![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Sitat:
Ingen som tør å klage til meg.....Men jeg kjenner jo selv at jeg får dårlig ånde. Og ja, luft i magen,ja....Blir litt bedre etter hvert synes jeg. Jeg skal bare spise 4 måltider, vet ikke om du skal ha 5 fordi du er større ? Jeg veide 104 kg da jeg begynte. Vet ikke om det er lurt å ta 6 måltider i dag, du kan risikere å falle ut av ketosen hvis du spiser for mye karbs. Ta i tilfelle et måltid med lite karbs som det 6 måltidet. |
Glemte å fortelle dere:
Jeg var på vekten hjemme igår, nå har jeg jo bare veid på klinikken - men jeg tror nesten jeg har gått ned 7-8kg på de snart 4 ukene på kurs :eek: Det var rask nedgang.... |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Gratulere så masse :heia: |
Er det noen av dere som har hatt "pause" med eurodiet og begynt igjen? I så fall begynte der i fase 1 da?
Jeg har detti helt ut kan man si, og begynte igjen i dag. Venter på svar fra legen men det kan jo ta sin tid :rulleøyne men er nå litt usikker på om jeg skal begynne forfra igjen, noen som vet?? :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk skal dere ha;) da begynner jeg forfra, nesten litt godt synes jeg :):)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det burde gå helt fint å begynne påan igjen nå :)
Har fremdeles grønnsaksuppe til salgs om noen er interessert :) |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har også 5 :) |
Sitat:
|
ingen problemer med og begynne i fase en igjen ,,jeg begynte også der i dag , da jeg sprakk totalt i fase 2,, det gjør jo også at du kommer i ketose igjen og at du mister vannet fortere, og i følge min lege da jeg gikk første runde for for 4 år siden , var det helt greit og veksle ..
og det at noen får fem og fire måltider ,, har noe med hva slags jobb en har , tungt eller lett arbe.. det gjelder også i daglilivet om en er veldig aktiv , små barn osv. og grønnsaker må en ikke spise ved siden av et produkt , kan også spise det utenom om en er sulten ,,men grønnsaker skal en jo ha , det kan også hindre vektnedgang om en ikke spiser grønnsaker i det hele. må innrømme jeg spiser lite grønnsaker |
Sitat:
|
Sitat:
Men kan jo ha noe med muskelmasse også, eller rett og slett hva legen føler for ;) Men er du sulten så må du ta ett ekstra måltid mener iallefall jeg. |
det blir annbefalt og ta et extra måltid om en er sulten ,, bedre enn og hive seg over forbudt mat
|
Mye muskelmasse hadde jeg nok ikke da jeg begynte, nei;) Heller mest til at de er litt småspiste her nede i Belgia:p Men ellers virker det jo logisk at legen tar med i beregninga hvor aktiv man er i løpet av dagen.
Men jeg har hele tiden tatt litt ekstra ED-mat i stedet for å sprekke på annen mat, tror det er lurt,ja. Derfor har jeg spist noen ekstra kjeks når sug eller sult har kommet over meg. Og det har jo gått bra. |
Sitat:
Selv fikk jeg beskjd om at jeg hadde mye muskelmasse for å være jente (blir sterk av å bære på altfor mange kg vettu :( ) Og jeg trener endel så sikkert derfor at jeg fikk 5 måltid + at eg er supersvær :) |
samme her mye muskelmasse . ikke på grunn av trening ,men tung jobb ,mye løfting og sånt så jeg fikk beskjed om 5 måltider
|
Jeg begynte på 110kg og skal ha 4 måltid, men kunne spise 5 om jeg hadde behov. Jeg spiser stort sett 4 men hender det blir 4,5-5 om jeg har veldig lange dager.
Jeg raser ned i vekt.... Dette er kjempegøy.. Har sneket meg på vekten noen ganger og stemmer dette så når jeg 10kg målet mitt lenge før jeg hadde håpet.... |
Sitat:
Svaret er at denne müsli gir for lite energi i fase 1 og 2, det er bare 20 gram per måltid. Så hvis du sammenligner med en 50 grams müsli bar og 50 gram müsli, blir det for mye karbohydrat i müslien. |
Sitat:
Lykke til igjen, arkine. Men det er ikke lov til å være i fase 1 når jeg kommer tilbake igjen etter fase 3. :realmad: :klem: |
Sitat:
http://www.33smiley.com/smiley/love/14.gif Som tidligere sagt, så har jeg ingen andre å spørre enn dere her på forumet, da legen egentlig ikke kan noe om dette, og språkvansker vanskeliggjør mer inngående utspørring i ED-sjappa.... Det var veldig logisk det svaret du fikk, så da får jeg se hva jeg gjør. Holder meg nok lenger mett på barene ja, det er jo ikke stort i den 20 grams posen..... |
Sitat:
|
haha. Nå er snart startpakken min tom. Har bestilt ny mat. Skulle se gjennom nå og se hva lurt jeg skulle finne på til lunsj. Men har jo vært så opptatt av å ikke bare spise søtt, at alle desserter er jo igjen... Så nå må jeg snart bare spise slikt...
Da får det bli salat til lunsj med creme brulet til dessert... hehe |
Sitat:
Jeg har faktisk ikke bestilt desserter, turte ikke :) Men jeg har fått solgt omelettene og grønnsaksuppene mine og er rett og slett overlykkelig for det. Men tror jeg iallefall har mat nok til neste gang jeg skal til legen, selv om det kan bli endel suppe fremover :) Forresten, den frokostblandingen, drikker dere den eller har dere den i en skål? |
Sitat:
Jeg spiser frokostblandingen i skål. Den er kjempegod. |
Sitat:
Frokostblandingen skal jeg ta med i morgen og prøve på jobb :) |
Sitat:
|
Sitat:
Spiser du den kald eller varm? Jeg har kokt meg egg uten ett par ganger, det er jo reine proteiner så når jeg kastet omeletten så valgte jeg ett egg for å få i meg nok av proteinene :) |
Jeg spiser den kald. Tenker den kanskje blir litt kvalmende varm? vet ikke...
bruker dere skummetmelk eller laktolight? Jeg bruker skummetmelk, og så lenge jeg går greit ned så fortsetter jeg med det. Skulle jeg få kramper og symptomer på redusert kaliumnivå får jeg heller begynne med laktolight. |
Da har jeg laget dagbok her inne. Så om noen vil følge meg der så blir jeg glad. Jeg kjenner jeg virkelig har troen denne gangen..
|
Sitat:
Ref. dette som vi har snakket om at vi må krydre, krydre & krydre. Så må jeg bare fortelle om hva som skjedde da jeg skulle lage sjokoladepudding igår kveld. Jeg glemte helt å krydre, og det var absoultt den værste desserten jeg har smakt i hele mitt liv. Det skal jeg aldri mer gjøre. http://www.cheesebuerger.de/images/midi/boese/a038.gif |
Sitat:
Sjokoladeblandingen tar jeg både i kopp og skål. Jeg spiser frokost på jobb, og da er det enklest med kopp. Men i helgene så tar jeg skål for da sitter jeg sammen med familien og det ser mer "normalt" ut med skål. Jeg liker å være praktisk! :o |
Sitat:
|
Sitat:
*we are wathcing you*:cool: |
Jepp. Skal gjøre det. men prøver å få den flyttet til journal først..
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24. |