![]() |
Sv: Hva leser du nå?
Leser en spennende artikkel i dagens utgave av Klassekampen:Sosial utrygghet skaper fedme.Siterer"Det er tydelig at fedme er relatert til sosiale forhold,latskap og grådighet er ikke avgjørende" Artiklene går videre til å diskutere psykososiale forhold som påvirker vekt .
Interessant . |
Ja, nå er jeg litt ferdig med det jeg skulle lese da. Så nå lurer jeg på om det er noen som har en roman å anbefale meg?
Blant annet følgende bøker har vært en hit hos meg: La meg synge deg stille sanger Boktyven En dåre fri 23-salen Mannen som elsket Yngve |
Sitat:
Jeg ser du liker sosialrealisme. Har du lest Bukowski? Koste meg i vår med gjenlesing av Ham on Rye, Post Office og Factotum. Dødsbra, og jeg elsker den fortetta stilen hans. Ellers er min evige anbefalning Conferderacy of Dunces (Tåpenes Sammensvergelse på norsk, om jeg ikke husker feil?!) av John Kennedy Toole den feteste boka i den sjangeren jeg noensinne har lest! Gøy og utfordrende å ha en hovedkarakter som det nærmest ikke er mulig å sympatisere med på noe vis, samt at den er rivende godt skrevet! Ellers har jo Mannen som elsket Yngve to uavhengige oppfølgere. Det tidlige forfatterskapet til Ambjørnsen er også noe jeg har satt utrolig stor pris på. Hvite Niggere er en av de beste moderne norske romanene, synes jeg! |
Sitat:
Og Kafka på stranden :love: Rebecka er også en klasikker alle på lesesirkelen min likte. Ellers er Mark Haddon sine bøker bra. |
Sitat:
Ja, Kafka på stranden er nydelig! Og den desidert beste Murakami-boka (mulig delt førsteplass med Norwegian Wood). |
Confederacy of dunces er helt fantastisk. Synd det ble kun den boka fra Kennedy, men for en bok!
Av Bukowski regnes vel Ham on rye som den absolutt beste, men synes også Women er meget meget bra. Han har jo utallige dikt- og novellesamlinger også, The days run away like wild horses over the hills er kanskje min favoritt av disse. |
Takk folkens! Da skal jeg gå innom biblioteket en dag :)
Photo: ja, 23-salen er utrolig. jeg tror jeg har lest den tre ganger! den er kanskje spesielt viktig for meg som har et ønske om å jobbe i psykiatrien.... |
Sitat:
The days run away like wild horses over the hills gir meg fortsatt frysninger! Sitat:
Nå leser jeg "Den nye Dylan" av Torgrim Eggen. Ganske festlig, men i overkant lettbeint, kanskje. Men jeg må si jeg fniser i skjegget av sleivsparkene til norsk musikkindustri på nittitallet. Det var i stor grad en stusselig epoke for norsk musikk. :p |
Akkurat ferdig med siste bok i serien om Ayla, Jordens Barn. :) herregud så lang tid det tok før det finally ble noe action, men grei slutt. Nå har jeg begynt på siste bok om Eragon, Inheritance. <3
|
Akkurat nå leser jeg Karin Slaughter sin "Kisscut". Som er boken FØR den jeg nettopp leste. Jeg bryter kronologien, men siden det var den eneste boken som var ledig på biblioteket så får det gå. Så langt ut i boken gjør det ingenting at jeg har lest oppfølgeren.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Stefan Tegenfalk: Den felande länken. Siste bok i trilogien. Storkoser meg :-D
|
Jeg var en skikkelig lesehest når jeg var yngre (ungdomsskolen), men det har blitt mindre med lesing de siste årene.
Holder på å lese Harry Potter and the order of the phoenix, det er den boken jeg har lest/hørt flest ganger av Harry Potter serien, og det er favoritten i serien. |
Re: Hva leser du nå?
Er ingen god leser, men er blitt glad i tragedier fra orienten. Akkurat nå leser jeg Shantaram og selv om den ikke kan måle seg med Balansekunst er historien gripende nok til at jeg ikke klarer å legge den fra meg.
|
Jeg leser Dan Brown - Den Digitale Festning. Akkurat begynt, men håper den er like bra som Det Tapte Symbol, boken jeg nettopp ble ferdig med.
Jeg har alltid en eller flere bøker liggende, er avhengig av å lese. Leser masse kiosklitteratur/serier innimellom de tyngre bøkene:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har prøvd meg på et par Dan Brown, men jeg synes de var ganske kjedelige...
|
Sitat:
|
Sitat:
Etter den siste til Chelie Cain så TROR jeg faktisk Beuaty killer kommer tilbake. :heia: |
Sitat:
Er på Graphic novel-kjøret, og veksler elegant mellom Daniel Clowes "Like a velvet glove cast in iron", Marjane Satrapis "Chicken with plums" samt en Corto Maltese-bok. |
hva har han gjort?? jeg får mark av språket hans så jeg orker ikke lese noe av ham. pm meg om du ikke vil være spoilergirl :lol:
|
Sitat:
Nå hørte jeg en stund senere at Richard Leigh, en av en av forfatterne av nevnte bok, forsøkte å saksøke Brown for plagiat, men uten suksess ... :o |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32. |