Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Nerthus 17-12-10 19:32

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 985310)
Jeg blir gal i mitt eget selskap! Råd mot hypersosialiseringssyndrom?:p

Plukke tilfeldig nummer fra telefonkatalogen og prate litt med en fremmed? ;)
Starte masse interessante tråder på forumet? Skaffe seg flere venner? Ringe noen gamle? Be seg bort til noen du ikke har snakket med lenge? ;)

Cherry 18-12-10 17:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 985591)
Plukke tilfeldig nummer fra telefonkatalogen og prate litt med en fremmed? ;)
Starte masse interessante tråder på forumet? Skaffe seg flere venner? Ringe noen gamle? Be seg bort til noen du ikke har snakket med lenge? ;)

HAHA :D

Jeg endte med å sitte i telefonen. Jeg takler ikke å sitte hjemme en fredag eller lørdagskveld i mitt nye liv altså. Jeg har blitt som de menneskene jeg ikke skjønte meg på før:p

Kanutten 18-12-10 18:45

Jeg tenker litt på alle dere her som lager så mye lavkarbo gotteri til jul. Blir ikke dere litt trigget av søtsmaken slik at det er lettere å havne gærnt igjen etter jul?? Jeg trodde noe av poenget med lavkarbo var å kvitte seg med sukkersuget?? Jeg bare lurer... :o For jeg hadde aldri klart å lage masse gotteri selv om det var lavkarbo og liksom bare forbeholdt det jula. Jeg har heldigvis ikke sukkersug, men jeg tør ikke friste det heller. :o

Photobscura 18-12-10 18:53

Jeg tror kanskje at når man er ganske ny i opplegget, så kommer behovet for å ikke skille seg ut i sosiale settinger, så man lager sitt eget sukkerfrie alternativ til jul sånn at man sklir litt inn i mengden,?! Og kanskje like mye om ikke mer, rett og slett for å unngå å sprekke. Har man et alternativ, så er det lettere å unngå å bare ta den konfektbiten, den pepperkaka, og så videre.
Jeg har hele tiden tenkt at jeg skal lage f.eks issjokolade o.l til jul, men jeg er lat, og det har bare blitt med tanken, så jeg ender alltid opp med en skål nøtter og en nøtteknekker. Det holder lenge det :). Men klart det trigger noe. Det hender jo jeg spiser noe sukkerfritt, og det går bra om det bare er litt, men ved et visst punkt så påvirker det noe i meg, og skaper sukkersug.

Cherry 18-12-10 19:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 986005)
...men jeg er lat, og det har bare blitt med tanken

HURRA! Vi er flere som er det ja. Det meste blir som regel bare med tanken her:p

Anarko 18-12-10 19:55

Jeg har tanker om å lage noe lavkarbo godteri. Vet ikke om det blir noe av, men noe enkelt og godt, slik at jeg har noe å kose meg med mens resten av familien spiser sjokolade og gudene vet hva :) Jeg har ikke noe spesielt problem med søtsug egentlig. Jeg spiste noe mørk sjokolade for litt over en mnd siden, og ikke spist noe søtt siden da. Ikke trigget det noe heller. Jeg drikker litt fun-light saft. Men jeg føler sjeldent søtsug. Om jeg en sjelden gang føler for noe søtt så tar jeg cottage cheese med pittelitt bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker, kanel og valnøtter. Syns det er kjempegodt. Men det er sjeldent jeg spiser det pga søtsuget egentlig.
Jeg er derimot avhengig av koffein...

ada-emilie 18-12-10 22:40

Når jeg leste fun light saft i forbindelse med godteri tenkte jeg på at man kan lage egen saftis med fun light saft om man har sånne plastikkbegere for sånt.

Supera 18-12-10 23:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 986137)
Når jeg leste fun light saft i forbindelse med godteri tenkte jeg på at man kan lage egen saftis med fun light saft om man har sånne plastikkbegere for sånt.

Jepp, men de blir hardere enn når man lager med sukkersaft. Men de smaker godt i alle fall.

Anarko 18-12-10 23:02

Jeg var på jakt etter slike begere i sommer! Men fant ikke. Hvor kjøper man slike?

drodla 18-12-10 23:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 986153)
Jepp, men de blir hardere enn når man lager med sukkersaft. Men de smaker godt i alle fall.

Liker dem harde, jeg.
(Er det lov å si det, egentlig...?)

katten 18-12-10 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 986154)
Jeg var på jakt etter slike begere i sommer! Men fant ikke. Hvor kjøper man slike?

Tupperware har 4 mini-begere for kr 99, trur eg. Dei er med lokk :)

Eg pla fryse rå-saft i begerene, lage til ei mugge saft og bruke begerene med lokk som isbiter. Når mugga er drukket opp, har som regel safta i mini-begerene tina litt, så då laga eg ny iskald saft på det som er oppi dei :)

drodla 18-12-10 23:10

Sitat:

http://www.delius.no/kjokkenredskape...ight-blue.html

Supera 18-12-10 23:11

Sitat:

De finnes overalt, jo... Men det er mange dårlige versjoner. Det er ett must å ha skikkelig skål under isen, og så er det best å ha ett lite sugerør slik at man kan suge opp det som har dryppet ned i skåla også.

Noe sånt som dette bør du IKKE gå for etter min mening:
http://tupperware.no/xbcr/nordics/stor_Ispindeforme.jpg
Det blir bare søl.

Men finner du noe slikt som dette, så er det gull:
http://blogg.dinmat.no/vea/files/201...t-1024x464.jpg

ada-emilie 19-12-10 01:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av drodla (Innlegg 986156)
Liker dem harde, jeg.
(Er det lov å si det, egentlig...?)

:)Jeg også. Det er jo bare en fordel, så varer de lengre.
Da jeg ikke spiste lavkarbo skrelte jeg bananer og puttet i fryseren. Det ble god is det!

Anarko 19-12-10 03:25

Oi, Aeryth, de på nederste bildet der ser jo bare fantastiske ut! Nomnom!

Btw, når dere er syke, syns dere det er best med kald eller varm drikke da? Jeg merker jeg hoster mer med varm drikke, sikkert siden det er slimløsende. Mens kaldt føles lindrende.

senorita 19-12-10 03:56

kroppen har vel ikke altfor godt av kald drikke.. Bruker den jo energi på å varme opp kroppen i tillegg.. Lunket er vel best, sånn egentlig.. husker jegble like forbauset da jeg bodde i spania og fikk "varmt" vann, dvs ikke nedkjølt.. Men det syns dem er helt topp, og da blir man visst ikke like varm, som om kroppen drikker iskaldt vann i varmen..

Forøvrig må jeg ha KALDT vann, lunka vann er bare æsj :S

Rin 19-12-10 08:20

Jeg kjøpte saftis-former på Ahlens i sommer, like til de på det nederste bildet til Aeryth - de har også et sånt lite sugerør. :p

Ooog jeg skal også lage litt lavkarbo-godt/kaker, men det er mest fordi det å bake til jul, i seg selv, er koselig. :o

Supera 19-12-10 08:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 986223)
Jeg kjøpte saftis-former på Ahlens i sommer, like til de på det nederste bildet til Aeryth - de har også et sånt lite sugerør. :p

Jeg har også de til venstre på det nederste bildet, men i andre farger. Hm, jeg aner ikke hvor mine er kjøpt da. Jeg tror det er noen jeg har knabbet fra moren min. :geip:

ada-emilie 19-12-10 15:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 986208)
kroppen har vel ikke altfor godt av kald drikke.. Bruker den jo energi på å varme opp kroppen i tillegg.. Lunket er vel best, sånn egentlig.. husker jegble like forbauset da jeg bodde i spania og fikk "varmt" vann, dvs ikke nedkjølt.. Men det syns dem er helt topp, og da blir man visst ikke like varm, som om kroppen drikker iskaldt vann i varmen..

Forøvrig må jeg ha KALDT vann, lunka vann er bare æsj :S

Jeg drikker alltid kald drikke sammen med varm, jeg. Jeg liker det sånn og da blir det lunka i magen.

Fredrikke07 19-12-10 18:31

Noen som har hørt wawel sukkerfri sjokolade? Kjøpte denne i går, veldig god,men lurer på hvor lovlig den er egentlig...?

lommerusk 19-12-10 20:50

Noen som vet hvor man får kjøpt slik te? :)
http://www.hellopro.co.uk/Ty_phoo_Te...r-societe.html

ada-emilie 19-12-10 21:51

Hvor kaldt skal det være i sånne frysebokser som finnes inni små kjøleskap? Og hvor kaldt er det i vanlige frysebokser vanligvis?

Kanutten 19-12-10 21:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 986517)
Hvor kaldt skal det være i sånne frysebokser som finnes inni små kjøleskap? Og hvor kaldt er det i vanlige frysebokser vanligvis?

Vi har -19 i frysern og -10 i kjøleskapfrysern.

Kitt 19-12-10 23:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07 (Innlegg 986390)
Noen som har hørt wawel sukkerfri sjokolade? Kjøpte denne i går, veldig god,men lurer på hvor lovlig den er egentlig...?

Ser ut som om det har blitt snakket om den før her inne!

blåbær 20-12-10 00:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lommerusk (Innlegg 986494)
Noen som vet hvor man får kjøpt slik te? :)
http://www.hellopro.co.uk/Ty_phoo_Te...r-societe.html

Har aldri lagt merke til akkurat den, men de har hvertfall merket på helsekosten.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.