Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19833)

Popp 28-01-10 15:31

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Biola (Innlegg 822537)
Jeg pleier å spise omeletten med stekte/wokede grønnsaker til. Det gjør ikke selve omeletten noe mer saftig, men gjør at den i det minste går an å spise. ;)

Takk for tips!

Woket diverse grønnsaker igår med litt rapsolje og lagde fransk potetstuing, samt sjokoladepudding (bruke soyamelk, i stedetfor laktolight og skummet melk) med kanel på kvelden. Det var ganske så godt, så de anbefaler jeg.

Solange 28-01-10 19:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Florence123 (Innlegg 823036)
Ok, Solange......nybegynner feil :)

Bare hyggelig:) Håper du får svar et annet sted:)

Solange 28-01-10 19:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 823154)
Takk for tips!

Woket diverse grønnsaker igår med litt rapsolje og lagde fransk potetstuing, samt sjokoladepudding (bruke soyamelk, i stedetfor laktolight og skummet melk) med kanel på kvelden. Det var ganske så godt, så de anbefaler jeg.

Hva er fransk potetstuing? Høres spennende ut. Jeg også bruker soyamelk, den uten sukker, synes det fungerer bra. Jeg spiser stort sett woka grønnsaker hver dag til middag, synes det blir godt.

I dag lagde jeg spinat suppe, ble kjempegodt! Hvis man bruker fersk spinat vel og merke. Har fått litt smaken for hjemmelagde supper etterhvert, de posesuppene er jo ikke etandes:o

arkine 28-01-10 19:17

jeg steker pannekaka i litt smør på sterk varme , da blir de kjempefine,steker de mest på den ene siden ,den andre bare snur jeg, slår jeg av plata ,og tar den opp ,, da blir de litt svampaktig

men nu sukk ,, har så lyst på ett eller annet ,i grunn hamburger og chips ,
men er straks ferdig med uke tre ,, og SKAL IKKE skjeie ut
kjemper en kamp med meg selv nå ,,har ikke burger og chips i huset ,ikke noe annet godt heller ,, heldigvis,og skal jeg ha håp om og gå ned til 72 innen søndag så får jeg bare holde ut,, er i grunn ikke sulten bare fysete

stekte meg litt blomkålris med paprika ,, det hjalp litt ,og så dagens sisste måltid ,en panne kake

og til Tinus , blir dem sprø i vaffeljernet og har du tynn eller tjukk røre

arkine 28-01-10 21:49

motivasjonen er tilbake ,oppdaget at dobbelhaken er vekk jippy,så nå går jeg inn for og komme meg ned i 62kilo og langt krøllete hår ( har kort strykefritt) og til sisst bli 170 høy ( er 158) hehe ,,kan kjøpe parykk ,høyden får jeg nok leve med og trives jo i grunn med den

tinus76 29-01-10 14:42

Solange - fransk potetstuing er nok den som heter Vegetarian Pie - er det ikke det den heter på pakken tror jeg. Veldig god - litt barnemat konsistens.

Arkine - blir litt sprø i vaffelhjernet, men lager den med skummet melk slik som står på pakken - funker fint.

Føler jeg er igang igjen jeg også :) Satser på nye tall neste uke. Søren det var vanskelgi å komme igang igjen alltså - men denne helga skal jeg klare det. Jeg har ødelagt det hver helg frem til nå ..

grotingeling 29-01-10 15:06

Ja så var det fredag, og i dag er det nyttårshusfest på jobben:rolleyes:
Skal spise middag hjemme før jeg går, og bare spise salat fra koldtbordet. Tar dessuten med en pakke kjeks i veska, sånn i tilfelle jeg blir sugen på noe når de andre spiser dessert :p

Har dere store planer for helgen eller??

Popp 29-01-10 15:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 823234)
Hva er fransk potetstuing? Høres spennende ut.

J
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 823234)
Fransk potetstuing heter også Vegetarpai.
Jeg også bruker soyamelk, den uten sukker, synes det fungerer bra. :o

Det er litt rart at det står at man skal bruke skummet melk, når dette inneholder melkesukker og skal ikke brukes som mye i fase 1. Jeg spurte hun på klinikken om det som svarte at det var best å bruke Laktolight eller Soyamelk (den uten sukker, ja :)) Soyamelken har hvertfall vært veldig grei å bruke til både sjokoladepudding, brownie og frokostblandingen. ..men ikke til kaffen :o

Solange 29-01-10 16:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 823613)
J

Soyamelken har hvertfall vært veldig grei å bruke til både sjokoladepudding, brownie og frokostblandingen. ..men ikke til kaffen :o

Nei, det er en grusom opplevelse:eek::eek:

Popp 29-01-10 17:53

Sitter ellers med litt hodepine (ikke den som jeg alltid har hatt), det strammer litt rundt pannen. Håper dere bare er en av bivirkningene nå som jeg har startet opp nylig.

Vet dere forresten hvordan man skal lage crem brule?
Det sto ikke noen oppskrift i produktkatalogen.

Popp 29-01-10 18:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 822757)
Tilsett 1 egg :D. Hvis hele pakken + 1 egg blir for mye til ett måltid, del pakken i to før du tilsetter egget. Da får du to måltider ut av en pose....

Spurte hun på Dr. Lindberg klinikken om det gikk an. Svaret var ja, men at jeg ikke skulle dele posen i to - fordi det er vitaminer og mineraler i posen som jeg skal ha.

Nå nærmer deg seg første helgen på ED. Merker at det har gått veldig greit når jeg jobber (det er veldig travelt og ikke tid til å tenke på at jeg er sulten) - helgen er roligere og sjansen for at jeg begynner å tenke veldig på mat er større. Håper jeg kommer greit gjennom!

nybegynner 31-01-10 11:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 823687)
Sitter ellers med litt hodepine (ikke den som jeg alltid har hatt), det strammer litt rundt pannen. Håper dere bare er en av bivirkningene nå som jeg har startet opp nylig.

Vet dere forresten hvordan man skal lage crem brule?
Det sto ikke noen oppskrift i produktkatalogen.

Jeg laget creme brule igår, ganske godt:) Se på oppskriften, desserter som må varmes, bruk den oppskriften, ta røra over i en bolle og dryss på sukkeret som er i startpakken, sett det kaldt ca 1 time i kjøleskap.
:)

Alida 31-01-10 20:17

Hei alle sammen :-) kjekt å se at det går så bra med folk :-)
Jeg har nå gått tre uker, litt skuffet over vekttapet.(hørt om så mange som har gått ned 10 kilo i fase 1)... men det går nedover det er det viktigste.

Har hele tiden brukt skummet melk ,men jeg i morgen skal jeg også bytte den ut.
tvi tvi videre alle sammen :-)

Lotta67 31-01-10 20:49

Heihei, tror ikke du skal være skuffet over det! Kjempebra! Selv gikk jeg ned 6,6 på de fire første ukene. Det er jo over snittet på 0,5 - 1,0 kilo per uke og du ligger også over snittet! Stå på, dette går bra! :-)
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alida (Innlegg 824586)
Hei alle sammen :-) kjekt å se at det går så bra med folk :-) Jeg har nå gått tre uker, litt skuffet over vekttapet.(hørt om så mange som har gått ned 10 kilo i fase 1)... men det går nedover det er det viktigste.

Popp 31-01-10 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nybegynner (Innlegg 824276)
Jeg laget creme brule igår, ganske godt:) Se på oppskriften, desserter som må varmes, bruk den oppskriften, ta røra over i en bolle og dryss på sukkeret som er i startpakken, sett det kaldt ca 1 time i kjøleskap.
:)

Den står i kjøleskapet nå, så det blir et litt sent måltid. Pytt, pytt - det luktet hvertfall godt. Men sukkeret må vel drysses på senere når det stivner, hvis ikke så faller det vel bare i bunn av bollen :confused:

Idag har jeg vært litt små¨sulten hele tiden, men har klart å holde meg til måltidene. Mulig det skyldes at jeg fikk en sen start på dagen igår (grunnet skikkelig hodepine med spysyken etterpå) - bare 4 måltider den dagen.

Alida: Soya uten sukker har fungert supert hos meg, men jeg stusser over at det står at man skal bruke skummet melk i oppskriftene når kursleder sier at dette blir for mye melkesukker. Tenkte jeg skulle bestille laktolight neste gang jeg bestiller. Bra med nedgang uansett, men skjønner hva du mener. Du får hele kose deg med at du har gått ned en klesstr.

Popp 31-01-10 22:15

Sitat:

Hei alle sammen :-) .............Jeg har nå gått tre uker, litt skuffet over vekttapet.(hørt om så mange som har gått ned 10 kilo i fase 1)... men det går nedover det er det viktigste.

:-)

Mulig det er de samme menneskene som trener en del i tillegg. Jeg tenkte å starte med trening etter ca 1,5 - 2 uker på dietten.

arkine 31-01-10 22:58

jeg gikk ned 9 kilo forige gang jeg gikk på ED på fire uker ,trente ikke noe som helst

denne gangen ser det ut som jeg klarer 7 kilo , har en uke igjen av fase 1

men forige gangen hadde jeg også tolv kilo mer og ta av

og det med melken ,jeg bruker lettmelk

Solange 31-01-10 23:12

Sitat:

Jeg har nå gått tre uker, litt skuffet over vekttapet.(hørt om så mange som har gått ned 10 kilo i fase 1)... men det går nedover det er det viktigste.
:-)

Kanskje du ikke hadde så mye vann i kroppen da du startet. Jeg har gått ned 1kg vann pr.dag i starten av hver kur, men straks vannet er ute, bråstopper det jo, og den egentlige vektnedgangen begynner.

nybegynner 01-02-10 09:03

Sitat:

Hei alle sammen :-) kjekt å se at det går så bra med folk :-)

Har hele tiden brukt skummet melk ,men jeg i morgen skal jeg også bytte den ut.
tvi tvi videre alle sammen :-)

Hei !

Jeg synes det er et fantastisk vekttap. Er på min 11 dag i fase 1, har bestemt meg for ikke å gå på vekta før jeg skal på fedonklinikken om 8 dager. Har tidligere blitt umotivert om det går forsein, derfor vil jeg ikke bruke vekta flittig. Generelt må jeg si at jeg er veldig fornøyd med ED opplegget, lett og følge for en småbarnsmor i farta :) Ser resultater på ansikt og hals allerede, så håper på et positivt resultat på vekta om 8 dager.

:rolleyes: Nybegynner

tinus76 01-02-10 09:40

Da er jeg endelig igang, vekta vare 84,7 idag - og det er akkurat den motivasjonen jeg trenger. Det har vært så vanskelig å begynne igjen, så det å se et nytt tall idag var herligt! Oppdaterer tickeren imorgen som vanligt :)

Angående melk - syns skummet melk fungerer fint for meg :)

Lotta67 01-02-10 09:54

Så bra, gratulerer! Nå går det så det koster! Stå på! PS jeg glemte produktene mine i dag, har du lager på jobb? :-)

Biola 01-02-10 11:10

Lotta: Jeg har lager på jobb, men det er vel litt langt borte? :p
Tinus: Så bra å være i gang igjen! Jeg så 109-tallet på vekta i dag, men den har litt splittet personlighet, så jeg har sett 111 også... :veitikke: Pleier å ta et snitt mellom høyeste og laveste vekt.
Og alle helt nye og ganske nye - det er godt å se dere! Fint å være flere til å dra lasset sammen! Gleder meg til å følge framgangen til oss alle sammen!

grotingeling 01-02-10 11:20

Lotta: Har også lager på kontoret, men da må du nok komme til Bergen :D
Tinus : Flott at du har fått et puff, er så herlig når det løsner :heia:

Ellers så kan jeg melde om en nedgang på 1,2 kg siden forrige mandag :p
Dette går veien :stortsmil

tinus76 01-02-10 11:27

Og jeg er tydligvis den eneste som er rett over veien for Lotta og jeg har bare sjokodrinker på jobben.... :(

Biola 01-02-10 13:23

Grattis med flott nedgang, Grotingeling!!:):D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.