg å fortsatt være alkoholiker..
|
Sitat:
|
Noen her som har prøvd akupunktur på rompeballene??
Jeg var hos putten min i dag. Sist jeg var hos ham satte han nåler langs ryggsøyla. Det gav veldig gode resultater. Jeg ba ham i dag sjekke beina mine siden jeg ikke klarer mer en knapt ett minutt på ellipsemaskina før melkesyra gjør det uutholdelig å fortsette. Ikke bare ryggen min som er forknytt; rompa og lårene er også helt forknytte kunne han fortelle. Han masserte rompa mi en stund :eek:, men jeg tror kanskje nåler virker noe mindre erotisk på meg (mannen er jo knallkjekk :rodme:). For å massere selv hjemme fikk jeg beskjed om å sitte på en tennisball mens jeg ruller frem og tilbake over den..:rolleyes: Foretrekker nåler. :ja: SÅ derfor, kan noen fortelle meg om sine erfaringer med akupunktur i skinkene?? :D |
Og såååå kom det som jeg egentlig har ventet på..
Minstepoden vil kalle sambo for pappa, eller noe i den dur siden faren ikke fungerer som pappa. Jeg har nettopp snakket med sambos ekte sønn og han sa det var ok at stebroren kalte faren sin for pappa.. Bør jeg finne på et annet navn, eller er det ok å kalle stefar for pappa?? |
Sitat:
|
Jeg synes det er flott om sønnen din vil kalle ham for pappa, for en tillitsforklaring! Og så lenge det er ok med hans biologiske sønn så fnnes det vel ingen anleding å nekte ham det?
|
Sitat:
|
Husker ikke hvor jeg leste det, artikkelen kan ha vært eldgammel. men det handlet om noe sånt som at sønnen hadde dårlig forhold til bilogisk far, og fant seg godt tilrette med stefar. Moren var usikker på hvor mye hun skulle engasjere seg i forholdet dem i mellom. Og hvor nære de burde bli uten at barnet "glemte" sin egen far. Rådet var å la dem snakke samme og finne "sin greie" uten å styre dem. Og det syns jeg egentlig var et ganske godt råd, derfor det festet seg :)
|
Kan man spiste en boks makrell i tomat som er merket "Best før 14. Mars"? Inget årstall, men den er i alle fall kjøpt i år.
|
Står det mars med bokstaver? Hvis det står 03, så kan det hende det menes mars 2014 :) Det har jeg opplevd på andre varer før hvertfall.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |