![]() |
Sv: Januarstartere
Sitat:
Har du spurt om du kan få en prøveuke? |
Har ikke vert så flink til å oppdatere vekta mi her....ble litt satt ut av spill av denne betennelsen,,,men her er tallene:
Start vekt 03.01.13 : 87,6 kg 11.01.13 - 82,6 (-5 kg) 18.01.13 - 81,4 (-1,2 kg) 25.01.13 - 82,2 (+800 gr) skeiet ut på lørdagen :-( 01.02.13 - 82,1 (-100 gr) |
Utrolig mange flinke her inne!!! Blir så inspirert!! :D
Jeg blir så fristet i helgene,,,,nå er det nazi ut februar!! :D |
Sitat:
Hvordan gå frem for å få arbeidsgiver til å dekke 50% av utgiftene til trening? Gjelder dette alle arbeidsplasser? |
Jeg er så lei, hver uke går jeg ned litt, så opp igjen på 65kg! Hver eneste uke! Men nå! Jeg skal spise litt mindre, eter meg stappings til middag, skal heller roe ned der, så kan jeg spise kvelds hvis jeg blir sulten. Så har jeg begynt å trene mer.. Håper denne nedgangs stoppen løsner snart, verste er at jeg ikke greier å gi opp heller! Før kunne jeg lett kaste meg på spisegilde, med pizza, boller og brus, men nei... Jeg er så deppa at jeg ikke orker det en gang!
|
Nå har jeg funnet meg verdens beste lunch (eller frokost om man vil) :)
Jeg steker en tynn eggepannekake som jeg fyller med masse godt og ruller sammen. Jeg har fått dilla må kylling. Så jeg smører først en lag med philidelfia ost, slenger på litt salat, paprika, agurk, bittelitt løk, kyllingkjøtt, ost og bacon og ruller alt sammen. Jeg pakker den inn i folie for da holder den seg godt i sammen.......dæsken å godt dette er :D En sånn rull holder lenge til lunch :):) |
Nå fikk jeg endelig oppløftende resultater!!:-) har vært veldig nøye nå. Kuttet ut de tynne skivene med lavlarbo brød, vært nøye med grønnsaker og nok fett. Blir nok i overkant mye protein, men når resultatene kommer så er ikke det så farlig. :-)
Start 02.01.2013 100 kg 08.01.2013 98,1 kg (-1,9) 16.01.2013 98,1 kg (0) 23.01.2013 97,9 kg (-0,2) 29.01.2013 97,8 kg (-0,1) 06.02.2013 95,4 kg (-2,4) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Da har det nok en gang vært veie dag! Var veldig spendt siden forrig uke sto stille mest pga utskeielse forrige helg.
3/1 - startdag 10/1 - -2 kg 17/1 - -1 kg 24/1 - -0,5 kg 31/1 - +100 g 7/2 - - 1,3 kg Ble sikkelig overrasket over nedgangen da jeg fortsatt føler jeg spiser litt lite fett og grønnsaker! Men, noe må jeg jo gjøre riktig siden pila går riktig vei! :) Bare formen blir bedre så må jeg få kommet ordentlig i gang med treningen og! Er helt slått ut av forkjølelse, så blir jo sliten bare av å tenke på å trene... :/ Ha en god dag alle sammen! :) |
Sitat:
Vi har en ordning på jobben der vi sender inn et skjema med treningsutgifter og kvitteringer for foregående år, og så får vi refundert 50% av dette opp til 2500,-. Mange arbeidsplasser har slike ordninger, men ikke alle da. Sjekk opp med din arbeidsgiver om de har noe slikt, mange har det uten at det er gjort skikkelig kjent blant de ansatte. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ny veiedag i dag:
Start vekt 03.01.13 : 87,6 kg 11.01.13 - 82,6 (-5 kg) 18.01.13 - 81,4 (-1,2 kg) 25.01.13 - 82,2 (+800 gr) skeiet ut på lørdagen :-( 01.02.13 - 82,1 (-100 gr) 08.02.13 - 80,5 (- 1,6 kg) selv på medesiner som messer med hormonene mine...jippi!!! |
Sitat:
Hvilke tabletter tenker du på da i såfall? Jeg må foreksempel ta 3X500 metformin for PCOS'en, kan liksom ikke slutte med det og hadde vel trodd det heller skal hjelpe på med vekten, enn motsatt? I tillegg tar jeg blodtrykkstablett og anti-depressiv og evt. paracet og ibux for skader jeg sliter med. Jeg skulle gjerne tatt dette opp med legen, men hun aner ikke hva ketose er, så det vil ikke være til stor nytte tror jeg. Når det gjelder magesyren så er det ikke sure oppstøt jeg sliter med. Det er mer magesmerte og kvalme. For øyeblikket er jeg helt sengeliggende pga smerten i magen. Har vært såpass ille at jeg nesten ikke har fått i meg noe mat, eller fått gjort noe fornuftig. Tror jeg får kjøpe meg en slik PH test som du foreslår. Spiser grønnsaker, men føler ikke det hjelper noe særlig. Det er mulig jeg innbiller meg det, men har alltid følt at melkeprodukter (yoghurt eller fløte) har hatt en lindrende effekt. Jeg holder meg lavt med karber (det er i hovedsak grønnsaker og yoghurt som jeg får i meg av karber), men innbiller meg at jeg gjerne ikke får i meg nok fett, kanskje. Da jeg hadde mensen stod vekten helt stille, men heldigvis gikk det litt ned etterpå. :) Takk for tipsene. :) |
Mensen er ferdig og jeg raste ned 2,2kg. TIlsammen ca 5 kg på en måned. Ikke like bra resultat som mange andre her, men så lenge det går ned kan jeg ikke si meg annet enn fornøyd. :) Denne gangen var det rompa som var blitt mindre med 4cm, men den mystiske magen min er som den har vært, helt fra starten av. For hver uke håper jeg å se en forskjell, men for hver uke måles det samme. Rart, rett og slett...
|
Huff, jeg har fått mensen. Føler meg konstant oppblåst! Men har trent masse denne uka! Har nådd målet mitt iflg Polar pulsklokka!
|
I morgen blir det topptur med snøbrettet på ryggen, for så å renne ned igjen :)
|
Veiiedag:
07.01: 0 kg 0 12.01; -3,1 kg (-3,1) 18.01; -4,5 kg (-1,4) 25.01; -5,2 kg (-0,7) 02.02; -6,3 kg (-1,1) 09.08; -6,3 kg (0,0) Ja, der kom det en stopp, gitt... Denne uka har jeg gått på vekta hver dag for å prøve å følge med hva som skjer. Vekta går opp og ned...for noen dager siden var jeg en halv kilo lettere for så å være noen hundre gram tyngre.. Jeg begynte heldigvis å måle meg forrige uke - så jeg ser at jeg krymper :) Jeg har på mine 4 målepunkte på magen gått inn, 1,5 cm, 2 cm, 3 cm og 4 cm :):) Så er fornøyd likevel ( iallfall litt ;) ) Ser jo etterhvert at vi er flere med samme utgangspunkt - håper vi klarer det og at dette ikke blir en død tråd om to, tre måneder - som det kan virke som i andre tråder. For min del er dette en livsstil - men med mulige endringer når optimal vekt er nådd:) Ser at dere har hatt gode resultater denne uka :) Bra jobba! |
Sitat:
Om ikke grønnsaker tar det så er det sikkert ikke sureoppstøt nei. Da vil det sikkert ikke hjelpe deg heller. Noen tabletter messer med hormonene i kroppen, som f.eks Kortison. Metformin (er bra for forbrenningen), paracet og Ibux tror jeg nok er ganske greit. Hvordan det er med anti-depresiva vet jeg ikke. Om du søker på pcos inne på forumet finner du mange fine informative tråder rundt dette. Anbefaler deg å lese tråden "pcos-skravletråd" som ligger under PCOS og karbohydratkontroll. Jeg fikk utrolig mange svar av å lese alle tråder jeg kom over her inne. Det var maaange biter som falt på plass :-) Om du legger inn alt du spiser på diett.no eller lignende program, så ser du fort om du spiser riktig i forhold til fett, proteiner og karber. For meg er det viktig å drikke vann, spise masse grønnsaker (myyyyyye) og holde litt tilbake på fløten. Håper du snart føler deg bedre. God bedrings klem fra meg :) |
Trening er nøkkelen til suksess! Går nå ned jevnt og trutt, samtidig som jeg får en del muskler. Har nå synelig biceps og abs! I helga ble det både poteter, goddis og alkohol, men det hadde ingenting å si på vekta eller formen, gikk også en mil i går da, så kan ha noe med det å gjøre ;)
|
Startvekt: 98,8
08 januar : 96,4 -2,4 15 januar: 93,9 -2,5 (influensa) 22 januar: 93,6 -0,3 29 januar: 93,1 -0,5 05 februar: 93,1 0 (tror det ble for mye nøtter i forrige uke) 12 februar: 92,4 0,7 |
Sitat:
Skremte meg selv litt da jeg leste en nettside i går. Jeg har ikke diabetes, men det med ketoner og slikt går jo i hop med dietten. Tror du dette kan være noe vi på ketose-dietten kan utsettes for? - Hvis man er uheldig? http://www.nettdoktor.no/sykdommer/f...orgiftning.php |
Er det forresten noen ketose-leger man kan stille spørsmål til her angående magesmertene og kvalmen? :confused:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24. |