Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Tråd for junistartere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34336)

helene:) 30-06-10 20:40

Sv: Tråd for junistartere

Hei alle sammen :) Jammen inspirerende å se hvor flinke dere alle er :) Jeg prøvde dette for en tid siden, men ga desverre opp.. Nå er jeg ved nytt mot igjen, og lurer på om jeg kan snike meg inn her med dere. Begynte mandag 21.juni. Og har tatt av over 2 kg og er kjempemotivert nå :)
Syns det er morsomt å lese på dette forumet, og lære noe nytt hele tiden, og få svar på ting man lurer på:stortsmil

Matgud 30-06-10 21:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fencer09 (Innlegg 897719)
Hei,

nå er jeg snart 2 uker inne i dietten, og jeg er godt fornøyd så langt.
Den største forbedringen er at jeg føler meg generellt bedre i kroppen, og siden ketostixen gjør utslag så er prosessen i gang :D

Jeg har også kjøpt en slik vekt som skal vise fett % osv, men den varierer for mye til at den kan være riktig. Håper den veier riktig antall kilo hvertfall :)

I følge min vekt stemmer ikke prosent eller muskelmasse i det hele tatt..hvordan skal en sånn vekt vite det?..er jo forskjellig fra gang til gang:P Hører at dette bare er tull..så jeg bruker bare den vanlige som viser vekt..

JKBB 01-07-10 08:59

Heisann! :)

Hvordan går det med dere alle i dag?? :)

Jeg har enda ikke spist frokost. Lite å finne i skapet...i dag skal jeg jammen prøve meg på å lage knekkebrød! Går an å bli lei av å spise pålegg...dyrt blir det visst også! :p
Vekta viser i dag 1 kg mer en på mandag, men velger å overse det... Drikking, sjokoladeprins og løpemuskler tenker jeg! Basta Bom!! ;)

Hva skal du spise i dag?

Matgud 01-07-10 09:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JKBB (Innlegg 897949)

Jeg har enda ikke spist frokost. Lite å finne i skapet...i dag skal jeg jammen prøve meg på å lage knekkebrød! Går an å bli lei av å spise pålegg...dyrt blir det visst også! :p
Vekta viser i dag 1 kg mer en på mandag, men velger å overse det... Drikking, sjokoladeprins og løpemuskler tenker jeg! Basta Bom!! ;)

Hva skal du spise i dag?

Vekta mi viste faktisk litt mindre i dag. Kanskje det hjalp med oppkarbing læll :) wehe, spent å se om det faktisk går nedover!!!!!!

Blir vel å mekke en omelett her i hus:) så jobb!

Ha en strålende dag!

Manne85 01-07-10 09:26

Hei

Jeg er og ny her. Begynte på mandag 28.06. Har stor tro på at dette vil funke. Og elsker at jeg er mett så lenge.:)

Vekt ved start 92 kg. !! Mål: 67 :)

SuperSun 01-07-10 09:43

Jeg begynte også her på tampen av juni, den 29. for å være eksakt. Så det spørs om jeg bør henge meg på blant junistarterne, men jeg prøver.

For snart to år siden startet jeg på ketolysediett, samtidig som jeg startet med metformin. Gikk på kuren i ca. 4 mnd, og gikk ned 8 kg. Noen måneder seinere slapp jeg opp for metformin-tabletter, og fikk av flere grunner ikke ordnet meg nye tabletter. Uten kur og uten medisin har jeg sakte men sikkert lagt på meg 2-3 kg i løpet av 1,5 år. Nå ville jeg gå ned dem igjen, pluss litt til.

Da jeg startet på kuren den 29.06. veide jeg 63,5 kg. I dag (altså dagen etter!) veide jeg 62,3 kg. Så det renner nok vekk en del vann. I tillegg til kuren har jeg begynt med Metformin igjen, men trapper EKSTREMT langsomt opp for å unngå voldsomme bivirkninger.

Det blir spennende å følge med dere alle sammen!

JKBB 01-07-10 10:44

Hei igjen!
Da var knekkebrødene i ovnen! Er kjempespent, for jeg er så kresen på sånne grove ting. Dette er jo bare frø liksom. Håååper at dette blir supert! :)
Skal stå i ovnen en time da...

Ditta 01-07-10 11:05

Bakedag her også, brød og grove tekaker :) Er egentlig ikke noe brødmenneske men vi er to i huset som er på kur, blir at jeg tar en skive nå og da. Kun brukt tekakene til hamburgere sålangt så nå skal jeg prøve med vanlig pålegg ;) Dagens frokost ble skinkesalat...er fint med salatdisk på Ica gitt :p

kamuzz 01-07-10 17:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JKBB (Innlegg 897949)

Hva skal du spise i dag?

Går bra, vekta kryper nedover, -5,5 kg på 3 uker er ikke å forakte=)
Laget meg knekkebrød her om dagen og de var kjempgode. Igår ble det lapper til kvelds med mye smør og ost på, nammm....

I dag står det grillet ytrefilet med salat og masse fetaost på menyen=)

Ha en strålende dag!!!

pingunn 01-07-10 21:23

Nammm!!! Sitter å gomler på Gerds kylling nuggets :sikle:

Hei jeg er tilbake etter enda en laaang helg tur, denne gangen gikk det ikke så bra, :flau: ble endel karbe siste parr dagene, det smakte godt, men gjore ikke noe godt med kroppen, stoor opplåst mage, så gravid ut rett å slett..... hehe
Godt å være hjemme å kunne planlegge maten bedre.

Sluttet foresten å røyke før helga også, har vært røykfri en hel uke :stolt:
Er selvsagt spent på hvor fysen jeg blir fremover, skal prøve å ikke erstatte det med annet drit....
Andre med erfaringer på det området??

FBK 01-07-10 22:29

Hei hei folket. Akkurat kommet inn døra etter 2 uker på ferie. I seg selv deilig men må si at ketolysekur ikke er veldig lett på tur da det krever endel matlaging å utstyr samt bø sommerland å varme er lik is. Men kjempe fornøyd med at vekta stoppet litt under der den sto før jeg dro. :) men det var nå i kveld å veiedagen er i morgen tidlig .
Nå blir det å se fremover med bedre planlegging og mer trening. Deilig!

Manne85 01-07-10 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ditta (Innlegg 898007)
Bakedag her også, brød og grove tekaker :) Er egentlig ikke noe brødmenneske men vi er to i huset som er på kur, blir at jeg tar en skive nå og da. Kun brukt tekakene til hamburgere sålangt så nå skal jeg prøve med vanlig pålegg ;) Dagens frokost ble skinkesalat...er fint med salatdisk på Ica gitt :p

Har du oppskrift på de tekakene?;)

Ditta 01-07-10 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Manne85 (Innlegg 898233)
Har du oppskrift på de tekakene?;)

De finner du på denne siden: http://lenabeatrice.net/ :)

FBK 02-07-10 08:00

Tjoho!! 5,8 kg på én mnd her. Det er jeg veldig fornøyd med. Bare resten igjen nå så er det et par år med opprettholde så får én håpe en holder seg en stund. :)

MinaMarie85 02-07-10 16:28

Hei alle sammen :)

Jeg er på tredje uka nå og sliter litt! Første uka mi hadde jeg det ikke så bra, men gikk ned 2,5 kg, så da var det verdt det. Andre uken fikk jeg ekstremt sukkersug (som pleier å komme med PMS uka mi sånn sett...) så jeg tøy til sukkerfri godis o.l., forventet meg da ikke noe særlig vektnedgang, men var fornøyd så lenge jeg ikke gikk opp. Gikk ned 0.3 kg den uken.

Men nå på tredje uken sliter jeg veldig med å gå ned noe som helst! Spiser ca 8 g karbo fra frukt og grønt hver dag, prøver å få i meg så mye fett som mulig og prøver å unngå søtning. Jeg trener hver eneste dag på fat burn mode på ellipse maskinen og drikker MYE vann om dagen. Men allikevel nå på fredag har jeg kun gått ned 0.6 kg denne uken. Veldig skuffet og kjenner at jeg ikke helt skjønner hva jeg gjør feil....Har noen dager til og med hatt så lite som 8 g karbo (ikke med vilje, det bare ble sånn) og tar ketolyse vitaminene ved siden av det jeg spiser.

Jeg vet at kroppen min har vært igjennom mange forskjellige kurer og forsøk på å få den 'bra' igjen, så kanskje det er derfor den sliter med å venne seg til nok en kur, men håper noen har noe råd til meg, for det er ganske så demotiverende :(

grotingeling 02-07-10 16:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cec1973 (Innlegg 897310)
Så hva gjorde du med frokosten i Frankrike? Ser for meg at dette blir like ille i Italia, der jeg skal om 10 dager, så da må jeg jo bare spørre hvordan det gikk der...

Hehe, ja, ikke så vanskelig med ketogen kost i England nei, det merket jeg og. :)

Ha en fortsatt super ferie!

Cec xxx.

OST!!! ja også litt skinke - og spesielt i Italia som har fantastisk god skinke!!! Veldig grei ketogen frokost, lunch eller kvelds alt etter som :D

Benedictee 02-07-10 18:30

Status pr 29/juni:

Jeg: 4,5kg
Mamma: 5,2 kg
Pappa: 7,2 kg!!!!

Moro å få med hele familien!

Tezla 02-07-10 18:41

Første uke er over!!!! veie og måledag :)

-5.3 kg og - 12.5 cm:D:D

og som preimie for god innsats fikk jeg i dag spysjuka....så springer mellom sofaen og do...jippi

Ditta 02-07-10 18:46

Så flinke dere er! Gratulerer! :)

Edlih 02-07-10 19:45

Jeg har spist Fribol vingummibamser, og nå har jeg driiiiiiiiitvondt i magen :(

Cec1973 02-07-10 20:06

Jeg spiste en liten sukkerfri sjokolade uten karber og har også vondt i magen... MEN det var faktisk litt godt! :-D

Problemet mitt er at jeg fader (sorry) ikke går ned, men OPP i vekt! På 3,5 uker har jeg bare gått ned 700 g! Siste uken har jeg gått opp ett av kiloene jeg hadde gått ned... :-/ Jeg tror det må være mikrbrødet mitt. Det er fullt i kalorier og fett, men jeg blir ikke skikkelig mett av det. Nå har jeg bestemt meg for å spise en fiberrik (2,7 karber pr. skive) med masse pålegg på til frokost og kylling/tunfisk salat med fetaost til lunsj. Dette gjorde jeg i dag og holdt meg mett mye lenger. Satser på at dette skal gjøre susen. NOE fiber tror jeg magen min trenger for å unngå diaree, men en fiberrik kan da ikke være så ille så lenge jeg er flink resten av dagen?

Dere andre er så utrolig flinke! Jeg vil OG gå ned!!!! <stamper føttene i bakken> :)

Cec xxx.

Matgud 02-07-10 20:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cec1973 (Innlegg 898494)
Jeg spiste en liten sukkerfri sjokolade uten karber og har også vondt i magen... MEN det var faktisk litt godt! :-D

Problemet mitt er at jeg fader (sorry) ikke går ned, men OPP i vekt! På 3,5 uker har jeg bare gått ned 700 g! Siste uken har jeg gått opp ett av kiloene jeg hadde gått ned... :-/ Jeg tror det må være mikrbrødet mitt. Det er fullt i kalorier og fett, men jeg blir ikke skikkelig mett av det. Nå har jeg bestemt meg for å spise en fiberrik (2,7 karber pr. skive) med masse pålegg på til frokost og kylling/tunfisk salat med fetaost til lunsj. Dette gjorde jeg i dag og holdt meg mett mye lenger. Satser på at dette skal gjøre susen. NOE fiber tror jeg magen min trenger for å unngå diaree, men en fiberrik kan da ikke være så ille så lenge jeg er flink resten av dagen?

Dere andre er så utrolig flinke! Jeg vil OG gå ned!!!! <stamper føttene i bakken> :)

Cec xxx.

Jeg spiser ikke noe som helst brød i det hele tatt.. til tider føler jeg det bremser ned..så her er det mest proteiner og fett som gjelder. å det virker:)

tmaria 02-07-10 22:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MinaMarie85 (Innlegg 898432)
Hei alle sammen :)

Jeg er på tredje uka nå og sliter litt! Første uka mi hadde jeg det ikke så bra, men gikk ned 2,5 kg, så da var det verdt det. Andre uken fikk jeg ekstremt sukkersug (som pleier å komme med PMS uka mi sånn sett...) så jeg tøy til sukkerfri godis o.l., forventet meg da ikke noe særlig vektnedgang, men var fornøyd så lenge jeg ikke gikk opp. Gikk ned 0.3 kg den uken.

Men nå på tredje uken sliter jeg veldig med å gå ned noe som helst! Spiser ca 8 g karbo fra frukt og grønt hver dag, prøver å få i meg så mye fett som mulig og prøver å unngå søtning. Jeg trener hver eneste dag på fat burn mode på ellipse maskinen og drikker MYE vann om dagen. Men allikevel nå på fredag har jeg kun gått ned 0.6 kg denne uken. Veldig skuffet og kjenner at jeg ikke helt skjønner hva jeg gjør feil....Har noen dager til og med hatt så lite som 8 g karbo (ikke med vilje, det bare ble sånn) og tar ketolyse vitaminene ved siden av det jeg spiser.

Jeg vet at kroppen min har vært igjennom mange forskjellige kurer og forsøk på å få den 'bra' igjen, så kanskje det er derfor den sliter med å venne seg til nok en kur, men håper noen har noe råd til meg, for det er ganske så demotiverende :(

For mest effektiv fettforbrenning så bør du ligge på 20 gram karbo om dagen :)

Tezla 03-07-10 00:14

20 karber?? skal ikke vi damer ha 15?? gosh,jeg sliter med å få i meg 15 om dagen..
i kveld har jeg nok fyllt opp karbkvoten med ulovligheter:(
har diare og spysjuka, her snakker vi skikkelig kvalm...ugh:eek:
har ikke klart å få i meg noe mat, å knapt med drikke. det gjør nok ikke kvalmen noe bedre, så jeg fant ut jeg måtte få i meg noe,hva som helst egentlig, så da ble d en bitteliten bit skjokolade (regna ut at den va ca 5.5 gr karb) 2 små flak med salt potetgull og 3 store IFA...fyyyyy søren så dårlig samvittighet jeg har !!! skjokoladen smakte dritt forresten!! meeeen potetgullet derimot...himmelsk!! har vel ramla helt ut av ketosen nå..
må si jeg er skuffet over meg selv siden jeg har vært sååå flink, åsså sprekker jeg etter 1 uke..men er ufattelig matlei,gruver meg til å spise, er møkk lei av egg og bacon,salat osv..men får tro d gir seg!!

Edlih 03-07-10 10:36

Mest effektiv fettforbrenning på 20 har jeg hørt. Både for menn og kvinner :)

Men seriøst... Jeg kjøpte meg multivitaminer i går.. Og de inneholdt sukker?!!? Sto sist på lista for innhold. men Sukker???????? I multivitaminer????

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.