Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Nerthus 20-05-11 10:46

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mimmi29 (Innlegg 1110735)
siden jeg er ny da og ikke så erfaren så spiser jeg 10-15 karbs om dagen, men jeg bruker ikke ketostick å slikt.. ;)

Du må ikke bruke sticks, og 10-15 gram karbo er også ketolyse - men kommer de mest fra grønnsaker? Spiser du i tillegg godt med fett når du spiser så lite karbo? Og det viktigste spørsmålet - har du lest boka;)

Jeg anbefaler STERKT og lese boka et par ganger og følge det som står i den i en mnds tid. Da har du kunnskap og erfaring til å si om akkurat ketolyse er noe for deg. Hvis du skal ned bare 7 kilo - og du allerede er innenfor normal BMI - må du smøre deg med litt tålmod, det kan ta tid siden lavkarbo er vektregulerende og ikke sikkert du og din kropp er enig om mål-vekten :) Lag deg en egen journal evt en tråd under introduksjoner hvor du kan fortelle og spørre litt om ditt eget kosthold - da blir det liksom "din" tråd :) - hvis ikke kan du risikere og "drukne" litt i denne tråden siden det er så enormt mange tema som tas opp.

silje21 20-05-11 11:09

Noen som vet om noen butikker som likner Panduro i Liverpool?

Huldr 20-05-11 14:47

Jeg vil bare rapportere eventuelle interesserte her om at mine tidligere dataproblemer har løst seg, dvs jeg har funnet årsaken. Da jeg reduserte antall faner på nettleseren (google chrome) ble problemet borte. Og jeg er nå ganske sikker på at krøllet oppsto fordi Firefox ble brukt samme dag. Jeg kom nemlig til å klikke på Firefox-ikonet her en dag, og da jeg åpnet Chrome begynte maskina å jobbe hardt igjen ... Jeg gjorde det samme og reduserte faneantallet, og problemet var borte.

Jeg synes det er litt merkelig at det skal bli problemer av å bruke to nettlesere, men men ...

Er det noen andre enn meg som har sviktet Firefox til fordel for Chrome, forresten? Jeg liker den lille ildreven, men på denne maskina som har det nyeste skjermformatet som er mye lavere enn på den gamle maskina, synes jeg tar Firefox' oppsett stjeler alt for mye av plassen i skjermbildet ... Chrome sin løsning er veldig grei med miniatyrbilder, men ikke like greit på alle måter, og sånn prinsipielt ville jeg heller brukt Firefox :rolleyes:

Rin 20-05-11 15:01

1 Vedlegg
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1111299)
Er det noen andre enn meg som har sviktet Firefox til fordel for Chrome, forresten? Jeg liker den lille ildreven, men på denne maskina som har det nyeste skjermformatet som er mye lavere enn på den gamle maskina, synes jeg tar Firefox' oppsett stjeler alt for mye av plassen i skjermbildet ... Chrome sin løsning er veldig grei med miniatyrbilder, men ikke like greit på alle måter, og sånn prinsipielt ville jeg heller brukt Firefox :rolleyes:

Jeg har brukt chrome periodevis - og var tidligere svoren Opera-entusiast - men nå går det i Firefox. Kan ikke oppsettet modifiseres til å ta temmelig lite plass, da? Min ser sånn ut, får opp meny med andre ting når jeg trykker på 'alt':

Huldr 20-05-11 15:21

1 Vedlegg
Nja, jeg synes fortsatt det tar en del plass altså ...

Her er min:

Nerthus 20-05-11 15:55

Det går an og rydde i FF for å få færre verktøylinjer. Bruker selv litt forskjellige nettlesere - oppgraderte nyss til IE9, og den har også kun to linjer pt... :)

Kanutten 20-05-11 16:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1111321)
Nja, jeg synes fortsatt det tar en del plass altså ...

Her er min:

FF tar jo ikke mye plass der?? Det er jo lavkarbo som tar det meste. :p FF er jo bare på et par linjer helt øverst. Jeg bruker også FF.

Huldr 20-05-11 16:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1111353)
FF tar jo ikke mye plass der?? Det er jo lavkarbo som tar det meste. :p FF er jo bare på et par linjer helt øverst. Jeg bruker også FF.

Fire linjer ... ;) Chrome har to. Nei, nå så jeg feil. Firefox har tre, ja :ja:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1111339)
Det går an og rydde i FF for å få færre verktøylinjer. Bruker selv litt forskjellige nettlesere - oppgraderte nyss til IE9, og den har også kun to linjer pt... :)

Tror ikke det går an å komprimere FF mer enn det 157 har gjort, jeg har i alle fall ikke fått det til. I tillegg er det mindre plass i bunnen også.

Men hadde det bare gått an å bruke dem parallellt uten problemer, så skulle jeg brukt både FF og Chrome ...

kattungen 20-05-11 16:47

Hvilken type kokosmel er den beste?

Kanskje 20-05-11 17:37

Vet noen om et forum på nett der man kan diskutere bøker og kanskje få hjelp til å finne bøker man ikke husker hva heter?

kattungen 20-05-11 17:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1111403)
Vet noen om et forum på nett der man kan diskutere bøker og kanskje få hjelp til å finne bøker man ikke husker hva heter?

Har du forsøkt bokelskere.no? Eller goodreads.com? :)

Photobscura 20-05-11 19:38

1 Vedlegg
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1111356)
Tror ikke det går an å komprimere FF mer enn det 157 har gjort (...)

Åh, joda! Nyeste oppdateringa til firefox gjorde den mye mindre og mer kompakt! Er bare en verktøylinje på min nå. (Eneste aberet er at jeg savner pimpzilla-plug-in'en min ...) Se her:

Rin 20-05-11 19:41

Er ikke det oppsettet helt likt mitt da, Photo? :cool:

Ellers så er jo jeg bortskjemt med 27" skjerm og dyrisk oppløsning, da, så dette er egentlig ikke en problemstilling jeg engasjerer meg så mye i lenger...

Photobscura 20-05-11 19:45

Nja, ser ut som jeg har litt smalere linjer, bare, når du sier det. Jeg har 17,5, det holder i massevis.

Huldr 20-05-11 19:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1111537)
Åh, joda! Nyeste oppdateringa til firefox gjorde den mye mindre og mer kompakt! Er bare en verktøylinje på min nå. (Eneste aberet er at jeg savner pimpzilla-plug-in'en min ...) Se her:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1111537)

Hehe, du har fortsatt én linje mer enn 157 da :p Og to mer enn meg!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1111540)
Er ikke det oppsettet helt likt mitt da, Photo? :cool:

Ellers så er jo jeg bortskjemt med 27" skjerm og dyrisk oppløsning, da, så dette er egentlig ikke en problemstilling jeg engasjerer meg så mye i lenger...

Nei, skjønner det :p

Med det samme jeg har deg her, 157 ... ;) Eller andre med ME, hvordan reagerer dere på alkohol? Jeg tok én slurk hvitvin her nå og ble helt kake (var ikke helt bra fra før da). Det virker som alkoholtoleransen min bare synker, men det kan jo hende det er fordi jeg er mer bevisst på det nå ...

Huldr 20-05-11 19:52

Men ja, det ser ut som linjene er smalere, ja :ja: Goodie!

Rin 20-05-11 20:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1111546)
Med det samme jeg har deg her, 157 ... ;) Eller andre med ME, hvordan reagerer dere på alkohol? Jeg tok én slurk hvitvin her nå og ble helt kake (var ikke helt bra fra før da). Det virker som alkoholtoleransen min bare synker, men det kan jo hende det er fordi jeg er mer bevisst på det nå ...

Jeg kan ikke drikke... får ingen glede ut av det, bare kvalme og hodepine, blir liksom dønn fyllesyk før jeg har fått i meg så mye som et glass vin. :rolleyes: Så det har jeg avstått fra siste året, gitt. Såvidt jeg vet er det et av mange "generelle symptomer" på at noe er muffens i sentralnervesystemet, og ikke helt uvanlig hos ME-syke, æsj.

Supah 20-05-11 20:32

Jeg har lyst å sende ut "save-the-date"-kort før bryllupet slik at alle kan sette av datoen :smile: Har lest om slike små magnetkort slik at de kan festes på kjøleskap osv.. Så til spørsmålet:

Noen som vet om man kan få bestilt slike på nettet? Eller er det bedre å lage selv, og i så fall hvordan går jeg frem da?

Huldr 20-05-11 20:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1111592)
Jeg kan ikke drikke... får ingen glede ut av det, bare kvalme og hodepine, blir liksom dønn fyllesyk før jeg har fått i meg så mye som et glass vin. :rolleyes: Så det har jeg avstått fra siste året, gitt. Såvidt jeg vet er det et av mange "generelle symptomer" på at noe er muffens i sentralnervesystemet, og ikke helt uvanlig hos ME-syke, æsj.

Jeg synes egentlig det gikk bedre å drikke før, men jeg ble fryktelig fyllesyk da ... Men nå er det oftere sånn at jeg merker med én gang at det ikke er bra, selv om jeg på gode dager kan tåle det fint. Sånn sett tenker jeg at det er bra at kroppen sier fra så fort når den ikke tåler det. Når sant skal sies har jeg nok ignorert kroppens signaler på det området mange ganger før i tiden ... Mye pga sosialt press, dessverre.

Men alkohol er jo generelt en stor belastning for kroppen, så det er nok lurt å unngå når man sliter med energinivået uansett. Men det er ikke alltid så lett, nei! :klem:

Timiane 20-05-11 21:25

Finnes det noe forum hvor man kan diskutere kjøp og salg av leilighet?

Photobscura 20-05-11 22:20

Hva heter prefetch folder som er på pc på norsk?

Furine 20-05-11 22:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1111787)
Hva heter prefetch folder som er på pc på norsk?

Mappe for forhåndshenting i følge Microsoft sine sider på norsk.

Photobscura 20-05-11 22:33

Hmmm ... Finner det ikke. Jeg har visst sletta alt innholdet i en sånn mappe ved en feiltakelse på den gamle pc-en min som jeg skal låne bort.

Furine 20-05-11 22:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1111801)
Hmmm ... Finner det ikke. Jeg har visst sletta alt innholdet i en sånn mappe ved en feiltakelse på den gamle pc-en min som jeg skal låne bort.

Noko hjelp i denne?

Photobscura 20-05-11 23:50

Problem avblåst! Windows gjenoppretta den helt sjøl! :) Men takk for hjelpa!

Egwene 21-05-11 00:12

Er snakk om dommedag etc og sånt skal skje i morgen.
Noen som har tips for å koble av og ikke la seg skremme?:P

Huldr 21-05-11 00:24

Ja, faktisk :):

http://www.youtube.com/eftwizard#p/u/3/xPNsNzgghYY

(bare gjør som han gjør og enten gjenta eller bare hør på det han sier)

Photobscura 21-05-11 00:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1111927)
Er snakk om dommedag etc og sånt skal skje i morgen.
Noen som har tips for å koble av og ikke la seg skremme?:P

Skremme? Hehe, sorry, men det har vært "dommedag" så mange ganger nå, så jeg humrer litt i skjegget hver gang jeg hører enda en armagedonspånad. Ikke minst er det dommedag rett før jul neste år også. Om "dommedag" skulle skje, så er det vel lite vi kan gjøre, annet enn å håpe det går fort.

Egwene 21-05-11 00:31

Tusen takk!:)

Photobscura 21-05-11 00:31

Åh, sorry. Om du ikke er rett i trua, så må du nok oppleve jordskjelv og sånn fram til høsten en gang.

Huldr 21-05-11 00:42

Det er ganske naturlig å bli engstelig av dommedagsspådommer. Det trenger ikke være rasjonelt - det er det jo sjeldent når man blir redd for ting ;):)

Bare hyggelig Egwene - håper du får noe ut av det! :) Det er ikke sikkert du merker noe med en gang, kanskje du må kjøre et par runder. Han har andre videoer mht engstelse og uro også - bare scroll nedover lista eller skriv inn et søkeord i feltet øverst (etter at du har trykket på "opplastinger").

Egwene 21-05-11 00:48

Ja, jeg vet.
Jeg kobler heldigvis ut med å tenke litt på han jeg er småforelsket i og se på en bra film.
Men sånne ting er ikke akkurat hyggelig å få opp når man leser nettavisene.
Det er ren skremselspropaganda.

Photobscura 21-05-11 00:56

Ikke meninga å være flåsete, altså. Jeg trodde faktisk ikke du mente alvor ... (Litt farget av å ha spøkt om det i hele dag) :o My bad!

Egwene 21-05-11 00:59

Jeg vet ikke om du mente meg?:P
Men uansett så tar ikke jeg meg noe nær av sånne ting:P
Jeg blir bare lei, og av og til når jeg føler meg litt.. alene kan man si, så blir man jo redd, desverre.

Samtidig litt skuffet, for har de glemt 2012? XD

Photobscura 21-05-11 01:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1111956)
Jeg vet ikke om du mente meg?:P
Men uansett så tar ikke jeg meg noe nær av sånne ting:P
Jeg blir bare lei, og av og til når jeg føler meg litt.. alene kan man si, så blir man jo redd, desverre.

Samtidig litt skuffet, for har de glemt 2012? XD

Bra du ikke tok deg nær av det! Jeg kan nok være i overkant sarkastisk. :cool:
Man, ja, dårlig gjort av kristenfolket å snyte mayaene for den store dagen! ;)

Huldr 21-05-11 01:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1111960)
Bra du ikke tok deg nær av det! Jeg kan nok være i overkant sarkastisk. :cool:
Man, ja, dårlig gjort av kristenfolket å snyte mayaene for den store dagen! ;)

Typisk kristenfolket. De skal alltid ta luven av alle andre. Jul, påske, dommedag ... you name it :p

vimsen85 21-05-11 01:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1111962)
Typisk kristenfolket. De skal alltid ta luven av alle andre. Jul, påske, dommedag ... you name it :p

:lol:

Photobscura 21-05-11 01:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1111962)

Hehe!

Brimstone 21-05-11 01:35

Kan berolige alle med at det har vært lørdag den 21 mai i nesten 12 timer allerede her på New Zealand.

Still alive and kicking :D

BenteR 21-05-11 17:09

Wow! Dommedag igjen, og så har jeg ikke fått det med meg:confused:
Hva er det som skal skje denne gangen da?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.