![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hei!
Er det mulig å gjøre denne oppskriften lavkarbo-grei? Oo 125g smør 107 ½ g sjokolade 2 ½ stk eggeplomme 2 ½ stk egg 100g sukker 55g hvetemel |
Trur eg ville strevd litt med 107 ½ gram sjokolade, gitt...
Er det "oversatt" fra engelsk eller noko? :p Skal det bli kake? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er ikke bare bare og gjøre diverse kakeoppskrifter lavkarbovennlige, for med en gang man tar ut sukker og mel mister man mye av bakeegenskapene. Sukker er f.eks viktig for å få rette konsistensen i brownies og cookies. Det krever ofte eksperimentering med en god del prøving og feiling for å få et noenlunde vellykket resultat, men her er noen generelle tips: Søtning: Bruk sukrin gjerene blandet med stevia, natreen eller splenda for å få bort den kalde smaken. Sukrin karamelliseres ikke sånn som sukker. Mengde søtning kontra sukker er ikke alltid like enkelt å finne, man må bare smake seg frem. Søtning gir også en annen smak, det må også tas i betraktning. Melerstatninger: Mye brukt er mandelmel og kokosmel, de har ingen bindeevne så da må man gjerne ha litt fiberhusk i tillegg. En del bruker også soyaproteiner, soyamel og bl.a. bakemiksen fra Ketolyse, selv liker jeg hverken smak eller konsistens så jeg unngår det. Det finnes også glutenmel som kan brukes, men jeg synes ikke at man skal bruke unødvendig gluten. Det er en grunn til at glutenintoleranse/cøliaki så godt som er ikke-eksisterende i afrika og asia. Men dette må du bare finne ut av selv egentlig. Sjokolade: bruk sukkerfri fra f.eks Cavalier, husk også at den gir mye søtsmak så du må passe på med søtning, eller bruk mørk sjokolade med minimum 70% kakao og sjekk kh-innhold før du kjøper. Blir som sagt fort en del prøving og feiling, så å lete her på forumet etter en utprøvd oppskrift er kanskje enklere? |
Easy-tone sko, er de noe tess?
|
Er sjokoladefondant det egentlig skal bli, men vil gjøre det om til muffins:P
Og ja, vet at målingene ser rare ut, for det var en oppskrift for så og så mange porsjoner :p |
Sitat:
|
Sitat:
Anbefaler deg å prøve disse muffinsene her. har ikke prøvd de selv ennå, men alle skryter av de. Viss du tar deg tid til å lese igjennom finner du masse tips og råd om ulike smakstilsetninger, bl.a. sjokolade. |
Er det vanlig å få bekkenløsning av å gå ned i vekt? eller bare det å være tung?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg sliter 3-4 dager hver eneste gang jeg har mensen! Går helt opp i "limingen" og tåler ingen ting før bekkenet sier tydelig i fra!:eek: Men dersom dette er første gang siden siste svangerskap, hadde jeg nok tatt en gravitest, ja! Første svangerskap merket jeg pga at jeg ikke kunne ligge i solarium- sengen mer!:p |
Da har jeg også et spørsmål, laget en egen tråd, men her er det så mye aktivitet, at jeg prøver meg her også: :smile:
Er det noen der ute som har en oppskrift på en sjokoladesmørkrem eller lignende til muffins? Har laget gode sjokolademuffins, men vil så gjerne få de til å se litt pene ut.. Litt sånn: http://www.decorationideas.org/wp-co...e-cupcakes.jpg |
Smørkrem med sjokoladesmak!
Ingredienser: 100g smør 300g siktet sukrinmelis (eller tilsvarende søtning) 1 1/2 ss kakao 1 1/2 ts vanilje (orginaloppskriften bruker 1 1/2 ts vaniljesukker) 3 ss kaffe Fremgangsmåte: 1. Smøret må være temperert før man begynner for å få et godt resultat. 2. Smøret piskes sammen med det tørre til en smidig masse, før kaffe tilsettes. 3. Som en smaksvariasjon kan du tilsette likør, brun rom, eller annet. (Amaretto, Grand Marnier, eller Kahlua kan brukes.) |
Sitat:
Jeg tror jeg er i nærheten av eggløsning også og jeg har hørt at man kan kjenne en slags bekkenløsning da også, så det kan ha en sammenheng med det også :kadetgaar |
Jeg hadde bekkensmerter ved egløsning på lavkarbo, så det kan veldig være det! Fra korsrygg og navle ned til knærne. Jeg visste ikke at jeg hadde EL i det hele tatt, så jeg ante ikke hva smertene kom av :rolleyes:
Ellers kan det være en strekk? Ikke sklidd eller trådd feil i det siste? |
Sitat:
|
Jeg vet at man kan legge på seg x-antal kilo pr år, om man drikker x-antall øl pr uke/mnd.
Men, finnes det en lignende utregning for vin? Og, når folk som ikke spiser lavkarbo skal slanke seg, så velger de knekkebrød fremfor brød, hvorfor? Hvorfor er knekkebrød bedre enn brød? Og, hvorfor blir man så tørr i munnen av å drikke rødvin? |
Du legger ikke på deg av vin med mindre det er innmari mye sukker i den.
At du blir tørr i munnen av f.eks rødvin er på grunn av garvestoff, som er et biprodukt av skall, frø og stilk fra vinbærene, lærte jeg en gang. Garvestoff konserverer noe, om du velger en lettere vin, så blir du også mindre tørr i munnen (og mindre fyllesyk :o). |
Beste eg har vore borte i, er biovin frå Frankrike. Den var fri for sulfid, vart aldri dårleg av den.
|
Jeg syns både vin og øl smaker rett og slett humbug. Folk sier at det er noe man må lære seg å like, men hvorfor skal jeg lære meg å like noe jeg ikke liker?:p
Sånn fra spøk til revolver; rødvin smaker eddik, hvitvin smaker sur sats etter min mening og øl det smaker...ja det smaker ikke bra. |
hva gjør du når du er skikkelig forbanna (me go grunn xd), for å roe ned?? har vært rimelig irritert/førbanna omtrent siden kl 1700 idag, (jobbsammenheng). men er endelig hjemme, men kjenner jeg "oser" irritasjon enda, vanskelig å få roe ned føler jeg. noen tips?
|
Gå en rask tur !
|
Sitat:
hjalp lite idag dessverre hehe |
Huffda, - hva med å slå i en pute ? Til du blir svett ! Og si det du KUNNE TENKT deg å si ! (men som du kanskje ikke sa?)
Lykke til ! :lol: |
Sitat:
føler meg bedre allerende, kanskje bare smart å få ut litt her, alltid støtte å få, Takk :D <3 |
ja, jeg skulle til å si det ! Forumet hjelper alltid, er min erfaring.
Hjelper alltid å få tasta litt ! :lol: |
Sitat:
|
Sitat:
Man kan jo prøve og gå å legge seg med en god bok, eller no'. Eller et frøknekkebrød med mye smør ! Jeg har to ferdigbakte brett på kjøkkenet nå ! Mmmmm |
Sitat:
send over noen til meg også hehe |
Du HAR oppskriften på Nannahs frøknekkebrød, håper jeg ? De er såååå deilige !!! OG sunne ! OG kjappe når man har dårlig tid. med skinke og mye majones ! Eller Delikats rekesalat !
Mmmmmm !!! |
Sitat:
|
Ja, jøss ! jeg tenkte mer på å spise, jeg, dah :D
Nå skal jeg snart finne sengen, tenkte jeg. . . Lykke til, kjære Silje ! Få det ut på en eller annen måte ! Og så tar du sjefen i morra !!! Og :klem: til deg ! |
Noen som har kjøpt gjennomsiktig regncape til barn i Oslo området?
I tilfelle hvor?:) |
Er det mulig å finne nøyaktig adresse, navn og tlfnr når man har en IP? Blir så lei av sånne trusselidioter på nettet som sier sånt.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |