Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Photobscura 05-05-11 23:39

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1099159)
Oppmerksomhet og tunfisk..... :p

Tror det er tilfellet her også. :cool:

Regret 05-05-11 23:51

Kan dere anbefale en god champagne? Det finnes vel ikke noen som er ok med lavkarbo vel? Vurderer å ta meg en 'skam deg dag' på bursdagen min og jeg har i ukesvis hatt skikkelig lyst på sjamis med jordbær i. Jeg har bursdag 27.juli så det hadde passet så bra :p Aldri smakt det før heller, så aner ikke hvorfor jeg har sånn monsteraktig lyst på akkurat det...

Carisma 05-05-11 23:54

Jeg syns prosecco er bedre enn champagne. Og billigere. :o

Photobscura 06-05-11 00:35

Cava! Grans Moments har nesten ikke restsukker, men er frisk og god! Både Cava og Proscesso er det samme som Champagne, det er bare forskjellige distrikter.

Labomba 06-05-11 01:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1099199)
Cava! Grans Moments har nesten ikke restsukker, men er frisk og god! Både Cava og Proscesso er det samme som Champagne, det er bare forskjellige distrikter.

Oi så bra. Er det møe karber, og er den dyr? :p

Photobscura 06-05-11 08:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Labomba (Innlegg 1099205)

Tror Grans Moments har enten 0,2 eller 2 gram restsukker. Sjekk på polets nettsider!
Jeg liker sprudlevannet mitt tørt! :D Men friskt.

Furine 06-05-11 08:58

Sjekk eventuelt etter Cremant de Bourgogne, det er samme druer som i ekte champagne, men dei har ikkje lov til å kalle det det, sidan dei er utanfor Champagnedistriktet.

Photobscura 06-05-11 14:24

Dekker innboforsikring normalt musinvasjon med påfølgende hærverk i kjellerbod ..? :o

Anne 06-05-11 14:46

Ring forsikringsselskapet og hør!
Dumme mus!:mad:

Photobscura 06-05-11 14:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 1099708)
Ring forsikringsselskapet og hør!
Dumme mus!:mad:

Sitter i telefon med dem nå.

vimsen85 06-05-11 16:01

Kan man frityrkoke i cocosa? Og kan man i såfall spare oljen og bruke den flere ganger?

Supah 06-05-11 16:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Labomba (Innlegg 1099205)

Den koster 100 kr, og har 1,8 gram sukker per liter.. :)

Photobscura 06-05-11 16:57

Vel, egenandelen var på 4000 kroner, så vinninga går opp i spinninga, og vel så det ... Jaja ...

vimsen85 06-05-11 21:18

Kan man lage karamellpudding som er lavkarbo? For det er vel vanskelig å karamellisere sukrin eller noe annet. Men kanskje toffeestevia i? Noen som har laget/har en ide om hvordan man kan lage det?

Carisma 06-05-11 21:33

Sitat:

Både Cava og Proscesso er det samme som Champagne, det er bare forskjellige distrikter.

Forskjellige land. Cava er spansk og Prosecco er italiensk.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1099986)
Kan man lage karamellpudding som er lavkarbo? For det er vel vanskelig å karamellisere sukrin eller noe annet. Men kanskje toffeestevia i? Noen som har laget/har en ide om hvordan man kan lage det?

Som panna cotta med toffeestevia i kanskje?

vimsen85 06-05-11 21:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1100004)
Som panna cotta med toffeestevia i kanskje?

Kanskje det ja :D Panna cotta er jo godt da. Kanskje jeg bare skal lage det.

Carisma 06-05-11 21:44

Panna cotta, creme brulee, karamellpudding, creme catalan osv er egentlig bare varianter av samme prinsippet

vimsen85 06-05-11 21:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1100022)
Panna cotta, creme brulee, karamellpudding, creme catalan osv er egentlig bare varianter av samme prinsippet

Men er ikke panna cotta laget med gelatin, mens karamellpudding blir bakt i ovnen i vannbad? Men det går jo an å lage melkepudding uten karamellisert sukker og. NÅ fikk jeg lyst på kalvedans. Jeg får fortsatt søtsug når jeg har mensen selv om jeg ikke har det til vanlig :p

Kanskje 06-05-11 23:00

Noen som vet hvordan jeg får kjøkkenvasken blank og fin? Jeg vasker og vasker, men den ser like slitt og sørgelig ut etterpå. Gammel vask, sånn type vanlig i stål.

vimsen85 06-05-11 23:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1100082)
Noen som vet hvordan jeg får kjøkkenvasken blank og fin? Jeg vasker og vasker, men den ser like slitt og sørgelig ut etterpå. Gammel vask, sånn type vanlig i stål.

Hell litt bakepulver i vasken (når den er litt våt/eller ha litt vann på). Den vil boble litt (etse). Skyll med vann etter noen minutter og den er blank og fin :)

Kanskje 06-05-11 23:18

Det skal jeg prøve :-) Kan jeg gjøre det på det avrenningsbrettet også, det er stor og dekker nesten hele benken for det er en gammel vask, og skulle gjerne kunne speilet meg i det , hehe. Frustrerende å vaske og vaske, og så ser det bare slitt ut.

langaard 06-05-11 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1100082)

Jif skurekrem og stålull:) Gammel vask blir som ny:)

Kitt 06-05-11 23:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1100099)
Jif skurekrem og stålull:) Gammel vask blir som ny:)

Stålull???:eek::eek::eek:

Lager masse mikroriper som gjør at det ser fint ut med en gang, men som samler en masse dritt og gjør at det på sikt blir verre og verre å holde det rent!

Men Jif skurekrem og en myk klut kombinert med sterke hender og litt tålmodighet, bør gå bra!;)

vimsen85 07-05-11 00:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1100097)
Det skal jeg prøve :-) Kan jeg gjøre det på det avrenningsbrettet også, det er stor og dekker nesten hele benken for det er en gammel vask, og skulle gjerne kunne speilet meg i det , hehe. Frustrerende å vaske og vaske, og så ser det bare slitt ut.

Det funker helt sikker på det også :)

Photobscura 07-05-11 04:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1100004)
Forskjellige land. Cava er spansk og Prosecco er italiensk.

Det burde da virkelilig klassifisere som forskjellige distrikter!

Anos 07-05-11 04:58

Kan noen svare meg på hvor mange gram en rødløk er? Eventuelt hvor mye kh den inneholder?
Jeg er klar over at størrelsen varierer litt, men sånn ca ca?

Zillah 07-05-11 07:43

Ein middels stor rødløk veg ca 100 gram. Om kjøkkenvekta mi er det minste påliteleg da.

Supera 07-05-11 19:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1099986)

Jeg vet ikke helt hvordan jeg gjorde det, men jeg har klart å krystallisere sukrin. Jeg skulle lage sukkerfri shave ice-sirup, og så samlet sukrinet seg som krystaller. De hadde også trukket til seg litt av smaken til shave ice-sirupkonsentratet, så det var faktisk drops. :snill: Ikke det at det var det du spurte etter da...

Kanskje 07-05-11 21:08

vasken er vasket med joff skurekrem, og en sånn skrubbesak. Ble kjempefin , men måtte ta i, og gjøre det flere ganger, og så polere :-)

Regret 07-05-11 21:14

1 Vedlegg
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1099173)
Jeg syns prosecco er bedre enn champagne. Og billigere. :o

Sitat:

Takk for tips til dere begge!
Jeg kjøpte meg 2 flasker i dag, og måtte bare smake allerede i dag. Akkurat nå har jeg Cava Condornìu med ei jordbær oppi i glasset mitt. trolig den beste alkoholholdige drikken jeg noen gang har smakt!

Zillah 08-05-11 00:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1100715)
Akkurat nå har jeg Cava Condornìu med ei jordbær oppi i glasset mitt. trolig den beste alkoholholdige drikken jeg noen gang har smakt!

:::noterer på ein lapp::: Må ta meg ein tur på Polet over helga da, forstår eg. Ikkje det at eg nokonsinne får ein anledning til å drikke sånt... :rolleyes:

Og eg lurer på når det blir eit nytt innlegg i Tretusenfemhundretråden. Eller har eg drept han? :eek: Eg meinte det ikkje :hylgrine:

Regret 08-05-11 00:22

Bare litt obsobs den vina jeg nevnte er IKKE sukkerfri eller lavkarbovennlig! Så jeg ikke lurer vekk noen. Men den var sabla god da, ett glass ble til 2,5 og jeg var blank i øynene og pling i bollen, skal si man tåler lite på lavkarbo! Flaska ble tom den gitt (vi er 2 stk da).

Den andre vina jeg kjøpte heter Cava Castellblanch og den tok jeg bare en sup av. Den var ikke så god, alt for sur for meg! Selv med jordbær i.

Sjokoholiker 08-05-11 09:54

noen som har prøvd noe herifra, feks de lakris "myntene"? savner lakris:p

http://shop.ebay.com/square1online/m...id=p4340.l2562

langaard 08-05-11 10:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1100118)
Stålull???:eek::eek::eek:

Lager masse mikroriper som gjør at det ser fint ut med en gang, men som samler en masse dritt og gjør at det på sikt blir verre og verre å holde det rent!

Men Jif skurekrem og en myk klut kombinert med sterke hender og litt tålmodighet, bør gå bra!;)

Ja jeg vet at stålull lager små riper, men siden det ver en gammel vask, tok jeg sjangsen:D

blåbær 08-05-11 15:05

Blir storhandel på polet for min del neste helg! :) Slikt noe har ikke vi her på landet ... Men man må jo ha noe musserende til 17. mai :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1100915)
:::noterer på ein lapp::: Må ta meg ein tur på Polet over helga da, forstår eg. Ikkje det at eg nokonsinne får ein anledning til å drikke sånt... :rolleyes:

Og eg lurer på når det blir eit nytt innlegg i Tretusenfemhundretråden. Eller har eg drept han? :eek: Eg meinte det ikkje :hylgrine:

Godt du fikk tretusenfemhundretråden i gang igjen. Jeg bruker bare uleste innlegg-knappen, så det blir litt sånn ute av syne, ute av sinn.

Carisma 08-05-11 18:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 1101191)
Slikt noe har ikke vi her på landet ...

:Forvirra: Det står Oslo på sted hos deg? :)

blåbær 08-05-11 18:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1101260)
:Forvirra: Det står Oslo på sted hos deg? :)

Hehe, ja :) Bor egentlig der, men har migrert hjem til foreldrene mine for noen måneder.

Furine 09-05-11 12:14

Er det noko vits å ta kontakt med Kims til dømes for å spørje om produkta deira? Eg lurer nemlig, sidan eg fann Kims Gammeldags Flæskesvær i Danmark som bestod av svinehud og salt, og var steikt i svinefeitt. (+ At det var eit par e-ar, som eg ikkje hugsar i farta, det står i linken). Kvifor finst ikkje desse i Noreg, skal tru?

Kitt 09-05-11 12:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1101764)
Er det noko vits å ta kontakt med Kims til dømes for å spørje om produkta deira? Eg lurer nemlig, sidan eg fann Kims Gammeldags Flæskesvær i Danmark som bestod av svinehud og salt, og var steikt i svinefeitt. (+ At det var eit par e-ar, som eg ikkje hugsar i farta, det står i linken). Kvifor finst ikkje desse i Noreg, skal tru?

Dersom ingen sier i fra at det er noe som kan interessere norske forbrukere, får de jo ikke vite det heller!;)

Furine 09-05-11 12:18

Jau, ser den. Men var vel meir på jakt etter å høyre om nokon hadde erfaring med å ta kontakt med dei. ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.