![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
|
Usj jeg husker en ekle illeluktende kremen jeg fikk da jeg hadde skabb, også måtte alt sengtøy, klær håndduker osv, fryses og vaskes. Husker det var et jækla styr.
Jeg fikk dette da jeg gikk på videregående og jeg ble mest sannsynlig smittet i garderoben i forbindelse med svømmingen. Var vist ikke noe uvanlig fenomen i følge min lege, at slike offentlige garderober kunne gi smitte av litt av hvert. Ellers er jeg veldig forsiktig med å klappe dyr i syden, de er ofte fulle av skabb og det er ikke alltid like enkelt å se. Sørger ihvertfall for en grundig håndvask umiddelbart dersom jeg er i nærheten av dyr jeg ikke kjenner. |
Jeg lurer på hvordan palmeolje er for lavkarboere jeg. Jeg har i mitt tidligere liv fått høre at palmeolje skal man holde seg LANGT unna, mens på lavkarbo ser jeg at noe som inneholder palmeolje, kan ha lite karbo, f.eks europshopper sin baconsnacks. 0,2g karbo pr 100g, men palmeolje. Skal man holde seg unna, eller går det greit?
|
Sitat:
|
Grorudpalmeolje var veldig populært på åttitallet :)
|
å neida, det er ikke en sånn pose daglig nei, kanskje 1 i ei helg, men ikke hver helg heller. Så da kan jeg konkludere med at det er helt greit og ikke noe å tenke på? vekta reagerer ikke på nevnt vare heller..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg lurer litt på hvordan-hvorfor min venstre fot (og ikke høyre) hovner opp så voldsomt de gangene jeg har fått i meg noe sukker. Saltinntak fremprovoserer ikke denne hevelsen, men den der kula med krokan-is som ble inntatt lørdag kveld, derimot... Har blitt fraktet avgårde til akutt og legevakt med denne hevelsen når den har forekommet tidligere, siden den liksom ikke er symmetrisk og dermed visstnok kan se ut som en blodpropp, men siden det har vært falsk alarm hver gang, så greier jeg ikke helt å få dén panikken. Jeg bare lurer på, om observasjonen min er korrekt, hvorfor sukker = fotballfot? :cool:
|
Blir majones godt med olivenolje, eller skal man bruke smaksnøytral olje som rapsolje?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Eg syns det blir ALTFOR sterk smak på majonesen med olivenolje, så da lagar eg heller ikkje majones enn om eg berre har det. Det bør vere ein med så nøytral smak som mogleg. Rapsolje syns eg også smakar litt mykje, eg skal prøve avocadoolje når eg får tak i det.
|
Jeg har vokst opp med og bruke soyaolje i majonesen - og SE hvor skrudd kroppen min har blitt! *tuller bare litt* Pappa laget mye hjemmelaget majones, og ikke minst fantastiske italienske-salater/coleslaws.... mhmmmm
|
Jeg har bare olivenolje og rapsolje :( Og ikke mye penger heller. Da får jeg nok bare vente med majonesprosjektet mitt..
|
Sitat:
|
Noen her som har operert sine tunge øyelokk? Jeg skal det i morgen. I tilfelle, ble du fornøyd?
|
Hei,
Jeg bare sniker meg inn for å minne alle deltakerne i majonesdiskusjonen om Den store majonestråden! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ja, jeg er veldig fornøyd :) Lokkene mine har alltid vært litt tunge, men har blitt verre med åra og overvekt. Jeg sliter også med ødemer rundt øynene, og dette ble også verre av de tunge øyelokkene. Nå føler jeg at blikket er åpnere og jeg slipper den anstrengte følelsen i hodebunnen siden jeg slipper å heise på pannen hele tiden. Natt- og sidesyn er veldig mye bedre, og jeg blir ikke så fort sliten når jeg kjører. Kosmetisk har det også blitt fint, selv om det var veldig uvant til å begynne med. Mye morsommere med øyesminke nå, altså :p |
Jeg kommer til å bli svært svært sint ganske snart.
Kjøpte en 40 kgsplasmatv i går på 42 tommer. Baksta den inn døra selv. DEN TAR FAEN IKKE INN SIGNALER. Jeg plages. Jeg blir vred, arg og vil grine. Det er like før den går ut vinduet. HJEELP! Det er en panasonic TX- P42C3E og er heeelt ny. Neida, det er ikke problem med verken ledninger eller dekodere, den tar ganske enkelt ikke inn signaler. |
Noen flere enn meg som er hekta på ordspill.no?
|
Sitat:
|
Sitat:
Hvis rett inn i fjernsynet på HDMI1 skal HDMI1 velges på Panasonicen. |
|
Trenger reisetips til Palma! Drar 17. mai og blir en uke. jeg har bare vært der en dag før, så gleder meg stort til å se mer.
Noen som har kjennskap til forstaden Illetas også? Vi skal bo der. |
Sitat:
|
Sitat:
har tunge øyelokk selv og det blir ikke bedre med åra, har tenkt å få gjort noe men veit ikke om jeg har pengene til det. Tenkt å høre litt med legen først, men han er et gammalt stabeis som sikkert synes det er tåpelig, dessuten kan man vel ikke velge kirurg derom man får det dekka og er prisgitt en elle annen slakter :eek: |
Sitat:
|
Sitat:
Noen som vet hva en slik prosedyre koster på en privatklinikk forresten? |
Sitat:
Jeg gikk inn på Fysisk helse, så Øyesykdommer, så Lavthengende øyelokk og til slutt kan du velge hvor i landet du vil ha det gjort. Du kan henvises til alle disse stedene og kan godt velge noe langt borte om de har kortest ventetid eller om du kjenner til at en spes kirurg er ekstra flink! |
Takker for svar dere, men må nok innom legen min for å få en henvisning. Er jo ikke sikkert jeg får dekket det heller.
Kommer nok til å gjøre nøye undersøkelser før jeg får noe gjort. Vet at det er ulike måter og gjøre inngrepet på og ikke minst er det jo ulik grad av dyktighet hos spesialistene. Vil ikke risikere store arr ved øynene, dessuten er det jo greit at inngrepet er så lite som mulig. Veit tanta mi fikk gjort det i Tromsø (?) og på henne kunne man ikke se at noe var blitt gjort, utenom løftet da. Kanskje ta en tlf til henne? fant forøvrig denne siden her og den forklarer det meste også priser. |
Jeg finner ikke ut av hvordan jeg kan linke til min journal i signaturen min? Eller legge inn linker generellt?
Hjelp! |
Sitat:
Sitat:
|
Tusen takk :):)
|
http://icanhascheezburger.files.word...out-in-fat.jpg
Dette er ikke et spørsmål, men jeg måtte bare dele dette :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24. |