![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Spis ost og skinke hvis du fyser. |
lurer på om utestedene er åpne. er en veldig laaaangfredag i dag:rolleyes:
|
Ja, de er åpne. I middelalderen (da jeg var ung) var de også åpne, men det var ikke lov til å danse ! .
Heldigvis har lovgiverne tatt til vettet, så du kan danse i tillegg til å tylle inn masse alkohol. |
Sitat:
Takk for tips, skal lete litt rundt selv. |
Vurerer å leie bobil en ukes tid i sommer.....men er det noen bobiler som kan kjøres på vanlig kl B sertifikat???
|
Sitat:
Vi gjorde det i fjor - BESTE ferien EVER! Kjørte til Sverige og sørover (etter varmen og sola), endte opp på ei strand/camping et par dager, før vi dro til sørDanmark og traff på noen kjente vi visste ferierte der. Hadde ingen planer og reiste på måfå (skulle egentlig til sørlandet men det var kaldt og pissregnet...) - jeg kunne tenkt jeg og gjøre det om igjen! Vi betalte 10 000 for en veeeeldig stor og fancy bil (og det var nesten fælt og levere den tilbake *ler*). De største bilene må du ha opptil 7500 kg - men de fleste som kjørte opp da jeg gjorde det - fikk dette med i sertifikatet... stemmer ikke det mon tro? Det begynner og bli bra utleid så jeg ville fått ut fingeren og sjekket allerede nå.... jeg sendte sikkert 50 epost til bobilutleiere i nærområdet i fjor - i mars.... og da fant jeg EN bil ledig - pga sykdom og avbestilling ;) |
Sitat:
|
Hvor er tråden med mange fine iHerbtips?? Leter meg gul og blå og googler og det som er, men enten er jeg blind, eller så gjemmer den seg ekstremt godt.
|
Sitat:
Hvis du har førerkort fra før 1.januar 2005 og fikk med tillegget som jeg var inne og gjorde , var det før 1.jan 2005 tro? - kan du føre bil opptil 7500 kg. Nei, dette må ikke fornyes - ikke som jeg vet om ihvertfall :) |
Systera mi som er 7 år eldre enn meg har sertifikat med ein del ekstra, som ho fekk "just like that". Eg tok mitt i '97, og mitt er berre vanleg B.
|
Sitat:
Er det denne du leter etter? |
Sitat:
Søkerfunksjonen på dette forumet er helt elendig,så det er ikke så rart du ikke finner fram :rolleyes: |
Takktakk!
Jeg fant den ved å søke på innlegg skrevet av en bruker jeg syntes å huske hadde skrevet endel innlegg i tråden:p We find our ways:p |
Sitat:
|
Jeg oppdager at jeg begynner å bli gammel :-c
Satt i solen i dag og oppdaget at puppene henger, og huden er ikke er like stram og sprek som før . Virkelig et sørgelig syn. Noen tips til hva jeg kan smørre meg med? Det finnes ikke noe vidundermiddel som kan gi meg spenstige struttende pupper, men det hadde virkelig hjulpet om huden såg litt strammere og fastere ut ...... ikke løs og skrukket .... :-( Må nok bare innse at jeg har rundet 30 ......... men blir misunnelig når jeg ser veninner med glatt fin hud på puppene .... mens her disser alt, til og med huden .. Jeg vil rett og slett ikke bli gammel enda. Når kiloene er borte (hvis til slutt ...) så skal det strammes opp er .... men finnes noe jeg kan gjøre i mellomtiden? passer ¨på å smørre brystet med solkrem ... kanskje det hjelper litt på |
Ikke sitt i solen, det eldrer huden. ellers bruk solkrem hver dag.
Om du trenger oppstrammende kremer så søk råd på apotek eller spa, de har gjerne bra varer framfor hva du finner på f.eks vita og cubus. Tren brystmuskler, det kan stramme litt det også :) |
Off. Begynner man virkelig å bli gammal når man har runda 30?
|
Er man gammel når puppene henger? Da har jeg vært gammel siden tenåra jeg da. :rolleyes:
|
Hvis man begynner å bli gammel ved 30 - hva er jeg da? ;) Hvis du har gått ned noen kilo siden du startet - trenger ikke være mye - vil du oppleve at ting er "løsere" enn før... det var faktisk en av grunnene til at jeg fikk hetta da jeg gikk ned masse i en alder av 25... og gikk opp igjen og ble strammere *ler*!
Raske daglige gåturer strammer faktisk opp en del. Drikk godt med vann og få i deg de vitaminer og mineraler du trenger :) LITT sol er bare bra - men ikke sitt til du blir svidd og brent. Du trenger ikke vente til du er ferdig gått ned i vekt - begynn nå! Muskler fyller opp - brystene kan du faktisk løfte noe ved å trene brystmuskulatur :) Ellers anbefaler jeg å holde seg opptatt og ikke se seg selv så mye i speilet *ler*. SMIL mye - det drar alltid oppmerksomheten vekk fra andre ting, livet skal nytes, løse hengende kroppsdeler eller ikke ;) |
Sitat:
---> http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+...E%29/Fornyelse |
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det normalt å klø i huden pga pollenallergi? Allergien tar jo bare helt av her, om dagen.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
gammel og gammel fru blom .... er vel ikke gammel :p, men når alle mine veninner er i begynnelsen av 20 årene, så ser jeg jo at de virkelig har glatt og pen hud. Trodde jeg også hadde det, men ser jo klart en forskjell ! Tar jeg hud mellom fingrene, så blir den skrukkete. og ting henger og disser hehe.
Kan jo høre på apoteket om de har en krem som strammer opp og demper tendensen til rynker. det er ikke kjekt dette.:( jeg er liksom så tjukk alle veier, at jeg har prøvd å flytte fokus fra f.eks mage til pupper .... men når ikke de er pene å se på en gang lenger ......... ja da blir man litt oppgitt:rolleyes: |
Jeg står å bretter sammen nyvasket klær her nå og jeg legger merke til at alle buksene mine har hull i nærheten av skrittet :eek: Og jeg lurer på om det er flere som sliter med samme? blitt mye lapping i det siste og jeg går i manko på bukser da veldig få av de passer fortsatt. jeg blir så irritert... hva kommer det av? Kan det være at lårene gnisser så mye at de sliter hull?
|
Sitat:
Har blitt megagod til å lappe/reparere bukser akkurat der, gitt! :D |
Sitat:
|
Er det noen som vet om noe slags lavkarbokurs i Oslo? Broren min var flink med lavkarbo en stund og gikk ned 25 kg, men nå har han gått opp igjen disse på bare fire mnd. Han sliter litt med motivasjonen alene. Han er ganske sjenert, men jeg tenker at et kurs kanskje kan hjelpe han med motivasjon.
Finnes noe sånt? |
Kløing er absolutt ikke unormalt i pollensesongen.
Jeg klør flekkvis, en liten plass på ene kinnet og midt på ribbenina på samme side som kløfleken i ansiktet + en liten flekk på leggen også på samme side. Hudlegen kalte dette hormonflekker....helt ufarlig men fyttikatta som det klør |
Sitat:
|
flere enn meg som *av og til* <.<, kunne tenkt seg å kaldkvele gubben/kjerringa si
hehe :o:eek: |
Hvis noen svarer blankt nei til det så er de enten helt nygifte eller så lyver de :D
|
Sitat:
|
Sitat:
Google litt evnt høre med klinikkken til Hexeberg vil nok gi bedre svar!:p |
Sitat:
Kursing på skedsmokorset. Kun 300 kr (tror det er bare en kveld). man kan starte med og lage maten selv - eller starte med ferdigmat fra spisdegslank :) jeg regner med nye datoer kommer etter påskeferien. Jeg har svært god erfaring med spisdegslank, maten smaker godt, man slipper og lage den, og den er VELDIG variert (litt avhengig av hvilke menyer man velger selvsagt). Jeg har regnet litt på næringsfordeling siden det har blitt nevnt at det er mindre fett enn ellers - men de ligger faktisk på 5% karbo - ca 20% protein og 70+ % fett :) |
Jeg ble (helt utrolig) fri for allergi etter at jeg la om kostholdet. Men jeg klødde på håndbakene, og klødde meg gjerne til blods og fikk en haug med små klumper. Det samme på brystet. Men håndflata, den var ny!
Det eneste jeg brukte mot det var sånn ... antikløkrem. Husker ikke hva det heter, men det begynner på 'e', er en lilla tube og fåes kjøpt på apoteket. Hjelper helt greit. På det verste smørte jeg også hendene med aloe vera, og putta på bomullshansker. Men det hendte jeg våkna opp uten de hanskene ... Trangen til å klø kan være helt overmannende! Glad jeg slipper det der, altså. |
Regret: Sliter med det her og, prøver å lappe litt fra innsiden men det varer sjelden. Bare å kassere buksene til noe annet, og kjøpe seg nye....
Dere som klør i håndflata: Det er også et symptom på skabb....ikke at det betyr at dere har det, men jeg husker godt at det var mange som klødde i hendene da det gikk skabb på et sykehjem jeg jobbet på i Oslo. |
Skulle ha gjort det om jeg hadde den slags penger ;) Her er klær nærmest luksusvarer, så de blir nok lappet til de kun er én stor lapp :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25. |