![]() |
Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med
Sitat:
Jeg har ikke noe problemer med å stå over kaker, vi var på besøk hos bestemor i helgen og der ble det så klart servert kaker. Jeg smakte 1 bit av mannen min, men det var ALT for søtt for meg. Det er utrolig behagelig, men jeg har aldri vært et kakemonster! |
Sitat:
|
Sitat:
Gikk veiinga bra, da? Jeg driver å "skvettblør" rett som det er, jeg nå. Dette må helt klart ha noe med kostholdsomlegginga, ja. :confused: |
Jeg har ikke vært så flink i det siste, dessverre :( Men nå har jeg skjerpet meg. Satser på null sprekk de neste ukene (og nei, jeg regner ikke kremdotter eller en rute 70%sjokolade som sprekk :p) Men trenger nok litt støtte..
|
Støtte skal bli! Det er alltid vanskelig å "komme tilbake" etter en tid uten "grenser". Men vi er her for deg!!! :p
Ps. Hva er kremdotter....? |
Sitat:
Litt bær og en "dott" med krem :p og gjerne med litt kanel. Har sett flere som har skrevet at de gikk på en "sprekk" ved å spise "kremdott". |
Sitat:
tok prøver for et år siden oxo. jeg bruker fast legen min.:p blir spennende. |
tja skuffet pga veiinga, bare ned 0,6 på en uke, må ta en ny veiing på fredag., har 5,5 kg igjen nå til på 4 uker, vet ikke hvor realistisk det er, har bare så lyst å gi opp kjenner jeg, er så mye kaos i livet mitt
|
Sitat:
Det nytter bare ikke "å bestille" en kilo eller mer i nedgang pr uke. Det er jo ikke sånn kroppen fungerer. 600gram er perfekt vil mange mene. Synes du skal klappe deg selv på skulderen og si til deg selv at du er flink! :blomster: |
Jeg vil og gjerne være med i denne tråden, hvis det ikke er for sent :) Har gått på ketolyse i ca 5 uker nå..ingen nedgang på meg gitt..litt ned først, så opp igjen..har hatt noen utskeielser, men kun med keto mat..bare litt for mye:( Har nå startet på nytt igjen, og skal prøve å følge en fast meny, for å se om det fungerer.. Tror noe av grunnen til at jeg har stått stille, er at jeg har trent kropp fra før (mye muskler) og har bmi på 27..men det er jo mye som skal bort likevel!!
har og prøvd meg på noe lchf mat, som muffind, bounty og div. andre ting..dette har sikkert også virket negativt inn, så jeg skal holde meg unna sukrin og mest mulig søtstoff og se om det fungerer :) Har også utslag på stixen..Men jeg trenger motivasjon, så håper jeg finner noe her inne, er bestemt på å ikke gi opp, men om det går 2 mnd uten 1kg ned..da må jeg vurdere hva som er galt alstå:p |
Velkommen hit Heididos og masse lykke til! Virker på meg som om du tenker riktig og at det kan være mange grunner til manglende nedgang. Med de endringene og det å prøve seg frem litt som du her forteller om, så vil du lykkes etterhvert.
Masse lykke til! :heia: |
Takk for det :) kjenner det hjelper å lese litt her inne og føle at vi er flere i samme "bås" :)
|
Veiedag i dag og vekten stanset på 78,8 kg. Jeg så 78,4 forrige dagen, men det er dagens vekt som gjelder. Det forteller meg at jeg har vinket farvel til 8-tallet først og også at jeg er på vei vekk fra 79. Er veldig fornøyd!
I dag er det nøyaktig 4 måneder siden jeg la om kosten og på disse fire månedene har jeg tatt av nøyaktig 14 kilo etter dagens vekt. Sist uke stanset vekten på 80,3 etter at den uken før der viste 79,5 kg. Vekt sist uke: 80,3 kg Vekt denne uke: 78,8 kg Tap i vekt denne uke: 1,5 kg Totalt tap: 14 kg Jeg bare jobber på videre. Synes jeg koser meg med veldig mye god mat og synes det er deilig å slippe søtsuget (les; trang etter sjokolade). Jeg nyter min mat og synes det er deilig å leve med dette kostholdet! Kroppen jubler! |
Jeg vil også gjerne bli med om det er plass til flere :)
Jeg skal ned mellom 20-25 kg, må se hvordan jeg trives når jeg har nådd de første 20 :p Kommer til å veie meg hver tirsdag, for jeg glemte faktisk å veie meg på mandag når jeg starta :p haha Veide meg i dag også da, men det er vel bare veiedagen som teller ;) |
Velkommen, Bilring! Alltid hyggelig med flere og selvsagt er det plass! :)
Jeg gjør som deg og lar veiedagen være dagen for notering av vekt. Ønsker deg masse lykke til! :heia: |
Tusen takk :)
Jeg gleder meg virkelig til å se resultater :D |
Først: velkommen til alle dere nye som vil være med! Heng dere på, dette klarer vi sammen!
Lindemor: herregud, du er så utrolig flink!!! Vær stolt av deg selv!! jenta26: 600gram er faktisk perfekt, det anbefales ikke å gå ned mer enn ca 600 gram i uka. Noen ganger vil man gå ned mer, andre ganger mindre. Men nedgang er nedgang, det er 600gram MINDRE! Hvis du trener må du huske på at muskler veier de også, hvis du ikke trener kan det også være en grunn til at vekta ikke går like fort som Lindemor sin. Hun trener jo flere timer om dagen! Min vekt står stille,eller jeg var nede på 83.9 eller noe. Så i teorien er jeg ned 300gram. Fornøyd med det, selv om jeg merker at jeg ikke bryr meg så mye! Det er faktisk deilig å være over den perioden hvor jeg veier meg hver dag og lar humøret bestemmes av vekten! jeg har greid mye og jeg trives slik, så jeg har ikke samme behovet for å veie meg lenger. Jeg vet ting går nedover, sakte men sikkert. Jeg har heller ingen store forventninger til å gå ned fort, siden jeg har moderert min lavkarbo en del. Jeg tillater flere karbohydrater nå, enn jeg gjorde i starten. Men fortsatt ikke pasta, brød, poteter osv. Men det hender at jeg spiser et knekkebrød med masse pålegg på jobben, eller får i meg en potet fordi det er en del av maten jeg spiser (f.eks lapskaus osv). Ahh livet er herlig:D |
eh flere timer om dagen? det er jo ikke sunt å gjøre det akkurat da men
|
Sitat:
|
Takk for gode ord, LadyLike! Jeg er superglad på dine vegne og smiler for meg selv når jeg leser det du skriver. Godt å høre at du har det så bra med deg selv! Det er til stor glede.
Lag deg gode stunder på veien mot mål! :klem: |
Sitat:
Hva er det som ikke er sunt med å trene flere timer hver dag? |
Det er jo bare bra med mye trening da :) Spørs hvor hardt man kjører på, men det er jo flere proff idrettsfolk som nå kjører lavkarbo, og som trener hardt hver dag, så hvorfor skulle ikke det gå? :)
Så lenge kroppen tåler det, og man ikke føler noe ubehag med det, så ville jeg bare fortsette å trene så mye man har tid til..Det gir jo bre positive helsegevinster og en smidigere og fastere kropp:p Stå på du!! :D |
Sitat:
|
jeg vet at om jeg trener flere ganger om dagen så går jeg på en smell, men opp til hver enkelt
|
Sitat:
Ja, da skjønner jeg hvorfor du spurte om det var så lurt. Jeg tror det er viktig at man tar hensyn til sin egen kropp. De fleste har jo heller ikke tid til å trene 2 ganger om dagen, jeg rekker det ikke med barn og jobb.Men jeg pleier å trene 2-3ganger i uka (1 time per gang) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42. |