Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Idarull 29-12-10 16:43

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 989359)
Jeg har lagt merke til at jeg ikke tåler hjemmelagede knekkebrød ala Nannahs og andres. Jeg blir gørrklein av dem.. Men det er vel frøa jeg blir klein av?? Ikke Fibrene? Jeg har en haug med Fiberrik uten noe som helst dill dall oppi. DET må vel gå an?? Skal teste i ukene som kommer... Noen som har erfaring?

Magen min tåler heller ikke disse knekkebrødene! Grønn og løs avføring... Det var når jeg spiste det to måltider om dagen da. Ett måltid går bra. Spiste knekkebrød av bare linfrø og vann og det gikk fint, men også bare ett måltid om dagen. Vet ikke om det er kruskaklien vi reagerer på?

TrillTrall 29-12-10 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 989696)
Jeg kjøpte disse eggeformene på eBay.
Koker egg på vanlig måte, skreller de mens de enda er varme, putter de i formen, lukker og putter i kaldt vann til de er avkjølt.
Ser skikkelig bra ut på frokostbordet! :)

:lol: Litt kult, men jeg spiser ikke kalde, kokte egg. *grøss*

Gracella 29-12-10 18:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 989752)
:lol: Litt kult, men jeg spiser ikke kalde, kokte egg. *grøss*

Man kan sikkert ha de varme også. Jeg tror at grunnen til at man skal la de være i kaldt vann, er at de holder formen sin bedre (det er liksom for å få skolematen/lunchpakken til å se mere fristende ut :)).
Hvis de skal spises med en gang, så kan man sikkert bare ha de der i noen minutter, så ser de artige ut. Synes å huske at de hadde flere typer former.

Gracella 29-12-10 18:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 989707)
Hahaha, nice! Jeg må en tur på eBay, merker jeg. :snill:

Litt søkehjelp ;):
http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=e....c0.m270.l1313

vimsen85 29-12-10 18:26

Hei
Er det noen av dere som har blogspotblog og kan fortelle meg hvordan jeg får sånne forskjellige knapper øverst på siden (sånn der det står hjem, hva spiser jeg, oppskrifter o.l)? Noen som vet?

Supera 29-12-10 20:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 989761)

Takk, men tror du ikke jeg klarer å finne det selv? :snurt: Hehe, neida du er snill som hjelper. :klem: Jeg endte opp med denne sekspakningen til 90 kr inkludert porto. :snill:

Gracella 30-12-10 00:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 989797)
Takk, men tror du ikke jeg klarer å finne det selv? :snurt: Hehe, neida du er snill som hjelper. :klem: Jeg endte opp med denne sekspakningen til 90 kr inkludert porto. :snill:

Åh joda, jeg er helt sikker på at du vet å finne fram ;), men det var bare hvis det var noen som ikke visste hva de skulle søke på. Jeg kom over disse helt tilfeldig mens jeg sjekket ut diverse Bento lunchbokser :) - noe jeg heller aldri hadde hørt om før jeg leste om de her inne.
Kjekk den du fikk!!! Tror jeg også vil ha litt hjerter og stjerner :love:

senorita 30-12-10 00:56

de eggformene er bare så søte.. sett dem før.. kjempekule :D huff ebay er farlig.. best å lukke siden før jeg shopper alt jeg ser :> Den der personen som hadde de eggformene hadde jo bare sinnsykt mye fint da :O shit.. 12 sider med stasj.. matbokser og alt :O :O

http://cgi.ebay.co.uk/Japanese-BENTO...#ht_3521wt_905 søte hehe

Gracella 30-12-10 01:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 989887)
de eggformene er bare så søte.. sett dem før.. kjempekule :D huff ebay er farlig.. best å lukke siden før jeg shopper alt jeg ser :> Den der personen som hadde de eggformene hadde jo bare sinnsykt mye fint da :O shit.. 12 sider med stasj.. matbokser og alt :O :O

http://cgi.ebay.co.uk/Japanese-BENTO...#ht_3521wt_905 søte hehe

hehe :D

senorita 30-12-10 01:30

Jajaja nå takket være dere så har jeg bestilt meg 8 eggformer.. sukk :P og tilfeldigvis var det samboern sitt kort som var registrert på ebay..trist.. :P

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...ht_4307wt_1236

nå blir det egg her ja!! :D

Ferskenbeinet 30-12-10 08:56

Der var det jammen en ting jeg aldri har tenkt på at jeg trengte, men som jeg garantert kommer til å kjøpe... Hvorfor fnnes det så mange sånne ting? Grrr

Gracella 30-12-10 10:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 989897)
Jajaja nå takket være dere så har jeg bestilt meg 8 eggformer.. sukk :P og tilfeldigvis var det samboern sitt kort som var registrert på ebay..trist.. :P

Ha ha, selger der borte begynner vel å lure når det plutselig kommer et "rush" med norske kjøpere på samme tid :cool:.
Jeg kjøpte meg stjerne og hjerteformer pluss slike små bokser til å ha f.eks majones i.
Aldeles nusselig og uimotståelig :hearts:

Supera 30-12-10 10:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 989897)

Jeg så også den pakken, men jeg trenger ikke de to ekstra formene til vaktelegg. Bruker vaktelegg så sjeldent (les: aldri). :geip:

senorita 30-12-10 10:48

spiste en del vaktelegg da jeg bodde i spania.. såg de solgte fuglene der og :| men i norge har jeg funnet lite av dem :/ var jo snadder :D

TrillTrall 30-12-10 10:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 989945)
spiste en del vaktelegg da jeg bodde i spania.. såg de solgte fuglene der og :| men i norge har jeg funnet lite av dem :/ var jo snadder :D

Der min svoger bor er det flere som har vaktler så de får vaktelegg rett som det er, men de er jo knøttsmå da.

senorita 30-12-10 11:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 989948)
Der min svoger bor er det flere som har vaktler så de får vaktelegg rett som det er, men de er jo knøttsmå da.

I Norge altså? Ja de er små men nam nam :D

Furine 30-12-10 11:08

Har ikkje ete heil vaktel, men har ete vaktellår, det var kjempegodt! Måtte ete ganske mange, men... ;)

Carisma 30-12-10 11:09

Du finner vektelegg påvelassortete matbutikker. Centra for eksempel.

senorita 30-12-10 11:14

Nå bor jeg i gokk så "beste" vi har her er coop mega, og evt Ica Maxi i Ålesund :P

Kitt 30-12-10 14:12

Echo driver med vaktler!:D
Kule, små egg! Og veldig gode!:sikle:

TrillTrall 30-12-10 14:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 989951)
I Norge altså? Ja de er små men nam nam :D

Jepp, Nord-Trøndelag. :)

Cherry 30-12-10 15:44

Ca hvor fjortis er det å bli overlykkelig over en svææær pakke fra ELF cosmetics?:P

Supera 30-12-10 15:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 990030)
Ca hvor fjortis er det å bli overlykkelig over en svææær pakke fra ELF cosmetics?:P

Pøh, under halvparten så fjortiss som en kamerat på 31 år som ønsket seg one piece og kontant-kort til jul. :geip:

Cherry 30-12-10 15:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 990033)
Pøh, under halvparten så fjortiss som en kamerat på 31 år som ønsket seg one piece og kontant-kort til jul. :geip:

....har one-piece jeg...:D:o, og telefon med abb. som kommer til å ruinereeee meg.

Har fått så masse fint fra ELF, så nå trenger jeg bare en fest å vise meg fram på :P

TrillTrall 30-12-10 16:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 990033)

Kontantkort er jo greit (såvidt.... alderen tatt i betraktning), men en voksen mann som ønsker seg one-piece?! *skeptisk*

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.