Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

kennygirl 03-05-11 19:59

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1096739)
Eddik er god på å fjerne lukt.

Det jeg også tenkte på... men legges jeg klærne i bløt i eddik eller tar jeg eddik i vaskemaskina?

vimsen85 03-05-11 20:01

Sv: Hvorfor

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1096501)
føler jeg meg helt ok, til og med sexy med både vekt, fasong og størrelse i alle sammenhenger bortsett fra når jeg er hos manuellputten??

Da føler jeg meg bare stor, klumsete, uhåndteerlig og hvalaktig. :(

Han masserer ryggen min med tanke på å manipulere ryggsøylen etterpå og jeg ligger der og forestiller meg at han ikke kommer i nærheten av ryggsøylen fordi det ligger en meter spekk utenpå. :(

Jeg ler det bort og sier at jeg "synes synd i ham som ikke klarer komme ned til materien" grunnet min store kropp.. :(

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men i dag avsluttet han timen litt tidligere fordi han ble så svett og sliten av å holde på med meg!! :lol: Jeg ler tydeligvis av det.. men jeg tenker jo mitt. :(

Jeg synes egentlig synd på ham... Håndtere en hvalross som meg..:(

Han hjelper nok alle mulige folk i alle mulig fasonger. Ikke tenk på det Kanutten! Og så har jeg hørt at man kan frigjøre litt gamelt emosjonelt stress ved sånne behandlinger. Jeg har gått til en som holder på med noe a la en manuellterapeut, noe kinesisk sjelettmanipuleringsgreier med massasje og akupunktur. Og etter en av de behandlingene jeg hadde bare brøt jeg sammen i gråt. Han sa det ikke var uvanlig og at spente muskler ofte bar mye emosjonelt stress i seg. Eller noe sånt.

Er manuellterapeut foresten noe man kan få dekt?

Supera 03-05-11 20:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1096747)
Det jeg også tenkte på... men legges jeg klærne i bløt i eddik eller tar jeg eddik i vaskemaskina?

Jeg velger forvask i vaskemaskinen og tar kun eddik i forvasken og vasker ellers som normalt. Mengden avhenger av hvor mye det lukter... Lufting av plagget hjelper jo også.

vimsen85 03-05-11 20:12

Denne tråden har 300 sider :D

Regret 03-05-11 20:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1096760)
Denne tråden har 300 sider :D

Ikke for meg ;) 188 her, men det er nok fordi jeg har fler innlegg pr side. Blir så irritert om jeg må bla side etter side for å henge med :p

Kanutten 03-05-11 20:22

Sv: Hvorfor

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1096749)
Han hjelper nok alle mulige folk i alle mulig fasonger. Ikke tenk på det Kanutten! Og så har jeg hørt at man kan frigjøre litt gamelt emosjonelt stress ved sånne behandlinger. Jeg har gått til en som holder på med noe a la en manuellterapeut, noe kinesisk sjelettmanipuleringsgreier med massasje og akupunktur. Og etter en av de behandlingene jeg hadde bare brøt jeg sammen i gråt. Han sa det ikke var uvanlig og at spente muskler ofte bar mye emosjonelt stress i seg. Eller noe sånt.

Er manuellterapeut foresten noe man kan få dekt?

Jeg har fått frikort II nå. Det dekker fysioterapi, manuellterapauter etc. Taket på det frikortet er 2460 kr, eller noe sånt. Kommer i tillegg til vanlig frikort.

Putten min sa også at det er stress som har forankret seg i musklene mine... Han skulle bare ha visst....:(

kennygirl 03-05-11 20:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1096757)
Jeg velger forvask i vaskemaskinen og tar kun eddik i forvasken og vasker ellers som normalt. Mengden avhenger av hvor mye det lukter... Lufting av plagget hjelper jo også.

Det var det jeg syns var logisk også, men tenkte å høre med ekspertene her inne før jeg gjorde noe :p

Takk for svar :)

rregi 03-05-11 20:52

slapp og sliten

Hei dere :) Nå har jeg levd lavkarbo i fire dager, og har følt meg sååå fresh - men i dag gikk jeg på en smell - og sovnet på sofaen med en gang jeg kom hjem fra jobb. Sov i tre timer! Jeg som ikke pleier å sove middag til vanlig.. Kan det ha noe med kostomleggingen å gjøre?

Fikk også et skikkelig svimmel-anfall under en liten fjelltur i går. Kan det også være en begynner-tabbe fra meg?

Supera 03-05-11 21:16

Sv: slapp og sliten

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av rregi (Innlegg 1096803)
Hei dere :) Nå har jeg levd lavkarbo i fire dager, og har følt meg sååå fresh - men i dag gikk jeg på en smell - og sovnet på sofaen med en gang jeg kom hjem fra jobb. Sov i tre timer! Jeg som ikke pleier å sove middag til vanlig.. Kan det ha noe med kostomleggingen å gjøre?

Fikk også et skikkelig svimmel-anfall under en liten fjelltur i går. Kan det også være en begynner-tabbe fra meg?

Jeg tenker på at kroppen trenger litt tid til å omstille seg fra å bruke sukker som energi til fett. Så ta det rolig noen dager hvis du kan. Det tar 3-4 uker før kroppen har lært seg å bruke fett like effektivt som den før brukte sukker. Og det tar ca ett år før fettforbrenningen er på topp. Det var en rar følelse i starten av kostomleggingen. Jeg kunne være god og mett, men kjente at jeg var helt tom for energi likevel.

kennygirl 03-05-11 21:18

Nå har jeg lett etter usalta smør på alle butikkene i byen og når jeg først fant står det på pakken at det er laget av syrnet fløte... Noen som har prøvd dette smøret? Er det stor forskjell i smak i forhold til vanlig smør?
Tenkte å bruke det til eggemelk...

rregi 03-05-11 21:22

Sv: slapp og sliten

Takk for raskt svar :)

Det skal bli spennende å se hvordan dette går. Jeg prøver hovedsaklig for å se om det kan hjelpe på psoriasisen jeg sliter med - men hadde ikke hatt vondt av å gå ned 10 kilo heller.

Nå gleder jeg meg bare til å få på plass ny-kjøkkenet slik at jeg kan lage skikkelig mat. Går mest i salater og ostepletter, hehe.

Kitt 03-05-11 21:22

Syns det er akkurat det samme, med litt mindre smak, bare! :)

Rema her har alltid hatt usaltet smør, så jeg har ikke tenkt på at det kan være vanskelig å få tak i!

kennygirl 03-05-11 21:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1096841)
Syns det er akkurat det samme, med litt mindre smak, bare! :)

Rema her har alltid hatt usaltet smør, så jeg har ikke tenkt på at det kan være vanskelig å få tak i!

Takk for svar Kitt! Får prøve det i eggemelken :)

Rin 04-05-11 14:16

Hvor får jeg med stor sikkerhet kjøpt underskjørt (har ikke funnet på lindex/kappahl eller undertøysjappa på byporten) og avocadoolje (ikke funnet på meny/centra)?

kennygirl 04-05-11 14:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1097425)
Hvor får jeg med stor sikkerhet kjøpt underskjørt (har ikke funnet på lindex/kappahl eller undertøysjappa på byporten) og avocadoolje (ikke funnet på meny/centra)?

De selger underskjørt på Sparkjøp og jeg er nesten sikker på at Ellos selger det...

vaskeklut 04-05-11 15:11

Sitat:

Triumph selger underskjørt :)

Huldr 04-05-11 15:31

Sitat:

De har avocadoolje på Kinsarvik :)

Anarko 04-05-11 15:52

Er det sannhet eller myte at man blir lettere full når man har mensen?

Nerthus 04-05-11 15:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1097504)
Er det sannhet eller myte at man blir lettere full når man har mensen?

Litt sannhet for min del - jeg kan bli infam og vanskelig og ha med å gjøre. Legg til fullmåne OG mens så har vi det gående ;)

Photobscura 04-05-11 15:56

Underskjørt/kjoler kjøper jeg på Fretex/UFF eller andre bruktbutikker.

arnakristin 04-05-11 16:30

Sitat:

...avocadoolje (ikke funnet på meny/centra)?

Jeg fikk tak i avocadoolje på Meny Brakerøya i Drammen...

Kitt 04-05-11 17:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 1097538)
Jeg fikk tak i avocadoolje på Meny Brakerøya i Drammen...

Og jeg på Meny i Asker!:)

Rin 04-05-11 18:20

Bare Meny på Oslo City og Ringnes Park som har udugelige olje-avdelinger, da! :p Takk for svar - skal se om jeg får sendt en speider til sparkjøp etter underskjørt, også...

Anne 04-05-11 19:32

Mange såkalte innvandrerbutikker som har avokado-olje....og mye rimeligere enn på Meny:cool:

Kanskje 04-05-11 19:32

Noen som vet hvor de selger billige uteblomster? Er f.eks Plantasjen billige? Slike små lokale gartnerier tar vel en del for plantene.

Og noen som vet om noen sommerplanter/stauder som ikke krever så masse vann? har et bedd inntil husvegg hvor taket stikker ut, så det kommer ikke så masse regn til.

På tide å pynte til 17 mai og sommer :) men har ikke så mye å rutte med. Har faktisk vurdert plastplanter *lol*, ikke trenger de vannes, og de holder mer enn en sesong.

Regret 04-05-11 20:00

masse billige stauder på plantasjen for tiden i såfall :ja:

Carisma 04-05-11 20:19

Sitat:

avocadoolje (ikke funnet på meny/centra)?

Sultan på Sagene har hvertfall. Og tror den store grønnsakssjappa i Smalgangen har også, de har så og si alt.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1097507)
Underskjørt/kjoler kjøper jeg på Fretex/UFF eller andre bruktbutikker.

Oj, det tror jeg jeg ville følt som å gå med andres brukte truser... underkjole=undertøy for meg... :o

Photobscura 04-05-11 20:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1097740)
Oj, det tror jeg jeg ville følt som å gå med andres brukte truser... underkjole=undertøy for meg... :o

Hahahaha. Javel? Det er vel ikke det spøtt annerledes enn å kjøpe en trøye du bruker rett på kroppen, eller et vanlig skjørt, akkurat? Men du kjøper jo ikke brukt uansett, så!

Carisma 04-05-11 20:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1097761)
eller et vanlig skjørt, akkurat?

Et skjørt bruker man jo truse og evt strømmpebukse under. Underkjole er rett på kroppen (og trøye forsåvidt).

Photobscura 04-05-11 20:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1097767)
Et skjørt bruker man jo truse og evt strømmpebukse under. Underkjole er rett på kroppen (og trøye forsåvidt).

:lol: Har du ikke truse og strømpebukser under underskjort? OMG.

Regret 04-05-11 21:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1097740)

Dette er jeg helt enig i, kunne aldri i verden tenkt meg å kjøpe, låne eller overta andres underkjoler, underskjørt, undertøy. Samme hvor godt de er vasket og renset..

Photobscura 04-05-11 21:18

Kanutten: Too much information. :cool:

Jeg bryr meg fela. Altså, jeg kjøper jo ikka brukte truser, haha. Men seriøst, underkjole? Underskjørt?
Nei takke meg til å tenke litt økologisk og ikke bare kjøpt nytt hele tida. Dessuten ble de lekreste underkjolene laget for minst tredve år siden.

Rin 04-05-11 21:40

Handle brukt er ikke så veldig aktuelt for meg heller, men det dreier seg mest om at jeg ikke har energi til å først gå til bruktbutikk i håp om å finne det jeg skal ha, deretter lete gjennom den i ofte påtrengende dufter, og om de har riktig plagg, i tillegg krysse fingrene for at det er en egnet størrelse. Virkelig, det er strevsomt nok å komme seg gjennom en ordinær klessjappe. :o

Huldr 04-05-11 21:43

Hva er det egentlig som skjer når PC'en står og jobber hele tiden uten at den har noen oppgaver (som jeg vet om)? :cool: Den har vært treg i hele dag ...

Regret 04-05-11 22:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1097851)
Hva er det egentlig som skjer når PC'en står og jobber hele tiden uten at den har noen oppgaver (som jeg vet om)? :cool: Den har vært treg i hele dag ...

Prøvd å restarte? slå helt av og så på, ikke velg restartknappen. I verste tilfelle kan det være virus som tar opp cpu, altså prosessoren som er under belasting, eller at du bare har lite ram.
Det vil gå sakte jo mer du har opp av programmer og om du da i tillegg har lite ram så vil det gå skittregt, og da jobber den som fy også.

Huldr 04-05-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1097871)
Prøvd å restarte? slå helt av og så på, ikke velg restartknappen. I verste tilfelle kan det være virus som tar opp cpu, altså prosessoren som er under belasting, eller at du bare har lite ram.
Det vil gå sakte jo mer du har opp av programmer og om du da i tillegg har lite ram så vil det gå skittregt, og da jobber den som fy også.

Jeg vet det, men den er ganske ny og jeg har ikke sååå mye på den ...

Har fått råd om å google for å finne ut hva som kan være virus evt. Har restartet, men skal gjøre det helt også som du foreslår :ja:

Nerthus 04-05-11 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1097875)
Jeg vet det, men den er ganske ny og jeg har ikke sååå mye på den ...

Har fått råd om å google for å finne ut hva som kan være virus evt. Har restartet, men skal gjøre det helt også som du foreslår :ja:

Har du antivirus og brannmur installert? Si fra - jeg har gratis begge deler som jeg har brukt siden 2000 og har aldri hatt virus eller dritt på pcn enda jeg er "på" hele tiden ;) Programmene er små og enkle og laste ned om du trenger veiledning (jeg er litt over snittet dataopptatt... og en hel del over da :p)

Min henger seg også av og til opp - uten at jeg helt skjønner hva den driver med... det kan hjelpe og oppdatere den - veiledning her http://update.microsoft.com/windowsu...&&thankspage=5.

Camomilla 04-05-11 23:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1097782)
:rodme: Bruker man det???

Jeg bruker nada under underkjolen min.. Det være seg på byen eller hjemme. Bare sambo som vet at det er nada under... :rodme:

Nå vet vi det også :D

Huldr 05-05-11 00:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1097916)
Har du antivirus og brannmur installert? Si fra - jeg har gratis begge deler som jeg har brukt siden 2000 og har aldri hatt virus eller dritt på pcn enda jeg er "på" hele tiden ;) Programmene er små og enkle og laste ned om du trenger veiledning (jeg er litt over snittet dataopptatt... og en hel del over da :p)

Min henger seg også av og til opp - uten at jeg helt skjønner hva den driver med... det kan hjelpe og oppdatere den - veiledning her http://update.microsoft.com/windowsu...&&thankspage=5.

Jada, har Avast antivirus og har vært fornøyd med det, byttet fra AVG for et par år siden eller noe.

Har oppdatert med en sikkerhetspakke nå :ja:. Takk for påminnelsen. Microsoft har prøvd å prakke på meg IE en stund nå, men jeg gidder ikke installere den, men det kan vel ikke by på problemer? :cool:

Har scannet systemet, installert TuneUp som Photo anbefalte for en stund siden og ryddet opp, men det var ikke så mye å rydde opp i ... Fjernet noen programmer (prøveversjoner av spill). Men maskina jobber likevel høres det ut som - det er godt å høre at det henger seg opp hos flere enn meg innimellom da :) Har forsåvidt opplevd det før på forrige maskin, men det gikk vel over av seg selv tror jeg ...

Men nettet er ikke like tregt - det kan hende det var tregt fra leverandørens side tidligere i dag også da. Har ikke all verdens hastighet (gidder ikke betale for det nemlig), men det holder til surfing :)

Jeg pleier fikse det meste selv, og googler og skaffer meg de kunnskapene jeg trenger der og da, men i dag var jeg sliten, og jeg husker ikke dataterminologien fra gang til gang og dermed virker jeg sikkert litt mer n00b enn jeg er :p

Takk ikke desto mindre :)

Photobscura 05-05-11 08:57

157, skjønner det altså! :)

Ja, nå har jeg et dataproblem. I dag morgest da jeg skulle slå på pc-en så konfigurerte den seg. Og da jeg åpnet nettleseren min så oppdaget jeg at jeg ikke kan bruke scroll-effekten på touch-paden! Altså den stripa (for mitt vedkommende) som er til høyre hvor man drar fingeren nedover. Er det mulig at det er noen knapp jeg har kommet bort i?
Innmari irriterende, for det er jo den knappen jeg stort sett bruker når jeg skal nedover ei nettside ... :(

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.