![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Sitat:
I dag skal jeg gjøre noe med kjøttdeigen jeg ikke visste hva jeg skulle til i går. Det blir en eller annet gryte med grønnsaker, tomatbokser, fløte og/eller kokosmelk. |
Sitat:
|
Sitat:
Helt enig! Kjøttbollene var kjempegode! :ja: |
Klappet flat 400gr kjøttdeig, hadde rødløk, hvitløk, sjampinjong, ost og bacon oppå, rullet
det sammen, stekte det ca en time å serverte med frisk salat til, nydelig!! :) |
"Bacongrateng" av egg, fløte, purre, raspet ost og stekte baconbiter. Hadde det i ei ildfastform og i ovnen med det. Nydelig. Serverte agurk og perletomater til. Restene blir kveldsmat ;)
|
Ble siste rest av kyllingfiletene. Slengte de i ovnen med grønnsaker og serverte med salat og kesam. I morgen er det inn til Sogneriket og få hjemmelaga burgere (uten brød) av mor. Hurra for mor som står for middagen helt frem til søndag!
|
Blir lynrask kylling til middag her.
Den består av kyllingkjøttdeig, hvitløk, rødløk, hakkede tomater, cf, 2 eggeplommer og ost i de mengder man ønsker... Alt stekes i panna og er ferdig på ca 5 min :) Denne brukes flittig på dager hvor jeg har lite ork til å stå på kjøkkenet. Også genial å ha med i matboksen å varme opp på jobb :) Mmmmmm :) Kan serveres med all mulig salat :) |
I dag blir det kyllingsalat. Har enormt mye salat i kjøleskapet som må brukes opp.. Kyllingfilet, fetaost, avocado, jalapenoostechips, litt mais, agurk, løk også kanskjeeee en hjemmelaget rømmedressing.
|
Idag blir det hot chiligryte, av karbonadedeig, bønner, tomater, løk m.m. Kjenner jeg gleder meg allerede :)
|
Den mystiske gryta i går viste seg å være Chili Texas Style. Godt var det:)
I dag blir det wienerpølser. Har ikke helt bestemt meg for tilbehøret... Kanskje kål og løk? |
Sitat:
Her blir det spagetti carbonara på mannen og suppe med ketolysepølser meg meg. (Nå skal fryseres "tømmes"). Note to self: Ikke kjøpe mer mat før fryseren er nesten tom |
I dag ble det lavkarbo pizza for første gang, og den var himmelsk. Den blei så god at selv ungene elsket den og skal jeg være ærlig så smakte den mye bedre enn vanlig.
|
Her ble det nakkekoteletter, kokt blomkål, broccoli og hulrøtter, bernaisesaus og selleri frites.
Ti dessert ble det himmelsk lapskaus og masse piska fløte. TV-snacksen blir salte mandler laga i dag. |
Idag ble det omelett av 1egg, fløte og ost :)
|
Kalkunfilet marinert i tomat, hvitløk og provancekrydder med ruccolasalat og fetaost:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg vet at jeg skal bruke scampi, miracle noodles og wokpanna. Resten får jeg ta som det kommer.
|
Lammelår-skiver og masse krydder i leirgryta! :)
|
...note....husk å kjøpe leirgryte....
Men i dag blir det fårikål her :) |
Hjemmelaga fiskesuppe:)
|
I dag blir det nakkekotelett med fløtesaus og grønnsaker. :)
|
Jeg har lagt noen kyllingfileter i en pose med marinade. Tenker på å ovnssteke dem i pose og spise sammen med blomkålris og bernaise.
..... Senere: Det ble kjempegodt. Stekeposebaking av kylling er helt fantastisk :) |
I kveld skal det bli kyllinglasagne, salat og lavkarbolapper :sikle:
|
Lasagne her og :) men med kjøttdeig og masse salat. Er so glad for at den en eller annen fant opp den digge pastaen, sånn at eg får skikkelig lasagne :love:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48. |