Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

blåbær 13-04-11 18:22

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1083197)

Selvfølgelig! Tenkte ikke at slikt finnes :) Takk!

Minnepinna 13-04-11 18:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1083198)
Jeg satte deigen min i steikovnen. Steikovnen stod da på ca 40 grader.

Takktakk... :suss:

Kitt 13-04-11 18:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1083179)
Ny gåte: hvor er vi hen i dag?
Mellom to store byer, høyt over havet
Sommer, vinter, her er vidder man kan trave
Tre hundre rom har dette sted
og påskeharen, nummer tre...
hvor 1001 er meter-kravet!

Storefjell!

Jabba 13-04-11 18:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1083213)

Juhu!!!:D

Kitsu 13-04-11 18:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 1083201)
Selvfølgelig! Tenkte ikke at slikt finnes :) Takk!

Her er flere svarte decaf teer. Kanskje noe smaker?

Minnepinna 13-04-11 18:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna (Innlegg 1083206)
Takktakk... :suss:

Håer det ikke er for seint, jeg hadde satt ovnen på max for jeg skulle steke knekkebrød mens den hevet, men nå er den inne - på ca. 40 g. *tvitvi*

Kanutten 13-04-11 18:59

Ikke sant denne dama er vakker??! :heia:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/...74_634x332.jpg

Kanutten 13-04-11 19:09

Jeg har jo vært pusk ganske lenge..

Men etter at jeg begynte med manuellterapibehandling har jeg blitt MYE bedre! :heia: MEN det er liksom andre ting som har overtatt nå.. Jeg har hittil lagt på meg 5 kilo på en måned etter at jeg begynte med denne terapien! :eek: Jeg spiser jo samme maten som jeg gjorde og har jo blitt mer aktiv?? Skjønner ikke.. :confused: Jeg har dessuten vært hos optiker, synet mitt har endret seg den siste tiden og han bad meg få sjekket blodsukkeret.. Jeg HAR jo sjekket blodsukkeret mange ganger og det har vært strålende hver gang. Men kan det hende at lavkarbo med tilsvarende lavt stabilt blodsukker "kamuflerer" et blodsukkerproblem?? Jeg har liksom bare fjernet symptomene ved å spise lavkarbo, ikke selve et ev sykdomsforløp?? Noen som vet??

Minnepinna 13-04-11 19:40

WOW for ei dame!!! :hearts:

Minnepinna 13-04-11 19:41

Loffen min hever ikke... :hylgrine:

Minnepinna 13-04-11 19:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1083237)
Jeg har jo vært pusk ganske lenge..

Men etter at jeg begynte med manuellterapibehandling har jeg blitt MYE bedre! :heia: MEN det er liksom andre ting som har overtatt nå.. Jeg har hittil lagt på meg 5 kilo på en måned etter at jeg begynte med denne terapien! :eek: Jeg spiser jo samme maten som jeg gjorde og har jo blitt mer aktiv?? Skjønner ikke.. :confused:

Bygger du muskler? Har du blitt smalere? Måle, ikke veie!:rolleyes:

Kanutten 13-04-11 19:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna (Innlegg 1083266)
Bygger du muskler? Har du blitt smalere? Måle, ikke veie!:rolleyes:

Jeg er blitt større... :(

Regret 13-04-11 20:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1083229)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna (Innlegg 1083263)
Loffen min hever ikke... :hylgrine:

haha off.. Jeg hopper midt inn i tråden, og er sykt sliten i hodet.. Så man kan tenke seg at denne sammenhengen ble helt grusom haha off. På tide å legge seg snart kjenner jeg!
Om ikke noen forsto den, så ikke vær redd, jeg har sykt dårlig humor når jeg blir sånn sliten :p

Minnepinna 13-04-11 20:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1083273)
Jeg er blitt større... :(

http://www.heathersanimations.com/smilies/810.gif

Kanutten 13-04-11 20:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1083276)
haha off.. Jeg hopper midt inn i tråden, og er sykt sliten i hodet.. Så man kan tenke seg at denne sammenhengen ble helt grusom haha off. På tide å legge seg snart kjenner jeg!
Om ikke noen forsto den, så ikke vær redd, jeg har sykt dårlig humor når jeg blir sånn sliten :p

:lol: :klem:

Kanskje 13-04-11 23:46

Flott dame ! Hvor mange KG veier hun?

Leser på sjampinjongboksene at de inneholder rundt 3 gram karber - er dette i væsken eller i selve soppene? Bør man da ikke bruke hermetiske sjampinjonger?

Photobscura 13-04-11 23:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1083566)
Flott dame ! Hvor mange KG veier hun?

17 stone=ca 107 kilo. Skal jeg være ærlig, så synes jeg ikke det var lett å se om hun var verken vakker eller flott. MEN, om hun er en god rollemodell, så er hun det like mye som radmagre jenter. Det kan være like lite sunt å være såpass overvektig, som det er å være undervektig, selv om de muligens kunne trenge litt motvekt.
Med det sagt, så synes jeg alle spektre av typer og fasonger kan være flotte, det handler ikke nødvendigvis om størrelse på kroppen, men jeg vet ikke hva jeg synes om hennes agenda om å være rollemodell, akkurat. Kan det ikke også finnes en gjennomsnittlig normal sunn mellomting, da?

Zillah 14-04-11 09:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1083229)
Ikke sant denne dama er vakker??! :heia:

Eg syntes ho var fin, men ikkje heilt min type.
Og med tanke på rollemodell, så vil eg nok seie jo - det kan ho vere i forhold til det å ikkje skjemmest over kroppen sin sjølv om han er over normalen. Det å vere stolt over den ein er og glad i kroppen sin er eit godt og viktig steg for mange i forhold også til å kunne gå ned i vekt. Frigjering kjem mest innafrå, meiner eg.

Photobscura 14-04-11 18:15

Jeg har et billig smykke fra H&M som jeg har tatt lenka av for å bruke til et annet smykke. Men nå ser jeg at lenka har errodert (eller hva det nå heter) og er nesten kull svart. Jeg har prøvd å vaske av det verste med såpe og vann, med et litt halvveis resultat. Hva dette metallet er, ettersom det sånn billig juggelgreie (tror det knapt kosta en hundrings), vet jeg ikke. Mulig det er tinn eller noe, sånt har jeg ikke peiling på, men det er ca like hardt som tinn, forsåvidt. Det jeg skal frem til er i alle fall, hvordan får jeg rengjort det best mulig?

Furine 14-04-11 18:55

Sølv blir i alle fall reint med tannkrem og børste. Prøv det? Zalo er vel også eit tips.

Photobscura 14-04-11 18:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1084035)
Sølv blir i alle fall reint med tannkrem og børste. Prøv det? Zalo er vel også eit tips.

Det kan jeg prøve. Jeg tviler på at det er sølv. Stål, kanskje? :p

Photobscura 14-04-11 19:05

Hah! Det funka med tannkrem! Fett! Tok det bare på en klut og dro kjedet et par ganger igjennom, gnikka litt på låsen og sånn -som nytt! Takk takk!

Minnepinna 14-04-11 19:37

Takk takk for tips fra meg også...

Furine 14-04-11 19:43

Værsågod! :D Praktisk, ikkje sant? Eg har eit handlaga sølvsmykke frå Afrika som var nesten kolsvart, det vart så fint og blankt med tannkrem. Er jo berre glitrande sidan ein alltid har tannkrem i hus. :ja:

Photobscura 14-04-11 19:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1084090)
Værsågod! :D Praktisk, ikkje sant? Eg har eit handlaga sølvsmykke frå Afrika som var nesten kolsvart, det vart så fint og blankt med tannkrem. Er jo berre glitrande sidan ein alltid har tannkrem i hus. :ja:

Kjempelurt! Da slipper jeg å bli svart i nakken! :D

Kanskje 14-04-11 20:14

Leser på sjampinjongboksene at de inneholder rundt 3 gram karber - er dette i væsken eller i selve soppene? Bør man da ikke bruke hermetiske sjampinjonger?

Catwoman 14-04-11 22:07

Finnes det noe marked for ferdig tygd mat til voksne tro?
Nå selges jo ferdig piskede egg mener jeg.. :rolleyes: Er`re mulig :eek:

Carisma 14-04-11 22:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1084279)
Finnes det noe marked for ferdig tygd mat til voksne tro?
Nå selges jo ferdig piskede egg mener jeg.. :rolleyes: Er`re mulig :eek:

De eggene ble kåret til historiens dummeste produkt på radio her om dagen :D

Kitsu 14-04-11 22:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1084283)
De eggene ble kåret til historiens dummeste produkt på radio her om dagen :D

Jeg så de i butikken og holdt på å daue. Seriøst, hvor vanskelig er det å vispe sammen en omelett?

langaard 14-04-11 22:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1084319)
Jeg så de i butikken og holdt på å daue. Seriøst, hvor vanskelig er det å vispe sammen en omelett?

Ha ha:D helt utrolig!!
Lett og være husmor for tida:D

Brimstone 14-04-11 23:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1084319)

Veldig, i følge samboern min :lol:

Huldr 14-04-11 23:58

Er det virkelig sant at noen har lagd dette?! :w00t:

Jeg måtte google ...

Omelett er lett det

Som om det ikke er den enkleste retten i verden å smekke sammen fra før av :rulleøyne

Zillah 15-04-11 06:29

OK, det der er eit suuuuuupert ferdigprodukt for dei dagane da du absolutt MÅ ha omelett, men du har berre ei kokeplate og ikkje ein bolle og ein visp !!!

Totalt.

Det skjer heile tida det, vettu, og Prior reddar lunsjen! Ja no kan eg sove godt om natta, når eg veit at eg kan kjøpe ferdigpiska egg, altså.

Men kor kan ein få kjøpt fint og forholdsvis rimeleg kvitt blondestoff på nett? Her i byen er vel alt av bekledningsstoff-forretningar lagt ned, berre lappestoff å få no for tida. Eg treng "single edged scalloped lace" (kva kallar vi det på norsk?) og akkurat det med enkeltsidig kant har heller ikkje vore lett å avstedkomme. Eg treng det - helst i går - for å kunne sy kjolen nederst til høgre på dette bildet: http://voguepatterns.mccall.com/v784...hp?page_id=179 , den må vere ferdig til i slutten av mai og eg begynner å bli litt småstressa.

stoffogstil.no ser ikkje ut til å ha noko som passar - andre tips?

Minnepinna 15-04-11 06:45

Er jeg fullstendig blåst i hodet, eller finnes det en [img][/img] knapp her som jeg ikke ser?

Lillemy71 15-04-11 07:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1084407)
OK, det der er eit suuuuuupert ferdigprodukt for dei dagane da du absolutt MÅ ha omelett, men du har berre ei kokeplate og ikkje ein bolle og ein visp !!!

Totalt.

Det skjer heile tida det, vettu, og Prior reddar lunsjen! Ja no kan eg sove godt om natta, når eg veit at eg kan kjøpe ferdigpiska egg, altså.

Men kor kan ein få kjøpt fint og forholdsvis rimeleg kvitt blondestoff på nett? Her i byen er vel alt av bekledningsstoff-forretningar lagt ned, berre lappestoff å få no for tida. Eg treng "single edged scalloped lace" (kva kallar vi det på norsk?) og akkurat det med enkeltsidig kant har heller ikkje vore lett å avstedkomme. Eg treng det - helst i går - for å kunne sy kjolen nederst til høgre på dette bildet: http://voguepatterns.mccall.com/v784...hp?page_id=179 , den må vere ferdig til i slutten av mai og eg begynner å bli litt småstressa.

stoffogstil.no ser ikkje ut til å ha noko som passar - andre tips?

Jeg har bestilt en del stoffer her i fra Cheapfabrics og vært veldig fornøyd med det. Har vel bestillt vareprøver av de fleste stoffene før jeg har bestilt metervare. problemet her er vel at det fort kan bli moms å betale (på varer over 200 kr), men det vi som oftest bli mye billigere enn her hjemme uansett.

Kitt 15-04-11 08:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna (Innlegg 1084413)
Er jeg fullstendig blåst i hodet, eller finnes det en [img][/img] knapp her som jeg ikke ser?

http://forum.lavkarbo.no/images/editor/insertimage.gif er det dette tegnet du finner over Svar- boksen du mener?

Lava 15-04-11 22:07

Det er ett eller annet rart med rørene her i leiligheten.
Når vi dusjer, så plopper det vann opp i vasken, ikke mye, og noen ganger kommer det noe vann opp i sluken på gulvet.
På kjøkkenet "gurgler" vasken lenge etter at vi har stengt av vannet.
Påvaskerommet er det en utslagsvask som kun brues til vannet fra vaskemaskinen.
Jeg har kjøpt avløpsåpner, en JIF, og tenkte å helle det i vasken på vaskerommet, men det er ikke vannlås der! :eek:

Da lurer jeg på, HVOR er det lurest å helle dette middelet i?

Altså, i hvilken sluk?
Man skal la det stå ca 15 minutter og så helle i kokende vann.

Furine 15-04-11 22:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1085012)
Det er ett eller annet rart med rørene her i leiligheten.
Når vi dusjer, så plopper det vann opp i vasken, ikke mye, og noen ganger kommer det noe vann opp i sluken på gulvet.
På kjøkkenet "gurgler" vasken lenge etter at vi har stengt av vannet.
Påvaskerommet er det en utslagsvask som kun brues til vannet fra vaskemaskinen.
Jeg har kjøpt avløpsåpner, en JIF, og tenkte å helle det i vasken på vaskerommet, men det er ikke vannlås der! :eek:

Da lurer jeg på, HVOR er det lurest å helle dette middelet i?

Altså, i hvilken sluk?
Man skal la det stå ca 15 minutter og så helle i kokende vann.

Eg ville heller ha kjøpt stakefjør, og gått inn i røret etter eventuell vasslås. Snakkar av erfaring. Vi har sikkert putta i Plumbo for minst 100euro i røra her, alt frå kjøkkenet kom opp i badekaret, omtrent samme kva vi gjorde. Etter at vi tok ei dugeleg runde med denne stakefjøra var problemet borte.

Lava 15-04-11 22:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1085018)
Eg ville heller ha kjøpt stakefjør, og gått inn i røret etter eventuell vasslås. Snakkar av erfaring. Vi har sikkert putta i Plumbo for minst 100euro i røra her, alt frå kjøkkenet kom opp i badekaret, omtrent samme kva vi gjorde. Etter at vi tok ei dugeleg runde med denne stakefjøra var problemet borte.

Kjøpte ikke Plumbo etter at noen sa det gav farlige gasser i huset.. (?)
Hm, stakefjør ja, det har jo ikke jeg, og jeg vil helst ikke mase på huseiger som bor i Dubai (!)
Det er flere kontor i samme etasje, og kontorer i underetasjen, så jeg vet liksom ikke hvor det evt sitter.
Virket fint i alle rør da vi flyttet inn da.. :flau: så det kan kanskje være oss..

Furine 15-04-11 22:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1085025)
Kjøpte ikke Plumbo etter at noen sa det gav farlige gasser i huset.. (?)
Hm, stakefjør ja, det har jo ikke jeg, og jeg vil helst ikke mase på huseiger som bor i Dubai (!)
Det er flere kontor i samme etasje, og kontorer i underetasjen, så jeg vet liksom ikke hvor det evt sitter.
Virket fint i alle rør da vi flyttet inn da.. :flau: så det kan kanskje være oss..

Stakefjør kostar under hundrelappen trur eg. I alle fall ikkje meir enn 200kr. Plumbo eller liknande gjorde ingenting godt her. Vi fekk fullstendig stopp i røra her etter eit halvtår (truleg tidlegare leigebuar som har hjelpt til der). Etter det har vi vore totalt paranoide ang. alt som går ned i røra. Men tett vart det til slutt, stakefjøra løyste problemet.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.