![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Har brukt stakefjør i en sluk før, men ikke i vask. Takk for tips! :klem: |
Sitat:
Ett lite tips om å sjekke prisene :lol: |
Berre hyggeleg, Lava, håper du får fiksa det kjapt!
|
Er d nokon som veit kva ei plate Freia Premium 86% kostar, sånn ca?
|
Nå nærmer påsken seg, og jeg VIL ikke skjeie ut med snop og slikt, men det er jo nesten terror å gå i butikker for å handle nå om dagene. den ene stabelen etter den andre med SNOP og påskemasripan, og sjokolade ....:p Og jeg kjenner det er SÅ vanskelig å gå forbi !!!! :eek: Får så sinnsykt lyst på !! for alle andre koser seg jo i påsken .
Hva kan jeg finne på å lage/kjøpe til å kose meg med for å få litt påskefølelse jeg også? |
God påske alle sammen!
Det er vanlig å unne seg litt ekstra snop i påsken, og av den grunn lurer jeg på hvor mange karber det er i en atkins bar? Mener å huske at sjokoladene er 60g og det er 2kh i en hel sjokolade. Stemmer dette? |
Sitat:
Her er den, testen. |
Sitat:
|
Til Kanskje og Anos: Sjekk ut oppskriftsforumet her inne. Det er mange oppskrifter på hjemmelaget marsipan som dere kan spise. Kjøp litt sukkerfri sjokolade eller (minst) 70% sjokolade og lag påskegodteret selv.
Lag et par kaker som dere deler opp i konfektbiter eller lag konfekt av sjokolade smeltet i cocosa og ha oppi nøtter/mandler/cognacmarinerte tørkede aprikoser.... |
Sitat:
|
Må man legge til all musikk selv på Spotify, eller kan man legge til allerede ferdige spillelister? Hvordan finner man i såfall disse spillelistene?
|
Megamettende middag (langtidsmett)
Jeg kokte irsk suppe til familien i dag.
Det er suppe kokt på salt lammekjøtt (jeg brukte uvannet pinnekjøtt), ymse grønnsaker (omtrent ALT de har i grønnsaksdisken) og div urter. Suppa er knallgod!! :sikle: Ungene MINE elsker den (og venner av ungene, jeg får ofte beskjed om å lage litt ekstra som de kan ta med seg hjem), men sambo og sambos sønn sa..:"Suppa er god, men den holder ikke lenge.. blir snart sulten igjen.. og hva skal vi spise DA?" :mad: Tusen takk!! :_prikk:Så derfor lurer jeg på, hva i all verden kan jeg lage som gjør sambo og stesønn langtidsmette!?? Jeg har kjøttdeig og creme fraiche. Har lyst til å lage noe knallfettmektig og samt holde et lite foredrag om hva som metter og hvorfor. Noen ideer om hva jeg kan lage?? |
Kva med Makronella si oppskrift på gratinert kjøttdeiggryte?
|
Er det noen kryddertyper man generelt bør holde seg mer unna enn andre? og er det kryddertyper som er ekstra bra i vår ketosejakt?
|
Sitat:
Takker! :heia: |
Sitat:
|
Sitat:
Ellers så finner du spotify-spillelister på nettet. Google er din venn. ;) Og så finner du topp-lista på "what's new" -> "top lists". Og så har du en radio-funksjon også hvor du velger hvilke tiår og hvilke sjangre du vil høre. |
Sitat:
|
Noen som kan anbefale en god bok om mellommenneskelig kommunikasjon? Typ teknikker for å nå inn til folk, bli forstått etc.
|
Sitat:
Banal tittel - men jeg likte boka kjempegodt. Jeg har lest mange bøker om mellommenneskelig kommunikasjon, denne gjør det "folkelig" og er i tillegg underholdende med mange eksempler og historier :) Den handler blant annet om hvordan du kan få andre til å skifte mening uten at det blir konflikt utav det - KJEMPEinteressant! Ble gitt ut første gang i 1936 (!) - men er modernisert opp gjennom årene :) En dypere, mer detaljert og grundig bok er "vekst og endring" av John Berglund, norsk psykolog/diverse innen atferd mm. (Denne kan jeg vurdere og låne bort til deg om du vil se om den har noe for seg - koster 380 på nett om jeg husker korrekt). Han sier mye om hvordan du kan påvirke andres atferd ved og justere din egen, han sier en del om hvorfor mennesker reagerer slik de gjør og hva du kan gjøre med det utifra deg selv, han sier også mye om hvordan du faktisk kan få gehør for dine ideer om du bare finner ut hva som er VIKTIG for den andre parten. Her har Dale Carnegie hentet mye av sine triks og tips som er en del mer praktiske enn i Berglunds bok. Jeg ser den ene som "teorien i detalj" - og den andre mer som "hvordan gjør jeg det" :) |
Sitat:
Fant den første du nevner på Deichmanske sine sider, og har reservert den. Men den siste fant jeg ikke, men en lydbok av samme forfatter som heter "Det emosjonelle språket", så jeg reserverte like godt den også. Hadde vært kjempeålreit å få låne den boka! :) |
Sitat:
|
Takk for tips, har hørt om "Hvordan vinne venner" av Dale Carnegie før - og fant den nå på Amazon.co.uk for £5 og fri frakt.
Siste gang jeg leste en slik bok ble jeg skilt, skjer det igjen så vil jeg ha tilbake pengene :D |
Sitat:
|
Noen tips om en god solkrem (hovedsaklig til ansikt) som trekker inn raskt, og ikke blir liggende oppå huden og være blank og klissete? :cool: Jeg vet jeg trenger solfaktor når sola kommer for fullt, men vanligvis blir jeg brent istedet, siden jeg hater å ha gøgg på huden...
|
Sitat:
|
Til dere gifte:
noen som har peiling på hva det koster sånn ca. å gifte seg i kirka? Det koster vel noe, ikke sant? Driver og lager budsjett, nemlig... :) |
Sitat:
|
Noen som har prøvd hudpleieproduktene til Vossabia ?
|
Sitat:
Fuktighetskrem og solkrem i ETT! Jeg skal skaffe meg denne når jeg får lønning. Kan skaffes på http://www.feelunique.com |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det beste er å ringe til den kirken du har tenkt å gifte deg i og spør, da får du ihvertfall et skikkelig svar. |
Er det noen som har erfaring med Manometri og 24t ph-måling?
|
Jeg husker å ha lest om et fotoalbumprogram som kunne gjenkjenne ansikter og tagge dem. Klarer visst ikke å google rett nå, fordi jeg finner det ikke. Noen som vet hvilket program jeg sikter til? Jeg fant noe som er laget av det onde fruktselskapet, men det var IKKE det.
|
Sitat:
|
Jeg har en venninne som er en travel dame. Hun jobber lange dager, trener og er "sunnheten" selv.
Men, hun koser seg med 2-3 glass vin hver kveld, hun sier dette er hennes lille kos. Hun har ikke mann eller barn. Vi pratet litt om dette, og ble ikke enige om man kan bli avhengig av alkohol uten å være alkoholiker.. Hun mener selvsagt at hun ikke er avhengig, men jeg tror hun er det. Hun vil helst ikke gå på besøk hvor hun må bruke bilen, siden hun skal ha sine vinglass uansett hvor hun er. Må hun kjøre, er hun snar til å kjøre hjem, for hun skal roe ned for kvelden med sine glass. Siden hun fungerer bra og styrer jobben, og ikke drikker mye, så er hun ikke alkoholiker, og ikke avhengig. Sier hun. Jeg lurer derfor på om man kan bli avhengig, selv om man ikke drikker så mye man innbiller seg en alkoholiker gjør? Har vært gift med en alkoholiker, så jeg vet hvordan en "ordentilg en" oppfører seg... Vanskelig spørsmål, og vanskelig å forklare dette skikkelig. |
Det der er helt klart alkoholisme.
Nå får jeg ikke høre hennes side av saken, men om hun offrer tid for glassene sine slik du sier at hun reiser hjem tidlig bare for å drikke, så er det noe galt. Jeg har flere medlemmer i familien min som er under sterk alkoholisme, narko og all annen dritt og jeg vet hvordan de er. Både hvordan de startet og hvordan de endte, og det der høres ut som et tidlig stadie,men fortsatt et stadie. 2-3 glass i løpet av en hel helg bare for kosen, kan være normalt, men ikke 2-3 HVER kveld. Vil også si at å være alkoholiker har ikke nødvendigvis noe med mengden de drikker å gjøre, men hvilket forhold de har til drikken sin. |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |