![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
hei
jeg er sikkelig fersking her. håper det noen der som kan svare meg på følgende. hvorfor må vi som nettopp er begynt på ketolysekuren vente 4 uker å drikke vin :confused: |
Sitat:
|
Jeg h-r l-get en egen tråd om dette, men hv- gjør jeg med pc-en min som h-r fått k-ffe på seg, og m-ngler et p-r vit-le t-stefunksjoner, når jeg g-r-ntert ikke her rekl-m-sjonsrett ettersom det er veeeldig selvforskyldt, og ikke h-r råd (mest s-nnsynlig) til å rep-rere pc-en? Er det noen mulighet for -t p-piret jeg h-r tørket med k-n h- kommet inn under t-stene det gjelder, og -t jeg k-n rense den på noen måte? *Fortvilt*
|
Hold den opp-ned så mest mulig får rent seg ut. Har hørt om andre som har sølt også, og fått den til å virke igjen etterpå.
Ta ut all strøm og batteri også, sa sambo. Kaffe var visst ikke det verste. |
Sitat:
I st-rten drev den og skrev en h-ug med f-er og r-er, så forsv-nt r-t-sten, og så en h-ug med -ndre t-ster, og så kom -lle tilb-ke, men så f-rsv-nt det noen igjen. Pc-en funker fint ellers, men jeg m-nlger -ltså den første bokst-ven i -lfebetet (som dere sikkert ser :p), bokst-ven som utt-els 'ku', jeg m-nlger -nførselstegn, c-ps loock og t-llet to ... Irriterende! :( |
Åja, det er så lenge siden, ja.
Jeg sølte en hel drink i tastaturet en gang (ikke bærbar), husket det selvfølgelig ikke dagen etter og trodde jeg hadde fått virus siden tastaturet mitt oppførte seg helt merkelig. Da måtte hele tastaturet byttes. Kanskje det har ligget noe bøss under tastene som kaffen har klistret fast. Mine taster henger om det ligger en smule av noe under. Men da har jeg bare lett fått ristet den ut da siden det ikke har vært noe vått der. |
Det høres ut som problemet er samlet på ett sted øverst i venstre hjørne hvertfall... :rolleyes:
Jeg ville ringt den meste datakyndige i bekjetskapskretsen og fått hjelp til å skru av tastaturet og få vasket ordentlig undersiden av det, og hvis mulig brukt en q-tip nedi. Det kan være så enkelt som at en liten matte eller lignende som ligger under tastene har forskjøvet seg når du tippet og tørket maskinen. SKjedde på min minibærbare. Heldigvis gikk det på garanti så jeg var hos en teknikker og fikk fikset det på 2 min. |
Jeg h-r -lt sendt min godeste største nerdevenn en melding ;)
Jeg k-n sikkert koble det g-mle eksterne t-st-turet mitt til l-pperten (h-r et g-nske br- trådløst et fr- d- jeg h-dde st-sjonær) enn så lenge i -lle f-ll. Blir litt koko -v å m-ngle en så vit-l t-st ... Kn-ppene går fint å trykke ned, men håper likevel -t det går å fikse. Jeg k-n vel også u-nsett ringe Dell og høre hv- de h-r å si, jeg nekter å tro -t jeg er den eneste som h-r fått væske i pc-en min :o |
Tastene er avtagbare, hør med en nerdevenn som har demontert pcer før ;) Punkt en er å sjekke om det bare er noe som har forskjøvet seg, alternativ kan det være at det pga væske er noe dårlig kontakt, men det avhenger av oppbygningen av tastaturet også...
Uansett pleier kaffe i tastatur ofte å gå bra, te også igrunnen... Men juice eller kakao anbefalles ikke :o Det er en grunn til at jeg aldri kjøper trådløse tastatur, har drept tre før jeg lærte :o |
Sitat:
Jeg sk-l få nerdevennen min til å åpne det for meg. Tør ikke selv. Men først lurer jeg på om jeg ringer Dell, jeg vet såp-ss som -t dersom pc-en er åpnet -v -ndre enn dem, så mister jeg de siste tre årene jeg h-r igjen -v rekl-m-sjonsretten min, og det er jo ikke særlig ålreit, så det bør være verdt det :o |
Sitat:
Ja, jeg har fått med meg at du har laptop, men så lenge den fungerer har du unngått\redda elektronikken ;) |
Sitat:
|
Har gått på Ketolyse nå i nesten 11 mnd og har tatt av 25 kilo. I løpet av de siste 6 ukene har vekta gått opp og ned, med andre ord - ikke nedgang.
Hvis du hadde vært i min situasjon og ville hatt prøvd en annen filosofi - hvilken ville du valgt? Og hvorfor? |
Jeg ville kanksje kjørt på med litt fedonkost noen uker, og så nærmest atkins induksjon etterpå?
|
Jabba: Du har jo gått ned ganske jevnt og trutt, og mye på forholdsvis kort tid, med mindre du er skikkelig matlei, så ville jeg bare ha fortsatt på den samme måten, om jeg var deg. Men kanskje kutta ut typiske partystoppere, med mindre du alt har gjort det :)
|
Sitat:
Er ikke lei maten........:) |
Sitat:
Kutt ut alt av meieriprodukter en stund, alt av nøtter, brøderstatning, kunstig søtning og tomater. Og så klart, stress ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Haha, den må ha være veldig fyllesjuk. :p
|
Sitat:
Hvor lenge bør jeg teste? 1 uke? 2 uker? 3-4 uker? Takk for hjelpen! |
Finnes det noe sted på nett der man kan selge brukte bøker?
Jeg har eskevis på loftet..... *sukk* |
Sitat:
Ellers tar vel Fretex og brukthandlere imot slikt. |
Sitat:
|
Eller begynne med bookcrossing :D
Noen som vet hvor jeg får tak i hyllepapir til å klistre på hyllene? Altså sånn plastfolieaktig? (eller med treverk-trykk) Mener det har vært oppe her inne før, men fant det ikke igjen. Maxbo Alna hadde, men de nesten ingenting lenger. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54. |