![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg har også et spm. Laget en egen tråd, men spør her også, slik at jeg kanskje når ut til flere :p Jeg regner meg nå som ferdig slanket, selv om jeg enda ikke har "normal" BMI, så er jeg der jeg ønsker å være. Jeg har nå lyst til å ha mulighet til å spise noen ting som har litt høyere karboinnhold en 5%. Ikke i store mengder og ikke hver dag. Jeg vet at mange mener man skal holde seg 100% unna alt sånt. Men spørsmålet mitt kommer ikke som en påstand om at frukt er sunt (sånn, da var det avklart). Det jeg lurer på er; dersom jeg skal spise frukt er det lurere å se på GI heller enn antall karber i frukten? For det må jo være et poeng når man først spiser noe at det ikke påvirker blodsukkeret så mye. Jeg har for eksempel lyst på vannmelon. Den inneholder 8,1 g karb, men har en høy GI på 80 (i følge en amerikansk GI-liste på nett). Jeg blir da usikker på om vannmelon er noe særlig bra. Og har karboinnholdet noe å si for glykemisk belastning (er ikke sikker på at jeg har forstått hva det egentlig betyr)? |
Har sendt dei spørsmål. :) Så får vi sjå om eg får noko svar!
|
Sitat:
Har skrevet flere mail til Rema/Landlord og alltid fått gode svar. Fikk tom et gavekort som plaster på såret fordi vaskemiddelet for mørkt tøy satte lukt i klærne!:D |
Sitat:
|
Dei var kjappe å svare, gitt!
"KiMs Norge og KiMs Danmark har ulike produkter i sitt sortiment. I Norge har dessverre ikke Bacon-svor produktene så godt salg og distribusjon, så det er nok lite sannsynlig til at denne vil selges i Norge, men hvem vet hva fremtiden bringer? Vi har imidlertid merket oss ditt ønske. Med vennlig hilsen KiMs Forbrukerservice" |
Sitat:
Ellers tenker jeg for min egen del at jeg nok kommer til å bre ut spekteret litt etterhvert også. Jeg er en sesongspiser, altså på den måten at jeg spiser mer bær og sånn på sommeren, frukt ellers tåler jeg dårlig. Men på sikt vil i hvert fall jeg spise mer nøtter og belgefrukt. Det er bra og smakfull mat med lav GI, og så lenge man holder seg sånn ca under 72-gramsgrensa så slipper man å tenke så mye på fettet også. Håper dette var noe til nytte! Og gratulerer med å være ferdislanka! Det er jo helt vidunderlig! :) |
Sitat:
Litt forbruker- press kan nytte, det!:) |
Hva er best for magen når jeg går på penicilin? Jeg drar til London i dag og skal ta 6 tabletter hver dag jeg er der. Magen min er mildt sagt ødelagt i dag. Tok de to siste i går med mat og følte meg grei etterpå. Var verst når jeg tok to uten å spise på en stund.
Hvis jeg tar idoform, når skal den taes? Hjelper banan, yogurt ol? |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Ungene mine har alltid fått yoghurt sammen med antibiotika og de har aldri blitt dårlige i magen. Faren deres nekter å spise yoghurt eller flere piller, så han ender opp med en do- flying uten like!:p Ta ALDRI penicilin på tom mage! Da ber du om bråk!:eek: Idoform Balance God bedring og god tur!:) |
Noen som vet sånn ca hva et grilla kyllinglår veier. Ser at Prior oppgir vekta på en pakke med grilla kyllinglår til 1120 gram, men hvor mange lår er det oppi der da? Trenger bare et sånn ca tall så jeg kan få lagt det inn i regnskapet mitt.
Var på farten i går igjen og kjøpte to stk, men de ble solgt på stykkpris og ikke vekt så jeg aner ikke hvor tunge de var. Edit: Kom på noe mer jeg må spørre om også, noen som vet næringsinnhold på sånn kaffeautomatmelk, fant noe en gang men nå finner jeg det ikke igjen. Husker næringsinnhold var mindre enn for vanlig melk. Kanskje for det at den er mer vannete? Dette var helt tydelig pulver og ikke fra kartong det jeg fikk i meg i går. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg tenker mest litt frukt nå om sommeren. Regner med det blir å gå mest i jordbær, så da er det ikke så ille. Har kanskje lyst å bruke litt bønner og linser etterhvert, så jeg håper har sett litt på hvilke som har lavest GI. Jeg liker også quinoa godt. Ser det har en GI på 50, er det middels eller høyt? Jeg får vel prøve meg litt fram med forskjellig mat og se hva som funker. Har vondt i hodet i dag og mistenker det er fordi jeg spiste en del ananas i går (men det var så godt). Dersom jeg legger på meg får jeg heller stramme litt igjen. |
Jeg har fått den tilliten fra en venn å finne en god bekkenspesialist i Østlandsområdet, og ettersom dette ikke er mitt område, så henvender jeg meg til dere! Noen som har noen dere vil anbefale?
|
Sitat:
Ser du sprø en del om GI, anbefaler deg å få tak i Fedon Lindberg sine bøker som er generell lavkarbo og som omhandler GI og prinsippene rundt det. Han anbefaler også en del bønner og linser i sitt kosthold og har en del gode oppskrifter. Leser du disse bøkene får du ihvertfall en pekepinn på prinsippene. Bl.a. så er det sånn at mat med høy GI kan få en lavere GI dersom det spises sammen med mat med lav/ null GI. Er mange som bruker et Fedonish kosthold etter at de er ferdig slanka. Det finnes sikkert mange andre bra bøker om dette, men jeg har bare lest Fedon, ser selv for meg noe a la Fedon når jeg er ferdig med nedgang. Ellers gir jo også Torkil (ketolyse) en del råd om hvordan du langsomt kan øke kh-inntaket når du er ferdig slanket. Jeg husker ikke helt hvordan det var igjen, men det vet sikkert noen andre her inne ellers står det jo i boka |
Jeg har den siste tiden fått med meg noen episoder av "hotell sesar" og lurer på;
Hvor er bygget som er hotellet, og hva inneholder bygget til vanlig? |
Ref. Wikipedia: Hotellfasaden tilhører Ibsenkvartalet som er et kontorbygg
|
Sitat:
|
Siden man får så greie svar her, her er ett nytt spørsmål;
Så litt på desse kjendisene på chartertur.. hvor er han kjent fra hen der Leon? Har sett ham før, men husker ikke hvor.. :p |
Sitat:
Han har vært med i "syv søstre"... Tror jeg. Haha :p |
Sitat:
|
Hvorfor får jeg ikke refluks nå når jeg har en slange ned i spiserøret som skal registrere og måle de, men hele tiden ellers?! :realmad:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Da kommer refluxen stormende!!!:ja: Hos meg i hvert fall! |
er det noe utyske som lager bitt/stikk som ser ut og oppfører seg som myggstikk? har en bråte bitt på kroppen min sånn plutselig, men i leiligheten min er det ingen mygg... det hadde jeg hørt og sett =/
|
Sitat:
|
ingen av delene, har ikke satt opp vinduet på rommet enda engang.. bor i 3.etasje i blokk. skal til lege imorra uansett så får spørre der..
rare er at de fleste bittene er på høyreleggen, under støttestrømpene jeg bruker. altså det minst tilgjengelige stedet på kroppen min.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg skal skifte strømleverandør, da jeg bare av tåpelige bekvemmelighetsgrunner har hatt Hafslund nå siden jeg flyttet for et år siden, og de er rett og slett for dyre.
Kikker på konkurransetilsynet sine sider, og ser at Gudbrandsdal Energi kommer klart best ut. Mener å huske at de lå langt opp på listene deres tidligere også, for jeg vil jo ha en leverandør som er stabilt billig. Men ... jeg må virkelig innrømme at jeg ikke skjønner forskjellen/fordelene/ulempene ift alle tilbudene, fastpris, spotpris, variabel etc. Hva lønner seg i lengden? Til opplysning bor i jeg i en liten bygårdsleilighet på ca 30 m2. Strømforbruket mitt er vel relativt beskjedent. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Det var bare så merkelig at det så ut som insektsbitt... Takk for oppklaring :) |
Sitat:
Det finnes tre typer standard kontrakter å velge mellom. Disse er fastpris, flytende pris (standard variabel kraftpris) og spotpris (markedskraft). Spotpriskontrakter reagerer umiddelbart på prisendringer, mens flytende kontrakter henger etter noen uker både opp og ned. Med fastpriskontrakter betaler du samme pris sommer som vinter for strømmen i hele bindingsperioden. Standard variabel pris er den strømavtalen som de fleste har.. Velger du å la strømprisen svinge, bør du velge spotpris - det får du betalt for. Spotpris har i gjennomsnitt vært en billigere strømavtale enn standard variabel strømpris over tid, viser statistikk fra Statistisk sentralbyrå. Men i perioder har det vært gunstig med fastpriskontrakter, men da må du ha truffet riktig. Økende strømpriser har gjort at enkelte fastprisavtaler er blitt meget lønnsomme. Hvor mye du kan spare på å bytte strømavtale og kraftleverandør varierer. Risikoen du løper ved en fastprisavtale, er at spotprisen i perioder bli lavere enn prisen du betaler i fastpris. Du kan dermed oppleve at din avtale ikke kommer ut som det billigste alternativet på lengre sikt. Dette er den prisen du betaler for å slippe å ta risiko. |
Hvor mye karbohydrater er det i nykål? Og er nykål det samme som sommerkål? Driver og søker men finner ingenting, men mener å huske å ha lest at nykål var bedre enn hodekål både på smak og karboinnhold... Det er i alle fall innkjøpt og skal brukes i middagen.
|
I følge denne siden er det 5,2 :)
|
Sitat:
Apropos utslett; Dersom det er syntetisk stoff i den strømpa så er det faktisk noen som reagerer på det når de er i ketose. Stort sett bare i starten, fordi ketonene kommer ut i porene når man har et stort overskudd. De som opplever det går det som regel over for etter en stund når kroppen får regulert fettforbrenningen ordentlig. |
men jeg har jo bitt/stikk utenfor strømpene og.. på magen av alle ting
legen sa det kunne være insektbitt, var visst flere som hadde hatt slikt i det siste, uten at dyret kunne identifiseres. det kan også være relatert til virus, spesielt siden jeg ble dårlig omtrent samtidig som jeg oppdaget bittene. skulle se det an noen dager, ble det værre fikk jeg heller ringe. har brukt disse strømpene i nesten 2 år nå, og selv ikke på de varmeste sommerdagene har jeg fått utslett.. det er hovne røde kløende bitt, akkurat som myggestikk.. |
Sitat:
Og ta med et av de udødelige rådene til gravide: Gå aldri forbi et rent toalett! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |