![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hui. Har noen en link til en Gordon Ramsay-oppskrift på kalkun som involverer mye smør, og fyll av blant annet sitron og eple, som skulle være å finne på tv3 sine sider? :) (Jeg makter ikke å finne den, har ikke mer spesifikk info)
|
Sitat:
|
Lurer på hvorfor jeg plutselig ramlet ut av ketose i 2 dager nå :( merkelig.. Spist som vanlig...!! Kanskje det er fordi jeg spiste läkerol?? Kan ikke skjønne dette jeg.. spist kylling og fiskeboller i går, og var langt under 20 karber.. Og har spist sukkerfri pastiller før uten å falle ut.. Så dette var merkelig syns jeg. :/ ikke BITTELITT utslag engang ... hmfr :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Senorita: Ikke heng deg opp i ketosticksene. Urinen din kan ha vært uttynnet pga vanninntak, de kan være defekte fordi lokket ikke er satt godt nok på, du kan ha vært i såpass aktivitet at ketonene er brukt opp etc etc. Dessuten vil du få de mest korrekte testresultatene om du måler minimum et par timer etter dagens siste måltid.
Om du spiser mindre enn 20 gram karbohydrater om dagen skal det SVÆRT mye til at du ikke er i ketose. Sticksene viser bare hva som skjer i urinen din, ikke kroppen forøvrig. |
Sitat:
Du spiste f.eks to fiskeboller? Hvor mye veier EN fiskebolle? Litt mer enn 100 gram gjetter jeg på, stemmer det? Så hvis det er 4,5% karber i en fiskebolle og den veier 150 gram er det 6,725 gram karber i EN fiskebolle. Når du spiser to kan du regne ut. Det påvirker blodsukkeret. Uansett så har ikke fiskeboller noen plass i ett ketogent kosthold :), og det er det du har:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det skal egentlig ikke så mye til for å gå ut av ketose, når man spiser ting man ikke bør spise. MEN, det betyr ikke så mye om du spiser 20 eller 25 gram karbohydrater, fordi kroppen bruker enda ketoner som forbrenning. Det er av samme årsak jeg sier, satt på spissen, at det ikke er nødvendig å gå i bakken om man spiser 15,2 karber istede for 15 karber. Og selv om man vipper ut av ketose så betyr det ikke at hele kuren er ødelagt lissom. Det er når man langer i seg lassevis med karber at man bør være bekymret. |
Sitat:
|
I rekken av hjernedøde ting jeg tenker på: Hvilket navn er vanligst i din vennegjeng/omgangskrets?
Jeg fant nemlig nettopp ut at jeg kjenner minst 11 Linda'er, 5-6 av de omgås jeg jevnlig. :rolleyes: |
Sitat:
|
Hvorfor er det så vanskelig å stoppe når man først har begynt å spise av fenalåret?
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Er det noen der som kan ha noen slags peiling på hvilke butikker som KAN ha sånne lysgreiner med led-lys på (den ser ut som greiner med bittesmå lys på), hadde selvsagt innstilt meg på å gi en sånn i julegave og handlet da ikke før i siste liten og nå finner jeg pokker meg ikke sånne! |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg prøver europris! |
Hva kan forårsake røde prikker inne på det hvite i øyet? Jeg fikk en på venstre øye for kanskje en liten uke siden, den har begynt å fade. Men da jeg sto opp i morgest var det to på høyre. De er ca litt støre enn et knappnålshode, og knall rød, som blod.
Jeg mener og tror at begge gangene var etter inntak av alkohol, og jeg har sovet med sminken på :rolleyes:, men jeg kan ikke huske å ha fått sånne før. |
Sitat:
|
Vaks opp med veldig mange Silje rundt omkring i nærmiljøet... Trur det var veldig poppis i 1979-1980 i området.
|
Sitat:
Derfor det er så populært i utlandet med clear eyes. Det får endel av disse karene til å trekke seg sammen slik at det ikke vises så godt dagen derpå hvis du har hatt deg ei kule. |
Hva kommer det av at voksne gjerne spiser til tross for influensa mens barn ikke gjør det?
|
Vet noen om det finnes noen som har karbonadedeig med mindre fett i en den fra gilde som er på fem gram pr 100 gram? Er det magrere i en kjøttdisk?
|
Forer man virus når man spiser sukker eller er det bare bakterier man forer med sukker?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23. |