Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

senorita 23-12-10 18:10

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 987564)
Ja jeg stresser ikke. I følge min kostholdsplan kan jeg ligge på opptil 50 g karbo, er bare jeg selv som har valgt å ligge så lavt. Spiser etter EAT jeg da.. Men jeg liker å være i ketose, og liker å følge med.. og lurte på hvorfor jeg falt ut siden jegtrodde jeg hadde spist lite karber.. Ja de fiskebollene her er smååå, de som kjøpes ferske er nok større. Hermetisk drit de her, hehe. Skal ikke spise dem igjen nei. Da får jeg lage selv :p

Enda ikke i ketose.. flere dager nå.. jeg fatter det ikke :o Kjøpte enda til nye stix idag, just in case.. nei.. nada utslag.. :| Fatter ikke hvorfor, sukk.

Får bare vente noen dager til og sjekke.. om ikke det er hele forsyningen til det apoteket som er koko da ;p

Areola 23-12-10 19:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 988026)
Enda ikke i ketose.. flere dager nå.. jeg fatter det ikke :o Kjøpte enda til nye stix idag, just in case.. nei.. nada utslag.. :| Fatter ikke hvorfor, sukk.

Får bare vente noen dager til og sjekke.. om ikke det er hele forsyningen til det apoteket som er koko da ;p

Du har ikke mensen? Har hørt om de som ikke får utslag ved mensen!

senorita 23-12-10 20:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 988034)
Du har ikke mensen? Har hørt om de som ikke får utslag ved mensen!

Hmm jo jeg har mensen... kanskje derfor.. hms.. skjedde når mensen kom faktisk.. :-o Kanskje jeg får vente og sjekke over jul da :P

Zillah 23-12-10 20:27

Oj, så rart!
Lurer på kva dèt kan kome av?

senorita 23-12-10 20:28

ikke vet jeg, men jeg har spist likt som jeg har gjort i 3 mnd og da har jeg konstant vært i ketose.. og nå får jeg ikke utslag.. men det føles jo som ketose, og jeg har ikke skeiet ut LITT engang, og null utslag på stix.. trodde det var noe galt med stix og kjøpte nye idag og fremdeles null :|

Photobscura 25-12-10 00:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 987982)
Det er nok sprengte blodkar. Helt ufarlig og kan skyldes inntak av alkohol.

Derfor det er så populært i utlandet med clear eyes. Det får endel av disse karene til å trekke seg sammen slik at det ikke vises så godt dagen derpå hvis du har hatt deg ei kule.

Men jeg har ALDRI hatt det før, og jeg har hatt noen kuler før de siste par ukene :p ... Det har hendt jeg har fått rødsprengte øyer om jeg f.eks har sovnet med linser på, men dette var prikker, helt røde prikker, ikke tydelige blodårer. Nå har de to flytt sammen til en litt større, forsåvdt.

Et nytt spørsmål. En nerve på bærtur, hvor lang tid tar det før den "kommer seg på plass"? Jeg snubla på isen på vei hjem fra butikken tidlig i uka, slo hull midt på høyreleggen, men når jeg går så føles det som om muskelen på utsiden av benet veier mye mer enn resten av beinet, som om noen trykker hardt inn og drar ned når jeg tar et steg. Om jeg tar på det så er det numment, og om jeg trykker på området der jeg fikk sår, så kjenner jeg det på det stedet hvor den rare følelsen er. Håper noen skjønte noe av dette :p. Det er ikke egentlig vondt, bare underlig og litt irriterende.

langaard 25-12-10 00:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 987979)
Hva kan forårsake røde prikker inne på det hvite i øyet? Jeg fikk en på venstre øye for kanskje en liten uke siden, den har begynt å fade. Men da jeg sto opp i morgest var det to på høyre. De er ca litt støre enn et knappnålshode, og knall rød, som blod.
Jeg mener og tror at begge gangene var etter inntak av alkohol, og jeg har sovet med sminken på :rolleyes:, men jeg kan ikke huske å ha fått sånne før.

Tror det kanskje kan være sprengte blodårer, noe som er helt ufarlig:)

Kanutten 25-12-10 14:35

Jeg er i planleggingsmodus for middagen på nyttårsaftenen.

Vi har spist ribbe og pinnekjøtt flere gang allerede, så en ny runde nyttårsaftenen går ikke. Så hva med kveite??

Har noen gode oppskrifter på god kveite?? Selv tenkte jeg på avkokt kveite..

Idarull 26-12-10 21:48

Hva kan jeg bruke 1 liter fløte på? Går ut på dato 31/12 og 1/1. Noe som kan fryses er kanskje best?

Kanutten 26-12-10 21:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 988645)
Hva kan jeg bruke 1 liter fløte på? Går ut på dato 31/12 og 1/1. Noe som kan fryses er kanskje best?

Lage iskake!!! Kan dessuten fryse fløte.

langaard 26-12-10 21:58

Frys ned fløten i isterningsposer:)

Kanutten 26-12-10 22:00

:ja: Jeg pleier kjøpe bein og koke kraft jeg fryser ned i isterningposer, knallkjekt!

Kanutten 26-12-10 22:01

Nå holder sambo på og rigger opp 8mm film og 16 mm film på lerret og en gammal maskin.... Hva slags unnskyldning kan jeg ha for ikke ville se??? :o

langaard 26-12-10 22:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 988650)
Nå holder sambo på og rigger opp 8mm film og 16 mm film på lerret og en gammal maskin.... Hva slags unnskyldning kan jeg ha for ikke ville se??? :o

Det vanlige,FRYKTELIG hodepine:p

Idarull 26-12-10 22:07

Okei! Det hørtes kjekt ut det. Is klarer jeg ikke lage, den blir alltid enten for hard eller ikke hard. Bare tull :P blir ismaskin etterhvert.

TrillTrall 26-12-10 22:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 988650)

Men det er jo morsomt! Eksen hadde kassevis med lysbilder fra oppveksten sin og jeg vet ikke hvor mange timer vi tilbrakte med å se på dem. Syntes det var kjempegøy vi da. :)

Kanutten 26-12-10 22:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 988654)
Men det er jo morsomt! Eksen hadde kassevis med lysbilder fra oppveksten sin og jeg vet ikke hvor mange timer vi tilbrakte med å se på dem. Syntes det var kjempegøy vi da. :)

:eek: Jeg vil da ikke se akkurat i dag sambo på sykkel tre år gammel! Jeg vil se en actionfilm!! :D

Carisma 27-12-10 16:27

Dette spørsmålet hadde jeg aldri trodd jeg skulle stille, men: Jeg prøver å finne en fagforening som passer meg, men hvilken?
Min bakgrunn er teknisk IT, men jeg jobber med salg. Føler det er mer riktig med noe som er teknisk forankret enn de som jobber kun med handel. Men vil gjerne høre tanker og erfaringer fra andre!

Kanutten 27-12-10 16:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 988651)
Det vanlige,FRYKTELIG hodepine:p

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 988654)

Jeg slapp!! Han fikk det ikke til å fungere!!! :w00t: :_plystre:

grotingeling 27-12-10 17:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 988880)
Jeg slapp!! Han fikk det ikke til å fungere!!! :w00t: :_plystre:

:lol:

Anarko 27-12-10 18:26

Kattene mine er så fulle i statisk elektrisitet, at det faktisk er litt småvondt å kose med de til tider. Må kamme de en del pga mye hår og at de røyter en del, noe som sikkert skaper en del.

Er det noe jeg kan gjøre for å få de mindre elektriske?

Kanutten 27-12-10 18:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 988915)
Kattene mine er så fulle i statisk elektrisitet, at det faktisk er litt småvondt å kose med de til tider. Må kamme de en del pga mye hår og at de røyter en del, noe som sikkert skaper en del.

Er det noe jeg kan gjøre for å få de mindre elektriske?

Da jeg hadde katter måtte jeg gå over til børster av svinebust fordi at det gnistret så fælt. Funka utmerket det! Ellers så ble jeg tipset om å spraye katta med litt vann tilsatt balsam... :o

vaskeklut 27-12-10 19:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 988923)
Ellers så ble jeg tipset om å spraye katta med litt vann tilsatt balsam... :o

Og katta var enig? :D

Kanutten 27-12-10 19:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 988927)
Og katta var enig? :D

:lol: Nope! De gangene jeg prøvde det måtte jeg dyppe børsten i balsamvann før jeg gredde katta.

Nerthus 27-12-10 19:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 988868)
Dette spørsmålet hadde jeg aldri trodd jeg skulle stille, men: Jeg prøver å finne en fagforening som passer meg, men hvilken?
Min bakgrunn er teknisk IT, men jeg jobber med salg. Føler det er mer riktig med noe som er teknisk forankret enn de som jobber kun med handel. Men vil gjerne høre tanker og erfaringer fra andre!

NITO? Da må du ha ingeniørutdanning. Tidligere var det slik at det holdt med teknisk bakgrunn/arbeidsoppgaver, men jeg har hørt gjennom NITO på jobb at NITO har "solgt sjela si litt" for å kunne være med i Akademikerne og da ble plutselig kravene mye strengere for å bli medlem... Jeg er IKKE helt enig i det - selv om jeg selv er ingeniør :) (Dette må dog sjekkes opp - jeg har nemlig ikke sett det skriftlig fra NITO - men leder for NITO der jeg jobber nå kunne fortelle meg at det var blitt slik. ) Meget flotte forsikringsordninger, bra fagkurs, veldig bra tillitsvalgtkurs om man er interessert i slike ting. Har i tillegg god erfaring med rådgiverene sentralt i NITO fra omstillingsprosess i avdeling i Staten :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.